+ Yorum Gönder
Güncel Konular ve Bunları Biliyormuydunuz Forumunda Ramazanda kabızlığı önlemek için ne yapmalı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Ramazanda kabızlığı önlemek için ne yapmalı








    Ramazanda Kabızlığı Önlemek İçin Ne Yapmalı İle İlgili Bilgi



    ramazandakabzlnlemekiin.jpg

    En sorunlardan biride kabızlık Ramazanda sıklıkla karşılaşılan sorunlardan olan kabızlık nasıl önlenir, kabızlığa çözüm yolları nelerdir Erzurum Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesi Diyetisyeni Uzman Aysun Yorulmaz bu konuda oruç tutacakları olan bilgilendiriyor. Oruçta kabızlık sorunu ile sık sık karşılaşanlardansanız Yorulmaz’ın önerilerine kulak vermeli ve kabızlık şikayetinizi yok etmek için bu önerileri uygulamalısınız. Uzman diyetisyenin oruçta kabızlık için ne yapmalı sorusuna vermiş olduğu cevap şöyledir:

    Yaz ayında oruç süresinin 15 saatten uzun olmasından dolayı iki öğün arasında büyük bir açıklık bulunmaktadır. İki öğün arasındaki bu uzun mesafe vücudumuzda bir takım değişikliklere ve sorunlara yol açmaktadır. Yorulmaz, Ramazanda kabızlık sorununu önlemek için iftardan 2-2.5 saat sonra meyve tüketilmesini önermekte. Ayrıca Yorulmaz, “Günde ortalama 2- 2.5 litre suyun yanı sıra enerji verirken sıvı ihtiyacını ve elektrolit dengesini de sağlamak için daha çok ayran, sebze ve meyve tüketmeliyiz. İftarda ağır yağlı kızartma gibi gıdalardan mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Oruç, çorba ile açılıp bir süre ara verildikten sonra yemeğe geçilmesi hem doygunluk hissinin sağlanması hem de sindirim problemlerinin önlenmesi açısından etkili olur. Çorbadan yarım saat sonra etli sebze yemeği, salata, sütlü tatlı ile devam edilebilir. İftar yemeği yavaş yavaş ve küçük porsiyonlar halinde, iyi çiğneyerek yenmeli ve sık aralıklarla besin tüketilmelidir. Çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınılmalıdır” diyerek sözlerini devam ettirdi.

    Oruçta kabızlık sorunu yaşamak istemiyorsanız Yorulmaz’ın bir diğer önerisi de, iftardan yaklaşık 1.5-2 saat sonra yürüyüşe çıkılması ve yarım saatten az olmayacak şekilde yürünmesi dir. Çünkü yürümek sindirim sisteminizi rahatlatacaktır. Aynı zamanda sahurda da hazmı kolay olan gıdaları tüketmeye özen göstermelisiniz. Sindiriminizi zorlayacak olan gıdalardan uzak durmalısınız. Açık çay, bitki çayları, peynir, zeytin, domates, salatalık, yeşil sebzeler, kuru meyve, muz, elma, yumurta, kepekli veya çavdar ekmeğinden oluşan bir kahvaltı sahur için ideal bir menüdür.








  2. Gülşen
    Devamlı Üye





    Ramazanda en çok karşılaşılan sorunlardan bir tanesi kabızlık sorunudur. Kabızlık sıvı alımının azalması ve tüketilen gıdaların azlığı nedeni ile sindirim sistemi yavaşlamakta ve buna bağlı olarak kabızlık sorunu ortaya çıkmaktadır.




+ Yorum Gönder


oructa kabizlik,  oructa kabızlık