+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ev Ödevleri Forumunda Tüketici hakları nelerdir? Tüketici hakkı nasıl aranır Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Cevap: Tüketici hakları nelerdir? Tüketici hakkı nasıl aranır

    30 eylülde 2200 buzdolabı aldım 1ekimde geldi 2 ekimde çalıştırdım 15 ekim kurban bayramında eti koydum et donmadı3.günde yeni dondurmaya başladı ama çoğu yumşak ve kanları akıyodu servis geldi içini boşaltın iki sonra gelcez dedi saat vermedi ben 4 kadar bekledim acil işim çıktı evden gitmek zorunda kaldım servis gelmişben gidince neyse bu aradatüketici haklarını araştırırken 1 ay içinde iade ve değişim hakkımın olduğunu öğrendim aldığımız firmaya gittik adam kabıl etmiyor mahkemeye verin diyor ne yapmamız gerekir lütfen bilgisi olan cevap versin
    Cevap: Tüketici hakları nelerdir? Tüketici hakkı nasıl aranır frmacil sayfa 2iki Cevap: Tüketici hakları nelerdir? Tüketici hakkı nasıl aranır

  2. FERAY
    Devamlı Üye
    1 ay içinde iade ve değişim hakkımın olduğunu öğrendim aldığımız firmaya gittik adam kabıl etmiyor mahkemeye verin diyor ne yapmamız gerekir lütfen bilgisi olan cevap versin

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayrıca yine 4822 sayılı kanunun 13. maddesinde : Garanti belgesi
    Madde 13- İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir. Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür. Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır. Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir. denilmektedir. Seçimlik haklarınızdan birini kullanabilirsiniz.




  3. Ziyaretçi
    ben iki soba aldım ama aldıgım fiyat banşka yerlere çok fazla ödemeyide kıredi kartından yaptım ben bu maları geri veripte paramı geri alabilirmiyim.teşekürler




  4. Zarafet
    Üye
    ben iki soba aldım ama aldıgım fiyat banşka yerlere çok fazla ödemeyide kıredi kartından yaptım ben bu maları geri veripte paramı geri alabilirmiyim.teşekürler
    Herhangi bir mağazadan alınan bir mal veya ürünün pişmanlık nedeniyle iade hakkı bulunmamaktadır. Sabit adresi olmayan mağazalardan, internetten, posta siparişli yoluyla alınan mallar da iade hakkı bulunmaktadır.

    Bir mağazadan yapılan alışverişlerde pişmanlık hakkı aşağıdaki durumlarda gerçekleşir.
    -Alışveriş esnasında bu anlaşma yapılarak
    -Mağazanın iade hakkı ya da pişmanlık hakkı sağladığı belirtilmiş olursa
    -Mağazanın bu hakkı tanıdığı biliniyorsa

  5. Ziyaretçi
    bir buzdolabı aldım ve garantisi 7 yıl, ilk üç yıldan sonra arıza vermeye başladı. servisi arıyorum geliyor yapıyorlar ve aynı arıza tekrar ediyor senede 2 -3 dafe tekrar ediyor. garantisi dolmak üzere ama, ürünü değiştirmeye yanaşmıyorlar. son geldiklerinde tüketici haklarına baş vuracağım dediğimde , oraya baş vurma bizi ara dediler. 4. ayda servise götürdüler yaptılar ürünü , şimdi yine aynı arıza oldu.. acilen ne yapmalıyım.

  6. Zarafet
    Üye
    bir buzdolabı aldım ve garantisi 7 yıl, ilk üç yıldan sonra arıza vermeye başladı. servisi arıyorum geliyor yapıyorlar ve aynı arıza tekrar ediyor senede 2 -3 dafe tekrar ediyor. garantisi dolmak üzere ama, ürünü değiştirmeye yanaşmıyorlar. son geldiklerinde tüketici haklarına baş vuracağım dediğimde , oraya baş vurma bizi ara dediler. 4. ayda servise götürdüler yaptılar ürünü , şimdi yine aynı arıza oldu.. acilen ne yapmalıyım.
    Eğer düzeltilmeyecek bir arıza ise,değiştirme hakkınız vardır. Yetkili firmayla görüşün.

  7. Ziyaretçi
    Iyi günler ben internetten ayakkabi siparisinde bulundum ayakkabim yanlis gelince ayni gun kargola iade edip parami istedim beni oyaliyorlar . Hesap numarami almalarina ragmen 1 aydir oyaliyorlar ogrenciyim bana yardim edin lutfen napabilirim

  8. Ziyaretçi
    20 gün önce koltuk takımı aldık.Bu koltuk takımını çetmen mağazasından aldık ama koltuğu kllanmadan birtakım kusurlarını gördüm ve servis çağırdım her hafta servis geliyor ve maduriyetim bir türlü giderilemiyor ne yapacağımı nereye başvuracağımı bilmiyorum sizden ricam bana yardımcı olmanız şimdiden teşekkür ederim.

  9. Zarafet
    Üye
    Iyi günler ben internetten ayakkabi siparisinde bulundum ayakkabim yanlis gelince ayni gun kargola iade edip parami istedim beni oyaliyorlar . Hesap numarami almalarina ragmen 1 aydir oyaliyorlar ogrenciyim bana yardim edin lutfen napabilirim

    Eğer sözleşmelerinde para iadesi varsa, yasal süre 7 gündür. Yani 7 gün içinde para iadesi yapmaları gerekiyor. Yasal işlem başlatabilirsiniz.

  10. Zarafet
    Üye
    20 gün önce koltuk takımı aldık.Bu koltuk takımını çetmen mağazasından aldık ama koltuğu kllanmadan birtakım kusurlarını gördüm ve servis çağırdım her hafta servis geliyor ve maduriyetim bir türlü giderilemiyor ne yapacağımı nereye başvuracağımı bilmiyorum sizden ricam bana yardımcı olmanız şimdiden teşekkür ederim.

    4077 sayılı kanunda bu durum “Ambalajında etiketinde tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar ayıplı mal olarak kabul edilir” ifadesiyle tanımlanmıştır. Buna kısaca “taahhüt edilenden farklı bir malla ya da hizmetle karşılaşmış olmak” diyebiliriz. Anlatılmak istenen şudur: Var olduğuna inandırıldığımız eksiklikler maddi hukuki veya ekonomik boyutta eksiklikler ve kusurlar olabilir. Var olmaları o mal ya da hizmeti ayıplı hale getirir. Böyle bir durumla karşılaşırsak yapmamız gereken ayıplı malı ya da hizmeti teslim aldığımız tarihten itibaren 30 gün içinde satıcıya ulaşarak ayıbı bildirmektir. Böylece tüketici olarak yasanın bize açıkça tanımış olduğu yetkiye dayanarak seçimlik belirlenmiş haklarımızdan birini kullanabiliriz. Bu haklar şunlardır:

    1. Ödediğimiz bedeli talep edebiliriz veya
    2. Ayıplı ürünün ayıpsız olanıyla değiştirilmesini isteyebiliriz veya
    3. Ayıp oranında bedelden indirim yapılmasını tercih edebiliriz veya
    4. Ücretsiz tamir edilmesini talep edebiliriz.

+ Yorum Gönder


tüketici hakları nelerdir maddeler halinde