+ Yorum Gönder
Frmacil İslamiyet ve Dini Sorular Forumunda Hacerül Esvet'in Özelliği Nedir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. D.K.F.Q
    Devamlı Üye

    Hacerül Esvet'in Özelliği Nedir








    Hacerül Esvet'in Özelliği hakkında bilgi


    Renginin siyah olmasi sebebiyle Hacerü'l-Esved (Siyah Tas) diye adlandirilan bu mübârek tas, Kâbe'nin Sark kösesinde olup, yerden bir buçuk metre yükseklikte, kapiya yakin bir yerde yerlestirilmistir. Üç büyük ve birkaç tane de küçük parçadan mütesekkildir. Etrafi gümüs bir halka ile çevrilidir. Bir baska ismi, Ruhu'l-Esved'dir.
    Bu mübârek tas, semâvî bir tas olup, Hz. Ibrahim'e (a.s.) Hz. Cebrâil tarafindan getirilmistir. Kâbe duvarina yerlestirilmeden evvel, Ebû Kubeys Daginda muhafaza edilmekteydi. Bir rivâyete göre, Kâinatin Serveri, Peygamber Efendimizin, "Ben, peygamber gönderilmeden evvel, Mekke'de bana selâm veren tasi, hâlâ biliyor ve taniyorum" ifadelerinin isaret ettigi tas, bu Hacerü'l-Esved'dir.
    Bir gün, bu tasa yaklasip öpen Hz. Ömer, söyle demisti:
    "Çok iyi bilirim ki, sen zarari ve menfaati olmayan bir tas parçasisin. Eger Resûlullahin seni takbil ettigini [öptügünü> görmese idim, asla seni takbil etmezdim."

    Hacerü’l-Esved Cennetten mi geldi?

    Kâbe-i Muazzamanin kapisinin sol tarafinda yer alan ve tavaf baslangici olarak kabul edilen Hacerü’l-Esved’in Cennetten getirildigi hakkinda sahih hadisler mevcuttur.
    Sünen-i Tirmizî’de Ibni Abbas’tan rivayet edilen hadisin meâli söyledir:
    “Hacerü’l-Esved Cennetten indirildi. Sütten daha beyazdi, fakat onu Âdemoglunun hatâlari karartti.”1
    Müsned’deki rivayet de su meâldedir:
    “Hacerü’l-Esved Cennetten gelmistir. Kardan daha beyazdi. Fakat onu müsriklerin hatâlari karartti.”2
    Evet, Hacerü’l-Esved’in Cennetten geldigi kesindir. Ancak bu husus Hz. Ibrahim’in Kâbe’yi bina ederken bu tasi Ebû Kubeys Dagindan getirmesiyle nasil bagdasabilir?
    Bu Hususta Kâbe ve Mekke Tarihi isimli eserde su bilgilere yer verilir:
    Hz. Âdem Cennetten yeryüzüne indirildiginde Cenab-i Hak melekler vasitasiyla ona bir Cennet çadiri gönderdi. Hacerü’l-Esved de bu çadirin içindeydi ve beyaz bir yakuttu.
    Hz. Ibrahim, oglu Hz. Ismail’le birlikte Kâbe’yi insa ederken tavaf baslangici olarak oglu Ismail’den bir tas istedi. Hz. Ismail tasi aramaya gitti, fakat bos döndü. Bu sirada Hz. Cebrail, Hz. Ibrahim’e bir tas getirdi. Nuh Tufaninda Kâbe de sular altinda kalinca Cenab-i Hak Hacerü’l-Esved’i Ebû Kubeys dagina emanet etmis ve “Benim dostumu Kâbe‘yi insa ederken gördügün zaman bu tasi ona çikar” buyur-mustu. Hz. Cebrail’in getirdigi bu tas bem beyazdi. Fakat daha sonra hadiste geçtigi gibi, müsriklerin ellerini sürmesiyle; bazi rivayetlerde de zaman zaman çikan yanginlar sonucu kararmistir. 3
    Hacerü’l-Esved’in kararmasi meselesini yukarida meâlini verdigimiz hadis-i serifin izahinda Tirmizî sârihi el-Ahvezî sunlari söyler:
    “Esas olan hadisin zahirî mânasi olmakla birlikte, bazi Hanefî âlimleri söyle demislerdir: Bu hadiste mübalaga ihtimali vardir. Hadiste Peygamberimiz (a.s.m.) Hacerü’l-Esved’in seref ve kiymetini anlatirken, islenen günah ve hatalarin da çirkinligine dikkat çekmistir. Bir hadiste de bildirildigine göre, insan bir günah isledigi zaman kalbinde siyah bir nokta meydana gelir.”
    Bu meselede söyle bir suale de cevap verilmektedir: “Onu müsriklerin hatalari karartti da, neden mü’minlerin imani ve ibadeti tekrar beyazlastirmadi?”
    Ibni Kuteybe’nin cevabi söyle: “Cenab-i Hak dileseydi yapardi, fakat Cenab-i Hakkin yeryüzüne koydugu âdetlerden birisi de, bir sey siyahlasinca tekrar beyazlasmamasidir.”
    el-Muhib et-Taberî de söyle diyor: “Onun siyah olarak kalmasinin sebebi bir ibret olmasidir. Yani islenen günahlar Cennetten gelen bir tasi karartirsa, acaba insanin kalbini ne hale sokar?”
    Ibni Abbas’in izahi da su sekildedir: “Cenab-i Hakkin onu karartmasinin sebebi, dünya ehlinin Cennet zinetine bakmamalari içindir.”4
    Tasin Hacerü’l-Esved olarak isimlendirilmesi ise Kâbe’nin duvarina konup insanlarin elini sürmesi sonunda olsa gerektir. Çünkü daha önce Cennetten indiginde beyaz bir yakuttu.

    1. Tirmizî, Hacc:49.
    2. el-Fethü'r-Rabbânî, 12:26.
    3. Ebû'l Veled el-Ezrakî. Kabe ve Mekke Tirihi, s. 36-54.
    4. Tuhfetü'l-Ahvezî, 3:617.








  2. Gülehasret
    Devamlı Üye





    paylaşım için teşekkürler

    mehmet paksunun yazısı




  3. Nesrin
    Devamlı Üye
    Hacerül esvet kabenin önemli bir taşıdır. renginin siyah olması nedeniyle hacerül esvet yani siyah taş ismini almıştır. hatta hacerül esvetin kabede olan yerine yerleştirilmesini isteyen iki grubun anlaşmazlığını peygamber efendimiz zekice bir yolla halletmiştir.




  4. Ziyaretçi
    Çok güzel anlatım olmuş elinize sağlık harika olmuş.

+ Yorum Gönder


hacerül esved taşı,  hacer ül esved taşının özellikleri,  hacerül esvet,  hacer ül esved taşının özelliği,  hacer ül esved nedir,  hacerül esvet taşı