+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Bilgi Hazinesi Forumunda Marketlerde reyonlara ürün dizilimi nasıl yapılır Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Marketlerde reyonlara ürün dizilimi nasıl yapılır








    Marketlerde raf düzeni ve ürün dizimi nasıl yapılır? yardımcı olur musunuz lütfen.. Marketlerde raf dizimi, ürünün satışı açısından çok önemli fakat bunu en iyi şekilde nasıl dizerim bilemiyorum. Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.







  2. Asel
    Bayan Üye





    Marketlerde reyonlara ürün dizilimi nasıl yapılır


    Hepsinin raf düzenleri ve genel yerleşimlerinde bir benzerlik seziyor musunuz? Bu elbette ki, süpermarket yöneticilerinin hayal gücü kıtlığından kaynaklan mıyor. İnsanlara markette alışveriş ettirmek bir bilim. İnsan beynine süzülen, teknoloji k gelişmelerden yararlanm ayı ihmal etmeyen, hızlı ilerleyen bir bilim

    Bir süpermarketten içeri adım attığınızda öncelikle sizi fikren alışveriş etmeye hazırlayacak bir alan bırakılır.

    Terminolo jide ‘tazyik bölgesi’ olarak anılan bu bölgenin amacı bütün rafları şöyle bir size göstermek, indirimle rden haberdar edebilmek . Numaralar daha burada başlıyor. Örneğin üst üste yığılmış bira kasalarının ‘çok ucuz’ olduklarına dair bir imajları var.

    Wal-Mart gibi dünyanın bazı büyük perakende cilerinin müşterileri kapıda karşılayan ekipler görevlendirerek bu alanı ‘hoş geldin’ maksatlı kullandıkları da oluyor. Araştırmalara göre sıcak karşılama hırsızlık oranını düşürüyor; ‘tatlı’ insanlard an çalmak daha zor
    Yüksek ihtimal ilk karşılaşacağınız, taze sebze ve meyveleri n bulunduğu bölüm olacak. Normal koşullarda bu anlamlı değil, çünkü zarar görmelerini engelleme k için taze olanı en son satın almak daha akıl kârı. Fakat burada da psikoloji k bir oyun var. Satın almaya taze ve sağlıklı olandan başlamak, sonrasında abur cubura yöneldiklerinde insanların kendileri ni daha az suçlu hissetmel erini ve o reyonlard a daha az tereddüt etmelerin i sağlıyormuş.

    Süt, yoğurt gibi mecburen günlük alınan ürünlerin reyonlard a arkalara bırakılması da şaşırtıcı değil. Süte ulaşırken önünden geçeceğiniz raflar ona göre düzenlenmiş. Süpermarket işletmecilerinin önemsediği bir kavram da buradan doğuyor: Market ikameti.. . Bütün gaye markette ikamet ettiğiniz zamanı uzatmak. Gelenekse l olarak adımla ölçülen bu birim, yakın zamanlard a cep telefonla rının desteğiyle şekillenir olmuş. Yok, kimse markettek i telefon konuşmalarınızı dinlemiyo r, kaydetmiy or, sonra kullanmay acak ama şebekenizden market içindeyken aldığınız hizmeti ölçerek, market ikametini zi yanılmaz bir rakamla ortaya koyabiliy orlar. Bu rakam önemli çünkü araştırmalar markette geçirilen zaman yüzde 1 arttığında, satışların yüzde 1.3 arttığını gösteriyor. Bu işletmeci için o kadar ağız sulandırıcı ki

    Temiz çarşaf sesi
    Taze sebze ve meyveden, şarküteri, kasap ve hazır yemek bölümlerine geçiyorsunuz. Yakın zamanlard a girdiğiniz her süpermarketin küçük de olsa bir fırınının olması boşuna değil. Asıl kazancı orada kendileri yapıp sattıkları ekmeklerd en, çöreklerden değil, kokuya yenik düşenlerin ona buna saldırmasından kazanıyorlar.

    Normal koşullarda bir süpermarkette daha çok görsel uyarıcılar çalışıyor: Etiketler, promosyon ilanları, reklam panoları Fakat kokunun da başarılı bir satın alma uyarıcısı olduğu kanıtlandığından beri, bu duyu da gıdıklanıyor. Çamaşır deterjanl arının bulunduğu bölüme temiz çamaşır kokusunun yayılması bir örnek. Hatta öneriler arasında kokunun yanında temiz çarşaf silkeleme sesinin de çaktırmadan verilmesi yer alıyor. Saldırı her yandan

    Market alışverişlerine yön veren, üretici ve perakende cilerin dillerind en düşürmedikleri bir ‘karar anı’ var. Bu felsefi bir terimden çok, en kaba anlamıyla bir rafın önünde dikilen potansiye l müşterinin onu değil de bunu satın almaya karar anını simgeliyo r. Bir markette ürünlerin nasıl dizileceği, reyonların nasıl dağıtılacağı merkezi ofisten gelen milimetri k plana göre yapılıyor. Ucuz ürünlerin alt raflara konarak, göz seviyesin in pahalılara ayrılması artık bayatlamış bir numara.

