+ Yorum Gönder
Kişisel Sayfalar Özel Forumlar ve Gizliyara Özel sayfası Forumunda Meyvelerin vitaminleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Meyvelerin vitaminleri








    meyvelerin bağzılarının vitamini var bağzılarının yok bu yüzden ödevimi yapmakta güçlük çekiyorum







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Meyvelerin içindeki vitaminler hakkında bilgi


    Kiraz: B1, B2, A, C vitaminleri ve malik asit
    - Şeftali: A vitamini

    - Erik: A, B1, B2, C vitaminleri

    - Üzüm: A, C vitaminleri

    - Hindistan cevizi: A, C vitaminleri

    - İncir: A, B vitaminleri

    - Çilek: A, B1, B2 C vitaminleri

    - Mısır: A, B1, B2, E, K vitaminleri

    - Ağaç çileği: A, B, vitaminleri

    - Limon: B1, C, P vitaminleri

    - Kayısı: C vitamini

    - Ananas: A, B1, B2, C vitaminleri

    - Mandalina: A, B, C vitaminleri

    - Elma: A, B1, B2, C vitaminleri

    - Nar: B1, C vitaminleri





  3. Diyar
    Yeni Üye
    Meyvelerin vitaminleri hakkında bilgi

    Elma : C ve E vitamini, pektin ve flovonoid, folik asit içerir. Bağırsak sisteminin korunmasında faydalı ve posadan zengindir. Kas ve eklem ağrılarının azalmasına yardımcı olur. Kolesterol düşürücü etkisi bulunur. Kan şekerini kontrol altında tutar ve vücut direncini artırır.

    Kiraz : Kalsiyum, fosfor ve C vitamini içerir. Diş çürümesini önlemede faydalıdır. İdrar söktürücüdür. Vücudun su dengesini sağlar.

    Armut : Fosfor, kalsiyum ve potasyumdan zengindir. Kalp kaslarının düzenli çalışmasına fayda sağlar. Tansiyon ayarlamasında etkilidir. Posadan zenginliği nedeniyle bağırsakları çalıştırır.

    Dut : Kalsiyum, C ve B vitamini ile bol lif içerir. İdrar söktürücü ve bağırsak çalıştırıcıdır.

    Erik : A ve C vitamini ile kalsiyumdan zengindir. Bağırsak çalıştırıcı ve direnç artırıcıdır.

    Şeftali : C vitamini, potasyum ve posadan zengindir. Hazmı kolaylaştırır. Sinir sistemine faydası vardır. Vücudun savunma sistemini güçlendirir.

    Yeni Dünya (Malta Eriği) : A vitamini deposudur. Görmeye ve büyümeye faydalıdır.

    İncir : Bol posa, kasiyum, fosfor ve magnezyum içerir. Sindirime yardımcıdır. Kemik ve diş sağlığına etkilidir.

    Üzüm : Potasyum ve C vitamini deposudur. Sindirim sistemi üzerinde faydalıdır. Vücudun savunma mekanizmasını güçlendirir.

    Ananas : Potasyum, fosfor, demir, A ve C vitamini içerir. Toksin atıcıdır. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar. Cilt sağlığında etkindir. Zindeliği artırır.

    Karpuz : A ve C vitamini ile fosfor ve potasyum içerir. Böbrekteki kum ve taşların atılmasında faydalıdır. Toksin atıcıdır. Sıvı ihtiyacının karşılanmasına da katkısı vardır.

    Kavun : A vitamini, potasyum ve folik asitten zengindir. Damar tıkanıklığında, bağırsakların çalışmasında etkilidir. Göz sağlına fayda sağlar.





+ Yorum Gönder