+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda Serotonin Hangi Besinlerde Bulunur Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbikız
    Devamlı Üye

    Serotonin Hangi Besinlerde Bulunur









    Serotonin İçeren Besinler


    tam-tahilli-gida.jpg
    Serotonin içeren yiyecekleri “mutluluk veren”, “ruh halini yukarı çeken”, “enerji veren” yiyecekler olarak adlandırmak pek yanlış olmaz. Çünkü serotonin eksikliği kendini çoğunlukla nedeni tam olarak belirlenemeyen mutsuzluk, halsizlik, uykusuzluk olarak gösterir. Depresyon belirtileri ile kesişen bu sorunlar tedavi edilmezse depresyona dönüşme olasılığı yüksektir. Eğer depresyonda olduğunuzu düşünüyorsanız daha etkili bir tedavi için bir doktora danışmanızı öneririm. Henüz doktora gitmenizi gerektirecek kadar ciddi bir sorun yaşamadığınızı düşünüyorsanız aşağıdaki gıdaları daha çok tüketerek serotonin seviyesini yükseltebilirsiniz.Tahıllar: Kompleks B vitaminleri bakımından zengin esmer pirinç, buğday tohumu, kepekli tahıllar, maya özü gibi besinler serotonin üretimine yardımcı olan gıdalar arasındadır. Güne başlarken yulaf ezmesi, tam tahıl gevreği ya da tam tahıllı ekmek yemek serotonin ve enerji seviyenizi yükseltmenize yardımcı olacaktır.


    Et: Somon, ton balığı, sardalye gibi balıklar doğal bir aminoasit olan ve serotonin üretiminde kullanılan bir aminoasit olan “triptofan” için mükemmel kaynaklardır. Aynı şekilde tavuk ve hindi gibi kümes hayvanları, sığır ve kuzu eti de aminoasitler bakımından zengindir ve serotonin üretimini arttırır.Yemiş ve Tohumlar: Ceviz serotonin üretimi için özellikle yararlıdır. Keten tohumu, ay çekirdeği, kabak çekirdeği, susam, yer fıstığı, badem ve kaju fıstığı vücutta serotonin seviyesini arttıran diğer yemişler arasındadır.Yağlar: Balık yağı, ceviz yağı, keten tohumu yağı, üzüm çekirdeği, aspir, ayçiçeği, kanola, buğday tohumu yağı gibi doğal yağlarda bulunan omega-3 ve omega-6 esansiyel yağ asitlerinin serotonin üretimini arttırdığı bilinmektedir.Süt Ürünleri: Ete ürünlerine göre daha az olmakla birlikte serotonin üretiminde kullanılan “triptofan” içeren süt ve peynir çeşitleri serotonin seviyesini arttırmak ve korumak için tüketilebilir. Ayrıca esansiyel yağ asitleri ve aminoasitler bakımından zengin olan yumurta (özellikle yumurta akı) serotonin için önerilen gıdalar listelerinde ilk sıralarda yer alıyor.Meyveler: Muz, kivi, ananas, erik, greyfurt, mango, kavun serotonin üretimini arttırır. Domates ve avokado da beyin fonksiyonlarını optimal düzeyde geliştirmek için gerekli besin öğeleri bakımından zengindir.Sebzeler: Mısır, brokoli, karnabahar, ıspanak gibi yeşil yapraklı sebzeler ve kabuğuyla fırınlanmış patates serotonin bakımından zengindir. Soya sütü de dahil olmak üzere soya ürünleri, tofu ve soya fasulyesi serotonin düzeyinin sabit kalmasına yardımcı besinler arasındadır.Bakliyat ve Fasulye: Mercimek, nohut, bezelye, pişmiş fasulye, siyah fasulye ve bunlarla hazırlanan bu ürünlerle yemekler (mercimek çorbası gibi) serotonin bakımından iyi kaynaklardır.








  2. Harbikız
    Devamlı Üye





    Serotonin İçeren Yiyecekler Listesi


    yumurta.jpg


    • Ay çekirdeği
    • Badem
    • Bezelye
    • Bitter çikolata
    • Brokoli
    • Ceviz
    • Çilek
    • Domates
    • Elma
    • Enginar
    • Greyfurt
    • Hindi
    • Isırgan otu
    • Ispanak
    • İncir
    • Kabak çekirdeği
    • Kale
    • Karnabahar
    • Keten tohumu
    • Kırmızı et
    • Kiraz
    • Kivi
    • Kuru fasulye
    • Kuşburnu
    • Lahana
    • Mango
    • Maydanoz
    • Mercimek
    • Muz
    • Patates
    • Peynir
    • Portakal
    • Sardalye
    • Somon
    • Soya
    • Susam
    • Süt
    • Tavuk
    • Tere
    • Ton balığı
    • Yer fıstığı
    • Yeşil çay
    • Yoğurt
    • Yumurta





+ Yorum Gönder