    Kimi marketler en yüksek raf seviyesi olarak göz hizasını sınır sayarken, bazıları bunu biraz daha artırmayı tercih ediyor. Raf sonlarının görünebilirlik açısından avantajı var.

    Araştırmacılar insanların büyük kısmının sağ elini kullandığını ve soldan sağa bir bakış yönü olduğunu varsayara k bir ürün için en ideal konumun göz hizasında rafın sağ yanı olduğuna karar kılmış.

    Alışveriş analizler ini kolaylaştıran bir araç da gizli market kameraları. Bunların sadece hırsız kovalamak için konduğunu düşünmüyordunuz herhalde. .. Pennsylva nia Devlet Üniversitesi’nden Rajeev Sharma’nın kurucularından olduğu VideoMini ng adlı şirket tam da bunu yapıyor. Market gizli kameralarından alınan datayı bir software yardımıyla ayıklıyor, tüketicilerin ‘karar anlarını’ deşifre ediyor. Kaç kişi doğrudan bir rafa ve markaya uzanıyor, kaçı tek tek fiyatlara ve ambalajla ra bakıyor?
    Örneğin VideoMini ng’in bira alışverişleri üzerine yaptığı analizden, tüketicinin doğrudan bir markaya doğru yöneldiği ve alacağını aldıktan sonra derhal oradan uzaklaştığı tespit edilmiş.

    Fakat iş meyve sularına geldiğinde en sağlıklısını ve katkısızını bulabilme k için reyon önünde bir zamana ihtiyaç var. VideoMini ng ve benzeri şirketlerin temel hizmetler i de bu: Daha sonrasında bira üreticilerine market içinde değil, dışında marka oluşturmaya bütçe ayırmalarını salık vermek ya da meyve suyu üreticilerine raflarda benzerler inden sıyrılabilmeleri için önerilerde bulunmak gibi

    Bir süpermarketten elleri boş çıkanlara neden hiçbir şey satın almadıkları sorulduğunda verdikler i cevap sandığınız gibi fiyatların çok yüksek olması değil. Temel şikayet, karar verememek Bu yüzden de gerçekten çok saçma kategoriz asyonlar bile olsa ürünleri bölmek ya da müşterilerin ürünü deneyimle melerini sağlamak işe yarayan yöntemler olarak kabul edilmiş.

    Şampuanı atladınız!
    Fiyatı yazmayan ürünlerin de alışverişi sekteye uğrattığı kanıtlanmış durumda. Kaldı ki Radyo Frekansı Tanımlaması (Radio Frequency Identific ation) sistemini n yaygınlaşmasıyla fiyat etiketi bulunmaya n ürün kalması da gittikçe güçleşiyor. Fiyatı düştükçe daha da yaygınlaşan bu teknoloji, nihayetin de kasa kuyruğunu ve bu da demek oluyor ki kasiyerle ri devreden çıkarmayı hedefliyo r.

    Daha girişte müşterisini tanımlayan ve sepete koyarken her ürünün tespit edilip fiyatlandığı bu sistem, ‘Hep bu şampuanı alırdınız, geçtiniz’ uyarısına kadar varabilir . Daha da tehlikeli si uygun bir sistemle herkesin sepetiniz e ne attığınızı öğrenebilecek olması. Alışveriş sepetinin evin bir bölümü kadar mahrem olduğunu düşünenler bunu özel hayata müdahale sayarak muhalefet ediyorlar . İşin acıklı kısmı yapılan soruşturmalarda eğer bir indirimi varsa birçok insanın alışveriş yaparken görüntülenmeyi ve kayda geçirilmeyi kabul etmesi

    Hâlâ marketten getirdiğiniz poşetin tamamen sizin seçimlerinizle dolduğunu mu düşünüyorsunuz?
    (Radikal)




+ Yorum Gönder


market reyon dizilimi,  market raf dizilimi,  reyon dizilimi,  market raf dizimi,  market dizilimi,  market raf düzeni nasıl olmalı