+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Fizik Tedavi Forumunda Boyun Fıtığı Egzersizleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Boyun Fıtığı Egzersizleri








    Boyun Fıtığı Egzersizleri kısaca

    Hemen bu akşam bana boyun fıtığı egzersizleri ile ilgili bilgi verir misiniz arkadaşlar.

    İzometrik Egzersizler ( Dik olarak otururken veya ayakta yapılır)
    Fleksiyorta direnç: Eller alna koyulur, baş öne doğru itilmeye çalışılırken ellerle engel olunmaya çalışılır, 10' a kadar sayılır ve bırakılır. 3 defa tekrarlanır.
    Ekstansiyona direnç: Eller başın arkasına (enseye değil) koyulur ve baş arkaya doğru itilmeye çalışılırken ellerle engel olunmaya çalışılır. 10' a kadar sayılır ve bırakılır. 3 defa tekrarlanır.

    Yana Eğilmeye Direnç:
    Sağ el yüzün sağ tarafına koyulur ve baş sağa doğru itilmeye çalışılırken sağ elle engel olunmaya çalışılır, 10' a kadar sayılır ve bırakılır. 3 defa tekrarlanır. Aynı hareket sol elle sola doğru tekrarlanır.

    Döndürmeye Direnç:
    Sağ el başın sağ arka kısmına, sol el sol şakağa koyulur. Sağ omuzun üzerinden bakmaya gayret eder gibi elin direncine karşı baş sağa dönmeye zorlanır. Bu durumda 10'a kadar sayılır. Hareket el değiştirerek aksi yönde tekrarlanır.

    Boyun Fıtığında Egzersiz Niçin Önemlidir?
    Boyun Fıtığı rahatsızlığı yaşayan veya boyun fıtığı risk faktörü taşıyan hastalar egzersizlere gereken önem, vermezlerse;

    Boyun bölgesi yeterince kan alamaz. Beyin dokusuna yeteri kadar kan ulaşımı sağlanamaz
    Bu durumda kalp beyine kan göndermek için daha çok güç harcar.
    Sindirim sistemi etkilenir ve bozulur. Hazımsızlık ve şişkinlik başlar.
    Bağırsaklarda gaz ve kabızlık oluşur.
    Kollarda uyuşma ve karıncalanmalar başlar.
    Karaciğer fonksiyonunu yerine tam olarak getiremez.
    Böbrekler süzme görevini tam olarak yapamaz.
    Kan dolaşımında aksamalar sebebiyle, kan dolaşımı, bütün sistemi zorlanmaya başlar,
    Genel uyuşukluk baş gösterir,
    Özellikle kol ve bacaklarda kuvvet kaybı ortaya çıkar.
    Bütün bunlar zincirleme bir reaksiyon göstererek zaman içersinde vücuttaki bütün sistemi etkiler, vücudun dengesini alt üst eder.








  2. Zarafet
    Üye





    Her bireyin sağlıklı bir hayat sürebilmesi için egzersiz yapmaya ihtiyacı vardır. Egzersizlerin düzenli bir şekilde yapıldığında kemik gelişimi olumlu yönde etki gösterir. Bel ve baş ağrılarının kaynakları arasında eklem ve kıkırdak yapı bozulmaları, eklem arası sıvı azalması veya kaybolması, sinir sıkışması faktörler bulunmaktadır.




+ Yorum Gönder


boyun fıtığı egzersizleri