+ Yorum Gönder
Resim Galerisi ve Fotoğrafçılık Forumunda Fotografta Kadrajlama kompozisyon Teknikleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Mesport
    Moderators

    Fotografta Kadrajlama kompozisyon Teknikleri








    Fotografta Kadrajlama (kompozisyon) Teknikleri



    KOMPOZİSYON

    Kimi fotoğrafları diğerlerinden farklı ve göze çarpıcı kılan nedenlerden biri de güçlü kompozisyonlarıdır. Kendine ait hikayesi olan bir konu
    iyi bir kompozisyon oluşturur. Fotoğrafın icadından 2000 yıl önce Yunanlılar ve Romalılar bunun farkındaydılar. Bu mimarilerinde açıkça
    görülmektedir. Bugün de kompozisyon, çağdaş mimarinin önemli bir parçasıdır. Fotoğrafta kompozisyonun basit bir tanımını, "Kare
    içindeki konuları göze hoş gelecek şekilde seçmek ve düzenlemek" olarak yapabiliriz.
    Kompozisyon yaparken, figür yada nesneler belli konumlara yerleştirilir veya değişik bakış açıları seçilir. Kameranın küçük hareketleri ile
    çok farklı kompozisyonlar elde edilebilir. Bazen tesadüfen iyi bir kompozisyon yakalanmış olsa bile, çoğu iyi fotoğrafta yaratıcılık söz
    konusudur. İyi bir fotoğraf yaratabilmek için önce iyi kompozisyonun temel öğeleri öğrenilmelidir. Bu öğeler, doğal düşünce sisteminin
    parçası haline geldiği zaman tasarım anlayışını bileyerek fotoğraf çekmeye yardım eder.


    1. Yalınlık
    ilk ve belki en önemli öğe yalınlıktır Fotoğraftaki ilgi merkezine dikkat çekmenin yolları aranmalıdır. Bunun bir yolu, konuyu dikkati
    dağıtmadan ortaya çıkaracak bir fon seçmektir. Fotoğrafta öyle bir kompozisyon yaratılmalıdır ki, fotoğrafın çekim nedeni açık olarak
    görülsün ve görüntü ye giren tüm nesneler ilgi merkezi olarak seçilen konuyu tamamlasınlar. Demek ki fotoğrafları yalınlaştırmak ve ilgi
    merkezini güçlendirmek için, karmaşık olmayan bir fon seçmeli, konuya yaklaşarak ilgisiz nesneler fotoğraf alanı içine alınmamalıdır.








    Fotografta yalinlik, kompozisyonu cok etkiler


    2. 1/3 kuralı
    Fotoğrafı çekmeden önce kare, yatay ve dikey olarak üçe bölünür. Bu çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezininyerleşebileceği dört seçeneği gösterir.Genel olarak konunun tam karenin merkezinde yer aldığı fotoğraflar merkezinde yer aldığı fotoğraflar, konunun merkezden uzakta yer
    aldığı fotoğraflardan daha az hareketli ve daha az heyecan vericidir. Konunun merkezden kaydırıldığı fotoğraflarda üçte bir kuralı ’ndan(Altın oran) yararlanılabilir. Manzara fotoğraflarında da ufuk çizgisi de üçte bir kuralına göre yerleştirilebilir. Ufuk çizgisini merkeze yerleştirmekten kaçınmalıdır. bu konumuzdan detayli olarak daha once bahsetmistik.


    1/3 KURALINA ORNEKLER



    Yelkenli merkezde, ufuk cizgisi ortalanmis.. kadrajlama yanlis, teknenin ortalanmasi goruntuyu bozmus

    Yelkenli olmasi gereken noktada. Gokyuzu, 2/3 oraninda


    aYelkenli olmasi gereken noktada. Gokyuzu 1/3 oraninda

    yukaridaki uc resimi incelersek, sanirim kadrajlamayi ve gereksiz goruntu kavramini daha iyi anlariz..son iki resimdeki farka dikkatle bakarsaniz.. ya gokyuzunden kesilmis biraz yada gokyuzunden, yani ikis arasinda oranti kurulmus ikisde esit sekilde kareye alinsaydi kadrajlama da bozukluk olacakti bakiniz resim 1


    Fotografta Kadrajlama kompozisyon Teknikleri7.jpg

    fotografta-kadrajlama-kompozisyon-teknikleri9.jpg







  2. Nesrin
    Devamlı Üye





    Fotoğraflar da yapılan kadrajlama tekniklei fotoğraflara farklı bir görüntü katmaktadır. bu da sürekli olarak aynı teknik ile çekilmiş olan fotoğraflardan farklı olunmasını sağlar. ayrıca şunu unutmayın yapına değişikliklerin çoğu her zaman iyidir.




+ Yorum Gönder


ufuk çizgisi,  ufuk çizgisi nedir