+ Yorum Gönder
Kişisel Sayfalar Özel Forumlar ve Gizliyara Özel sayfası Forumunda Ders çalışma planına ıhtıyacım Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Ders çalışma planına ıhtıyacım








    ders çalışma planına ıhtıyacım war da.







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    ders çalışma planı


    DERS PLANI
    ADI SOYADI :
    Konunun Adı : Rakamlar( Doğal Sayılar)
    Süre : 40 dakika
    Yöntem ve Teknikler: Basamaklandırılmış yöntem
    Öğretimde Kullanılacak Materyaller
    Birinci davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti :Lego, lego
    İkinci araç seti :Fasulye ,fasulye
    Üçüncü araç seti :Ataç, ataç
    Dördüncü araç seti :Boncuk, boncuk
    İkinci davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti : Lego, lego resmi
    İkinci araç seti :Fasulye ,fasulye resmi
    Üçüncü araç seti :Ataç, ataç resmi
    Dördüncü araç seti :Boncuk, boncuk resmi
    Üçüncü davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti :Lego
    İkinci araç seti :Fasulye
    Üçüncü araç seti :Ataç
    Dördüncü araç seti :Boncuk
    Değerlendirmede Kullanılacak Materyaller
    Birinci davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti :Jeton ,jeton
    İkinci araç seti :Kalem, kalem
    Üçüncü araç seti :Kibrit çöpü, kibrit çöpü
    Dördüncü araç seti :Nohut, nohut
    İkinci davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti :Jeton ,jeton resmi
    İkinci araç seti :Kalem, kalem resmi
    Üçüncü araç seti :Kibrit çöpü, kibrit çöpü resmi
    Dördüncü araç seti :Nohut, nohut resmi
    Üçüncü davranışın öğretiminde kullanılacak araç seti
    Birinci araç seti :Jeton
    İkinci araç seti :Kalem
    Üçüncü araç seti :Kibrit çöpü
    Dördüncü araç seti :Nohut


