+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Ev Ödevleri Forumunda Diyet Sonrası Kilo Kontrolü Nasıl Sağlanır? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Diyet Sonrası Kilo Kontrolü Nasıl Sağlanır?








    Diyet sonrası kilo kontrolü nasıl sağlanır?







  2. Dr Zeynep
    Bayan Üye





    Diyet Sonrası Kilomuzu nasıl koruyabiliriz


    Yapılan diyetin kalorisine bağlı olarak kilo yönetim basamağına geldiğimizde, diyetin kalorisi yavaş yavaş yükseltilmelidir. Birden eski beslenme düzenine dönmemek gerekir.

    Verilen kilonun oturması yaklaşık 6 ay süren bir periyottur. İlk 6 ay boyunca aldığımız kaloriyle harcadığımız günlük kaloriyi dengeleyebilirsek kilo oturur. Daha sonrasında verilen kiloların geri alınması zorlaşır.

    Korumaya geçilen ilk dönemde, fast - food gıdalardan, kızartmalardan ve kavurma gibi yüksek yağlı yiyeceklerden bir süre daha uzak durulması, önerilen bir yöntemdir. Bunun dışında yapılan son bilimsel çalışmalar kilo verenlerin kilo verdikten sonraki dönemde, proteinli yiyeceklere yeteri kadar yer vermesi gerektiğini göstermektedir.

    Normalde önerilen yüzde 20 oranında günlük kalorinin proteinden gelmesidir. Zayıflayanların bir süre kilolarını oturtana kadar bu oranın yüzde 40'da kalması gerektiği belirlenmiştir. Bunun da beslenmeye uyarlanması her öğünde süt, yoğurt, ayran ya da et, balık, tavuk gibi kaliteli bir protein kaynağına az da olsa yer vermektir. Çünkü bu metabolizmanın biraz daha hızlı kalmasını sağlar.

    Kilo koruma ile ilgili en önemli faktörlerden biri, kilo verilen süreçte çok yüksek miktarlarda sıvı tüketilirken, kilo yönetimi basamağına geçildiğinde birden sıvının unutulmasıdır. Bu dönemde en az 1.5 litre kadar sıvı tüketilmesi gerekir.

    Ara öğünler ihmal edilmeye başlanır. Diyet uygulanırken günde 3 saatten fazla aç kalınmaması gerektiği gibi, kilo koruma döneminde bu maksimum 4 saate çıkabilir. Ömür boyu uygulanması gereken kurallardan biri, tekrar yağlanmamak adına yatmadan 2 saat önce yemeyi tamamen kesmek kuralıdır.

    Kişi eğer ki zayıflama döneminde ciddi anlamda egzersiz yaptıysa, kilo koruma dönemine geçtiğinde egzersizi birden bırakmamalıdır. Çünkü yediklerine dikkat etmeye devam etse de, egzersizi birden bıraktığında kilosunun bir kısmını geri alabilir. Egzersizin bırakılması düşünülüyorsa da, azaltılarak bırakılması gerekir





+ Yorum Gönder