+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Araçlar - Teknik Bilgiler Forumunda Araba motorları çalışması ve yanması ile ilgili bilgi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Araba motorları çalışması ve yanması ile ilgili bilgi








    Araba motorları çalışması ve yanması hakkında bilgi


    Araba motorları çalışması ve yanması nasıl olur




    araba-motoru.jpg


    Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinalara motor denir

    Yakıtlarına göre motorlar, Dizel-Benzin-LPG li olmak üzere ayrılırlar Benzinli motorun yakıtı benzin; Dizel motorun yakıtı Mazot (motorin); LPG'li motorun yakıtı ise LPG gazıdır

    Silindir diziliş şekillerine göre motorlar sıra tipi, v tipi, yıldız tipi, boksör tipi şeklindedir

    Soğutma sistemine göre motorlar, su soğutmalı ve hava soğutmalı diye ikiye ayrılır

    Yanma sistemine göre motorlar, içten yanmalı ve dıştan yanmalı diye ikiye ayrılır Araçlardaki motorlar içten yanmalı motorlardır İçten yanmalı motorlar ise, mazot, benzin ya da motorin yakarlar

    Motorlar, çalışma zamanlarına göre, iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar diye ikiye ayrılır
    Benzinli motorlarda ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile ateşlenmesi ile olur

    4 zamanlı motorlarda 4 zaman, sırası ile şöyledir: Emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genişleme; iş zamanı da denir), egzost

    Enjektörlerden püskürtülerek ateşleme yapılan motorlarda yakıt olarak motorin kullanılır
    Katalitik konvertör kullanılan araçlarda yakıt olarak, kurşunsuz benzin kullanılır
    Bir motorun bazı parçaları şunlardır: marş motoru, piston, segman, piston kolu, silindir kapağı, supap kapağı, eme manifoltu, egzost manifoltu, silindir gövdesi, silindir gömleği, karter, conta, külbütör, emme supapı, ekzost supapı, supap iteceği, krank mili, kam mili, volan dişlisi, eksantrik dişlisidir

    Dizel motorda ise bunların dışında, mazot pompası (enjeksiyon pompası) ve enjektör de bulunur

    Benzinli motorlarda, üsttekilerin dışında karbüratör, benzin pompası, buji, disribütör, bobin vardır

    ATEŞLEME SİSTEMİ

    Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:
    Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır

    Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır
    Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı
    www.alasayvan.net/ 15000 - 25000 volta çıkarır
    Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir
    Aracın belirli bir km'sinden sonra bazı parçaları değişmelidir Bunlardan biri platin ve bujidir Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır
    Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir

    Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir
    Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,

    bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır
    Bujiler ayarsız ve
    www.alasayvan.net/ aşınmış ise motor çekişten düşer
    Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır
    Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir








  2. Acil

    Araba motorları çalışması ve yanması ile ilgili bilgi isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


araba motoru,  arabanın motoru,  araba motorları,  ARABA motorlar,  ARABAMOTORLARI,  arabanın motorunda iyi yanma olması için