    Amaç : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ve 10 doğal sayılarını kavrar.
    Davranışlar:
    2. 2 (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane nesnesi olan küme gösterildiğinde nesne sayısının
    2 (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) tane olduğunu söyler.
    3. Farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından 2 (2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10)
    tane nesnesi olanı gösterir.
    5. Söylendiğinde nesne kümesi içinden 2(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10) nesne alır.
    1. Ali; nesne kümesi içinden söylenerek 2 tane nesne alındığında önündeki nesne kümesi içinden 2 tane nesne alır.
    2. Ali; nesne kümesi içindeki söylenerek 2 tane nesne alındığında önündeki nesne resim kartları içinden 2 nesnenin olduğu
    resim kartını gösterir.
    3. Ali; nesne kümesi içinden 2 tane nesne alındığından, alınan nesnenin 2 tane olduğunu söyler.
    ÖĞRENME VE ÖĞRETME ETKİNLİKLERİ
    Öğretmen öğrenciye “Bugün seninle 2 taneyi çalışacağız Şimdi önündeki araçlara bakmanı istiyorum.” diyerek derse giriş yapar.
    Öğretmen öğrenciye “ Önündeki lego tabağını al ve beni dinle.” der. Lego tabağını önüne alan öğrencinin bu davranışı pekiştirilir.
    Daha sonra öğretmen “Bak benim de lego tabağım var. Şimdi ben lego tabağımın içinden 2 tane lego aldım, masanın üstüne koydum.” der ve bunu öğrencinin görmesini sağlar. Öğrenciye “Sen de önündeki tabaklardan 2 tane lego al ve masaya koy.” der. Performansı “+” ise Ali’nin doğru tepkisini pekiştirir. Doğru tepki göstermezse onun karşısına geçer ve sunu yapar.Ali’den tekrar lego tabağından 2 tane lego almasını ister. Ali yine yanlış tepki verirse doğru tepki verene kadar sunuyu tekrarlar. Öğretmen daha sonra öğrencinin önündeki lego tabağını kaldırır ve yerine fasulye tabağını koyar. Aliye“Bak ben önümdeki fasulye tabağının içinden 2 tane fasulye aldım, masanın üzerine koydum.” der ve bunu Ali’nin görmesini sağlar. Ali’ye“Sen de önündeki tabaklardan 2 tane fasulye al ve masanın üzerine koy.” der. Doğru tepkisi pekiştirilir “Aferin, Ali söylediğimi hemen yaptın ve tabağından 2 tane fasulye aldın.” diyerek pekiştirir. Ali’nin tepkisi yanlış ise öğretmen onun karşısına geçer ve sunu yapar. Ali’ye tekrar sorarak doğru tepkisini pekiştirir, eğer yanlış tepki gelirse öğretmen doğru tepki alana kadar sunuyu tekrarlar. Sonra öğretmen öğrencinin önündeki fasulye tabağını kaldırır ve yerine ataçların bulunduğu tabağı koyar. Ataçlarla da aynı şekilde çalışma yapılır, ataçlar kaldırılır ve yerine boncuklar konur. Aynı çalışma boncuklarla da yapılarak “yap-yap” basamağının işlenişi tamamlanır.
    Öğretmen daha sonra her öğrencinin önüne çalışacağı lego kartlarını koyar ve ona “Ali önündeki kartları al ve masaya diz.” der. Öğretmen doğru bir şekilde kartları masaya dizen öğrenciyi pekiştirir. Sonra öğrenciye “Ben önümdeki tabağımın içinden 2 tane lego aldım ve masanın üzerine koydum. Performansı “+” olan Ali’ye Hadi sen de önündeki kartlara bak ve 2 tane lego resmi olan kartı göster.” der ve onun doğru tepkisini pekiştirir. Eğer öğrenci yanlış tepki verirse karşısına geçer ve sunu yapar. Sunu sonunda 2 tane lego resmi olan kartı gösterirse öğrencinin doğru tepkisi pekiştirir. Eğer yine yanlış tepki gelirse öğretmen sunu ile birlikte yukarıdaki işlemleri tekrarlar. Sonra öğretmen öğrencinin önündeki lego resim kartını kaldırır ve yerine fasulye resim kartını koyar, öğrenciye “Önündeki kartları al ve masaya diz.” der. Öğrencinin doğru tepkisini pekiştirir. Öğretmen öğrenciye “Ben önümdeki fasulye tabağından 2 tane fasulye aldım ve masaya koydum. Sen de önündeki kartlara bak ve iki tane fasulye resmi olan kartı göster.” der ve onun doğru tepkisini pekiştirir. Eğer öğrenci yanlış tepki verirse onun karşısına geçer ve sunu yapar, tekrar soru sorarak doğru tepki verdiğinde pekiştirir. Eğer yine yanlış tepki gelirse öğretmen sunu ve birlikte yukarıdaki işlemleri tekrarlar.
    Daha sonra öğretmen öğrencinin önündeki fasulye resim kartlarını kaldırır ve yerine ataç resim kartlarını koyar. Ataç resim kartlarıyla da aynı çalışma yapıldıktan sonra bu çalışma boncuk resim kartıyla da tekrarlanarak “yap-göster” basamağının işlenişi tamamlanır.
    Öğretmen öğrenciye “Aferin Ali, şimdi beni çok iyi dinle ve dikkatlice izle.” diyerek masanın üzerindeki lego tabağından 2 tane lego alır ve öğrenciye “Bak ben önümdeki tabaktan 2 tane lego aldım.” diyerek legoyu masanın üzerine koyar. Öğrenciye “Evet Ali , ben kaç tane lego aldım? diyerek soru yöneltir. Ali’den gelen doğru yanıtı pekiştirir. Yanlış yanıt verirse öğretmen tekrar sunu yapar ve aynı soruyu yeniden yöneltir. Ali’nin doğru yanıtlarını pekiştirir. Eğer yine yanlış yanıt gelirse sunuyla birlikte yukarıdaki işlemleri tekrarlar.
    Daha sonra öğretmen önündeki lego tabağını kaldırır ve yerine fasulye tabağını koyar. Öğrenciye “Beni dikkatlice izle ve dinle.” diyerek önündeki fasulye tabağının içinden 2 tane fasulye alır ve “Bak ben 2 tane fasulye aldım.” diyerek fasulyeyi masanın üzerine koyar. Öğrenciye “Evet Ali ben kaç tane fasulye aldım? diyerek soru yöneltir. Öğrenciden gelen doğru yanıtı pekiştirir. Yanlış yanıt veren öğrenciye tekrar sunu yapar ve aynı soruyu yeniden sorar. Öğrencinin doğru yanıtlarını pekiştirir. Yanlış yanıt gelirse sunuyla birlikte yukarıdaki işlemleri tekrarlar.
    Öğretmen sonra önündeki fasulye tabağını kaldırarak ataçların bulunduğu tabağı masanın üzerine koyar ve ataçlarla da aynı çalışmayı yapar. Daha sonra ataçları kaldırır ve boncukların bulunduğu tabağı koyar. Aynı çalışma boncuklarla da yapılarak “yap-söyle” basamağının işlenişi tamamlanır.





  3. Diyar
    Yeni Üye
    Planlı Ders Çalışma Hakkında Bilgi

    Amacımıza ulaşmak için hangi dersi ne kadar çalışacağınızı, ne zaman
    çalışabileceğinizi, ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmek önemlidir.
    Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her
    etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma planı haftalık
    olanıdır. Planlı çalışma baştan sona amaçlı bir iştir.

    Planlı çalışmanın bir öğrenci için faydaları

    • Bir işin hazırlanmasında kendisine yeterli zamanı ayarlamasını sağlar.
    • Daha etkin olmasına yardımcı olur.
    • Kendisine güvenini artırır.
    • Sorunlarını çözmesini kolaylaştırır.
    • Doğru karar vermesini sağlar ve kararsızlıktan kurtarır.
    • Daha az fakat daha etkili çalışmayı sağlar
    • Çalışma isteği kaybolmaz.
    • Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder.
    • Diğer işlere de vakit kalır.
    • Hangi konunun ne kadar sürede bitirebileceği konusunda yol gösterir.
    Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı sağlar
    • Neye nereden başlayacağınıza karar vermenize yardım eder
    • Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenize yardımcı olur
    • Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi sağlar
    • Geleceğinize bir adım daha yaklaşmanızı kolaylaştırır.
    • Güven ve motivasyon artırır.





+ Yorum Gönder