+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Diyet ve Beslenme Forumunda 12 Kurtarıcı Vitamin vitamin mineraller Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Uğur Baki
    Devamlı Üye

    12 Kurtarıcı Vitamin vitamin mineraller








    VİTAMİN HAKKINDA BİLGİ
    12 Kurtarıcı Vitamin

    A VİTAMİNİ:

    (Retinol ve beta karoten ) Bu vitaminin retinol türü, ciltteki yağ ve ter salgı bezlerinin çalışmasını düzenler. Beta-karoten ise özellikle ultraviyole ışınlarının sebep olduğu vücut için zararlı serbest radikallerin cilt hücrelerini etkilemesini önler.


    NEREDE BULUNUR? Etli kısmı sarı veya portakal renkli bütün meyveler ile koyu yeşil sebzelerde. Kuru kayısı ve havuç en zengin bete- karoten kaynağı.


    B GURUBU VİTAMİNLERİ: Cildin altın koruyucuları. Bu vitamin ailesi, cilde pırıl pırıl bir görünüş kazandırır.Cildin fazla yağlı veya kuru olması ile kızartılar, b vitaminlerinin eksikliğinden kaynaklanır.


    B 2 VİTAMİNİ: A vitamini ile birlikte cilt dokusunun kalitesini yükseltir.Yeterli miktarda alınmazsa alt deri iltihabı ve dudak kuruması ortaya çıkar.

    NEREDE BULUNUR? Özellikle yumurta, kuru meyve, mantar, sütlü maddeler, ıspanak, kuşkonmaz, karaciğer, bezelye, muz , et ve ekmekte.


    B3 VİTAMİNİ:Cildi ışıktan korumaktan başka yağ, karbonhidrat ve proteinlerin değişimlerine iştirak eder. Eksikliğinde ciltte kızartılar ve iltihaplar belirir.

    NEREDE BULUNUR? Karaciğer, tavuk eti, biber, süt, yayın ve ton balığında.


    B5 VİTAMİNİ: Büyümeyi kolaylaştırır. Cildin ve saçların direncini artırır. Yokluğu halinde yaraların kabuk bağlaması gecikir ve yanık hissi kendini gösterir.

    NEREDE BULUNUR? Yumurta, et, sebzeler ve anne sütünde.


    B6 VİTAMİNİ: Cildin parlaklığını ve yumuşaklığını sağlayan sebum yağının salgılanmasını düzenler. Eksikliği halinde fazla yağlı bir cilt ve egzama belirtileriyle karşılaşılır.

    NEREDE BULUNUR? Karaciğer koyun ve tavuk eti, buğday, süt, kuru meyveler ve
    avakadoda.


    B8 VİTAMİNİ: Cilt hücreleri için gerekli enerjiyi sağlar. Eksikliğinde saç dökülmesi ile kaş ve kirpiklerin azalması vakaları ortaya çıkar. Ayrıca ağız, makat ve tırnakların etrafında iltihaplanmalar belirir.

    NEREDE BULUNUR? Karnabahar, mantar, tavuk eti yumurta, kuru fasulye ve bezelyede.


    B9 VİTAMİNİ: Kan , beyin ve cilt hücrelerinin çoğalmasına yardımcı olur. Eksikliği halinde çeşitli cilt sorunları kendini gösterir. Pişirme işlemi, besin çeşidine göre bu vitamini kısmen veya tamamen yok eder.

    NEREDE BULUNUR? Havuç, çiğ lahana, inek sütü, yumurta, et, hızlı pişirilmiş taze fasulye ve ıspanakta.


    B12 VİTAMİNİ: Alyuvarların oluşması ile sinir ve bağışıklık sistemlerinin çalışması için zorunludur? Vejeteryanlarda ve lifli besinleri fazla tüketenlerde bu vitamin eksikliği ortaya çıkar. Dilin iltihaplanması, cildin anormal bir şekilde renklenmesi, saç dökülmesi ve beyazlaması B12 vitamininin eksikliğindendir.

    NEREDE BULUNUR? Özellikle sığır ve tavuk karaciğeri, balık yumurta, peynir ve bütün hayvansal ürünlerde.


    C VİTAMİNİ: Kollajen madde sentezini kolaylaştırır ve ciltteki kan dolaşımını arttırarak yüze parlaklık verir. Siyah lekeleri de yok eder.

    NEREDE BULUNUR? Portakal, limon , greyfurt gibi ekşi meyveler ile kivi ve mangoda. Domates lahana ve biber gibi sebzelerde C vitamini içerir.


    F VİTAMİNİ: Tam olarak bir vitamin olmayıp, organizmamızın hayati bir ihtiyacını oluşturan iki temel yağ asididir. Eksikliğinde ciltte kurumalar ve güç iyileşen egzamalar görülür.

    NEREDE BULUNUR? Yayın ve ringa gibi yağlı balık ve bitkisel yağlarda.


    E VİTAMİNİ: Yaşlılığa karşı en etkili vitamindir. Bu özelliğini içerdiği anti- oksidan maddelerden alır.

    NEREDE BULUNUR? Margarin, mısır, soya ve hurma yağı ile buğday filizinin yağında.








  2. Mine
    Devamlı Üye





    VİTAMİN NEDİR?

    Sağlıklı saçlar için A, ışıldayan bir cilt için B3, kanserden korunmak için E, kemikleriniz için K, iyileşmeyen yaralar için D vitamini… Sağlığınızı ve güzelliğinizi korumanın yolu vitaminlerden geçiyor. Peki hangi vitamin ne işe yarıyor, eksikliği ne tür rahatsızlıklara yol açıyor?

    Suadiye Memorial Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Oya Yüksek, “Vitaminlerin faydaları” hakkında bilgi verdi.

    Vitaminler, “Yağda Eriyen Vitaminler” ve “Suda Eriyen Vitaminler” olmak üzere iki alt gruba ayrılırlar. A, D, E ve K vitamininden oluşan yağda eriyen vitaminler; sentezleri için kolesterol gerektiren, yağ dokusunda depolanabilen ve ihtiyaç anında salınabilen vitaminlerdir.

    B vitamin kompleksleri ailesinden ve C vitamininden oluşan suda eriyen vitaminler ise; vücutta depolanamazlar ve her gün belirli miktarlarda dışarıdan alınmaları gerekmektedir.




+ Yorum Gönder


cilt lekeleri için hangi vitamin,  hangi vitamin eksikliği ciltte leke yapar,  b12 vitamini cilt,  cilt lekeleri hangi vitamin eksikliğinden olur,  saç beyazlaması hangi vitamin eksikliğinde olur,  b vitamini cilt