+ Yorum Gönder
Çocukların Forumu ve Çocuk Eğitimi Forumunda Otistik Çocuğun Eğitiminde Aileye Düşen Görevler Nelerdir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Leyla
    Devamlı Üye

    Otistik Çocuğun Eğitiminde Aileye Düşen Görevler Nelerdir








    Otistik Çocuğun Eğitiminde Aileye Düşen Görevler Nelerdir




    Otizmli çocukların sosyal etkileşimden kaçınma davranışları onların konuşmayı öğrenme ve bu konuda daha fazla deneyim sahibi olma fırsatlarını da azaltmaktadır. Çocuğun ağız ve dil hareketlerini taklit ederek sesleri çıkarması önemlidir. Sesleri çıkardıktan sonra sözcükleri kullanarak cümle kurmayı öğrenmesi de çok önemlidir. Eğer çocuk bazı sesleri çıkarıyor ancak bunu çok nadiren yapıyorsa bu seslerin öğretilmesi ile konuşma eğitimine başlanmalıdır.



    Çocuk konuşamıyor ancak nadiren sesler çıkarıyorsa ses çıkartmayı arttıran yöntemler kullanmak gerekmektedir. Örneğin çocuğa sevdiği etkinliklerden sunulabilir. Mesela çocuk salıncakta sallanmayı seviyorsa salıncağa bindirilebilir ve bir an salıncak drudurularak mırıldandığı sesleri çıkarmaya teşvik edilebilir. Bu durumda çocuk ses çıkarıyorsa bu çok olumlu bir gelişme olarak kabul edilerek söz konusu aktiviteyi günün geri kalan saatlerine de yerleştirerek çocuğundaha sık ses çıkarması sağlanabilir.



    Çocuğa model olunduğunda ,
    çocuk bu sesleri çıkaramıyorsa sevdiği etkinlikleri yaptırırken etkinlik arasında bu sesleri çıkarıyorsa çalışmaya bu seslerden başlamak gerekir. Örneğin "i" ve "bu" sesi için çocuğa model olmak ve çocuğu bu sesleri çıkarmaya teşvik etmek çok önemlidir. Çocuk bu sesleri çıkaramıyor olabilir. Bu noktada fiziksel olarak çocuğa yardım edilebilir. Örneğin "i" sesi için elle yardımcı olarak çocuğun yüzü gülme pozisyonuna getirilebilir ya da "bu" sesi için çocuğun ağzı yine elle büzülebilir.



    Eğer çocuğa model olunduğunda bu iki sesi birbirinden ,
    ayırt etmeyi öğrenirse bir üçüncü ses için çalışmalara başlamak mümkündür. Mesela bu ses "ah" olabilir. Daha sonra bu üç sesi sevdiği etkinlikler, yiyecekler ve diğer sosyal etkileşim etkinlikleriyle eşlemek uygun olacaktır. Örneğin öğrendiği "ah" sesi videoyu açmak için kullanılabilir. "i" sesi sevdiği içecekleri içmesi için kullanılabilir. "bu" sesi de balonları uçurmak için kullanılabilir. Bu aşamalardan sonra çocuğa, seçilen sözcüklerin doğru telaffuz etmesini ve ilgili bağlamlarda kullanmasını öğretmek uygun olacaktır







  2. CAVİDAN
    Devamlı Üye





    Otistik çocuğun eğitiminde yapılabilecek ilk teknik çocuğun iletişimde lider olmasına izin vermeniz. Böylece çocuk kendini daha iyi ifade eder.




+ Yorum Gönder