+ Yorum Gönder
Eğlence ve Muhabbet ve Forumda Başlığı Olmayan Konular Forumunda Etkili iletişimde yapılması gerekenler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Dr Zeynep
    Bayan Üye

    Etkili iletişimde yapılması gerekenler









    ETKİLİ İLETİŞİM HAKKINDA BİLGİ

    İnsanlar gerek günlük yaşamların da gerekse iş hayatların da sürekli birbirleri ile iletişim kurallar. İşte bu iletişim etkili olabilirmesi için kişiler basit bir kaç kurala uyması yetmektedir. Bunlara kısaca değinelim.
    İletişimde beden dili %60, Ses tonu %30 ve Kelimeler %10 önem taşır.

    Bu bağlamda çok kelime konuşmak, etkili iletişimin temel kaynağı olarak görülmemeli, aşağıda belirttiğimiz özelliklerin hepsi, bir bütün halinde kullanılırsa başarılı olunabilmektedir. Şimdi bu söylediklerimizi maddeler ile açıklayabiliriz.
    Temel olarak:
    İlişkilerde pozitif olmak, olaylara iyi taraflarından bakmak etkili iletişimin temel noktasıdır.




    YÜZ : Canlı olun.Mümkün olduğunca gülün.
    GÖZ : İnsanların yüzüne bakın.Konuşurken gözlerinizi kaçırmayın .
    JESTLER : Jestlerinizin ( el , kol vs. kullanımı ) sözlerinizle aynı
    mesajları vermesini sağlamalısınız.Ellerin kenetlenmesi , kolların
    kavuşturulması , ellerinizin çene hizasında olması durumlarından kaçının.
    Aşırıya kaçmadan jestlerinizi kullanın.
    Etkili iletişimde yapılması gerekenler.jpg
    BAŞ HAREKETLERİ : Karşınızdaki konuşurken başınızı ara sıra
    aşağı yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı belli
    edin.
    DURUŞ : Sizinle konuşan insanlara bakın. Mümkün olduğu kadar
    çok kişiye ara sıra da olsa bakmaya çalışın .
    TEMAS : Bazı durumlarda yaşı küçüklerle , aynı cins ve sizden daha
    alt statüde olanlarla bedensel temas kurun.
    KONUŞMA : Ses tonu çok önemlidir.Çok fazla konuşmayın.
    Toplulukta eşit miktarda konuşun.







  2. ÖZGEN
    Üye





    İletişim insanlar arasında çok önemsenmektedir. Saygı ve sevginin de göstergesi olarak kabul edilir. Konuşan kişinin gözlerine bakarak konuştuklarını en az onun kadar önemsendiğini hissettirmek gerekir.




  3. Gizliyara
    FoRuMaciL Security
    İnsanlarla iletişim kurarken dikkat etmemiz gereken ilkeler


    1. Karşınızdakini dinlemesini bilin.
    2. Sabırlı olun.
    3. Esnek olun.
    4. Sizi dinleyenlerin anlayacağı sözcükler seçin.
    5. İnsanların gönlünü almaktan korkmayın.
    6. Sinirlerinize hakim olun.
    7. Şaka yapacağınız zaman iyi düşünün.
    8. Sorulara karşılık verin.
    9. Konunuzu iyi bilin
    10. Düşünmeden konuşmayın.
    11. Sürekli dert yanan biri olmayın.
    12. Karşınızdakilerin tepkilerine dikkat edin.
    13. Kaybetme ihtimalini de göz önünde bulundurun.
    14. Gereksiz eleştirilerden kaçının.
    15. Görüşlerinizi başkalarına zorla kabul ettirmeye çalışmayın.
    16. Gürültü yapmayın ancak sesinizi duyurun.
    17. Yüz ifadenizi kontrol edin.
    18. Ayaklarınızı masaların üstüne koymayın.
    19. Biri sizinle konuşurken işinizle meşgul olmayın.
    20. Birisi konuşurken, önünüzdeki kağıtlara çiziktirmeyin.
    21. Birisi konuşurken, başkalarıyla fısıldaşmayın.
    22. Sözü başkalarının ağzından kapmayın.
    23. Duman makinesi olmayın.
    24. Yerinde, duramayan bir olmaktan kaçının.
    25. Aynı sözcükleri dilinize dolamaktan vazgeçin.
    26. İnsanlara ne yapacaklarını öğretmek merakından vazgeçin.
    27. Çift anlamlı sözcüklerden kaçının.
    28. Ne zaman susmak gerektiğini bilin.
    29. Sözünüzü güçlü bir tonla bitirin.
    30. Başkalarını kötülemeyin.
    31. Öğütlediğiniz şeyleri kendiniz de uygulayın.
    32. Yüksekten atmayın.
    33. Herkesin işine burnunuzu sokmayın.
    34. Size akıl danışılmadıkça öğüt vermeyin.
    35. Olduğunuz gibi görünün.
    36. Gereksiz yere zıtlık yaratmayın.
    37. Adil davranın.
    38. Böbürlenmeyin.
    39. Başkalarının canını sıkacak esprilerden kaçının.
    40. İnsanları terslemeyin.
    41. Telefonda önce kendinizi tanıtın.
    42. Ahizenin içine doğru konuşun.
    43. Karşınızdakinin sözünü kesmeyin.
    44. Arada bir şeyler söyleyerek dinlediğinizi belli edin.
    45. Telefonda konuşurken bir şey yemeyin.
    46. Gereksiz şeyler yazmaktan kaçının.
    47. Yazdığınızı hiç değilse bir kez okuyun.
    48. Ağdalı sözcükler kullanmayın.
    49. Kötü haberleri yumuşak dille iletin.
    50. Yazınızı, olumlu, gönül alıcı bir cümleyle tamamlaya çalışın.




  4. Muhammed
    Özel Üye
    Etkili iletişim kurabilmeniz için birkaç hususu göz ardı etmemeniz gerekmektedir. Bunlar, jest ve mimik hareketlerimiz, ses tonumuz, hal ve hareketlerimiz, duruşumuz ve konuşma tarzımız etkili bir konuşma esnasında dikkat etmemiz gerekenlerin başında gelmektedir.

+ Yorum Gönder


etkili bir iletişim için yapılması gerekenler,  etkili iletişim için yapılması gerekenler,  etkili iletişimde yapılması gerekenler,  iletişimde yapılması gerekenler,  etkili bir iletisim icin yapilmasi gerekenler ,  etkili bir iletişimde yapılması gerekenler neler