+ Yorum Gönder
Bilgi Arşivi ve Eğitimle ilgili Bilgiler Forumunda Sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yaparız Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Suskun Karizma
    Devamlı Üye

    Sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yaparız








    Sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yaparız..

    Sağlıklı büyüme ve gelişme için bir çok şey yapmalıyız. Öncelikle kendinize çok dikkat etmeniz gereklidir. Bildiğiniz gibi spor yapmak yapabileceğiniz en iyi aktivitedir. Sağlıklı yiyecekler yemekte sağlıklı büyüme içerisinde yer alır.Sağlıklı büyümek ve gelişmek.jpg
    Sağlıklı olmanın sırrı, yediklerimizin çeşitleri kadar miktarlarına da dikkat etmekten ve vücudumuz için gerekli olan besin öğelerini doğru tüketebilmekten geçiyor.Besin öğelerini 6 ana grupta toplayabiliriz.

    Karbonhidratlar: Ekmek, makarna, pirinç, tahıl ürünleri ve kuru baklagillerde yüksek miktarda bulunur. Şekerler de karbonhidratlar grubunda yer alır. Şekerler, bildiğimiz çay şekeri (sukroz), meyve şekeri (fruktoz) ve süt şekeri (laktoz) olarak gruplara ayrılır. Karbonhidrat vücudumuz için iyi bir enerji kaynağıdır. Günlük alınan enerjinin %55-60’ının karbonhidratlardan sağlanması gerekir. Burada önemli olan şekerli besinlerden çok, diğer karbonhidrat kaynaklarını tüketmektir.

    Proteinler: Et, süt ve ürünleri ile yumurta ve kuru baklagillerde yüksek miktarda bulunur. Hücrelerin gelişmesi, dokuların yenilenmesi için gereklidir. Günlük alınan enerjinin %10-12’sinin proteinlerden sağlanması gerekir.

    Yağlar: Et, süt, peynir, margarin, tereyağı ve kuruyemişlerde yüksek miktarda bulunur. Günlük alınan enerjinin % 25-30’unun yağlardan sağlanması gerekir. Burada önemli olan bu miktarın en fazla %10’unun doymuş yağlardan (Et, süt, yumurta gibi hayvansal kaynaklı ürünlerde bulunur. Aşırı tüketimi kolesterol seviyesinin yükselmesine sebep olur) %10’unun tekli doymamış yağlardan (zeytinyağı, kanola yağında bulunur.) ve %10’unun çoklu doymamış yağlardan (Ayçiçeği, soya fasulyesi, tahıl ürünleri, balık ve ürünleri, ıspanak, brokolide bulunur) karşılanmasıdır.

    Vitamin ve Mineraller: Vitamin ve mineraller vücudumuzda gerçekleşen tüm işlemlerde anahtar rol oynar ve vücut fonksiyonlarının normal olarak sürdürülmesini sağlarlar. Vitaminler vücutta düzenleyici olarak çalışırken, mineraller de kemik ve diş sağlığında çok önemli bir role sahiptir.

    Su: Su, yaşamak için oksijenden sonra gelen en önemli öğedir. Yetişkin insan vücudunun yaklaşık %59'u sudur. Su, vücutta besinlerin sindirimi, emilimi ve hücrelere taşınmasında ve vücut ısısının denetiminde önemli rol oynar. Bunun için günlük 2 litre su içilmelidir. Çay, kahve gibi sıvılar suyun işlevlerini yerine getiremez








  2. Acil

    Sağlıklı büyümek ve gelişmek için neler yaparız isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


sağlıklı büyümek ve gelişmek için nelere dikkat etmeliyiz,  Sağlıklı bir yaşamiçin ne yaparız,  sağlıklı büyümek için nelere dikkat etmeliyiz,  sağlıklı büyüyüp gelişmek için,  sağlıklı büyümek için neler yapmalıyız,  sağlıklı büyümek için ne yapmalıyız