+ Yorum Gönder
Kişisel Sayfalar Özel Forumlar ve Gizliyara Özel sayfası Forumunda Uçak ana iskelet malzemeleri nelerdir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. despine
    Yeni Üye

    Uçak ana iskelet malzemeleri nelerdir








    çok acil UÇAK ANA İSKELET MALZEMELERİ neler







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Uçak ana iskelet malzemeleri

    --Ölçme Değerlendirme -- 1--

    S - 1) Kompozit malzemenin metallere oranla tercih edilmesinin nedeni nedir?

    S - 2) Uçaklarda hangi tip kompozit malzeme türleri kullanılmaktadır?

    S - 3) Tap Test işleminin temel esası nedir?

    S - 4) Hasar tipleri nelerdir?

    S - 5) Hasarlı bölge çıkarma işlemi nasıl yapılır?

    S - 6) Hasarlı bölgeye konulacak yeni core’un kesiminde neye dikkat edilir?

    S - 7) Core hasarlı bölgeye nasıl konur?

    S - Core üzerine yama katları koyma işlemi nasıl yapılır?

    S - 9) Vakumlama işlemi nasıl yapılır ve yaparken neye dikkat edilir?

    --CEVAPLAR--

    C-1) Kompozit malzemeler metal malzemelere göre daha hafiflerdir.Aynı ağırlıktaki metal malzemelere göre mukavemetleri daha yüksektir. Yorulma dayanım limitlerinin metallerden önemli ölçüde fazladır.

    C-2) Uçaklarda karbon fiber, aramid fiber ve cam elyafı türü kompozit malzemeler kullanılır.

    C-3) Tap Test yönteminde parçanın değişik yerlerine küçük vuruşlar yaparak çıkan ses dinlenir.Başlangıçta sağlam olan yere vurulur ve kulak bu sese alıştırılır.Daha sonra hasarlı olan yere vurulur ve bu iki ses karşılaştırılarak hasar tespit edilir.

    C-4) Abrasion, Corrosion, -----, Crease, Deleminasion, Dent, Disbond, Gauge,Nick, Puncture, Scratch

    C-5)

    · Öncelikle tamirin her safhasında koruyucu malzemeler kullanılmalıdır.
    · Hasarın boyuna göre şablonumuzu koyup keseceğimiz ve taper yapacağımız alanı çizilir.
    · Çizilen alanı core’da dahil olmak üzere korozyon şinyali ile alınır. Core’u
    almadan evvel direction yönünü kontrol edilir. Şinyalle alırken alt skin’e zarar
    vermeden alınır, yoksa tamirimizin boyutları ve türü değişebilir.

    C-6) Hasarda aldığımız “core”un yerine konulması için direction yönüne dikkat
    ederek yeni core kesilmelidir. Serilecek kumaşın düzgün serilmesi ve içerisinde hava kabarcığı kalmaması için kumaşın ortasından kenarlara doğru bir rulo veya spatula yardımıyla düzeltmeler yapılır.Her yama işleminde katlara ayırı naylon ayırıcı konması unutulmamalıdır.

    C-7) Core un etrafına yapıştırıcı potting compound yapıştırılır.Core un alt ve üst yüzeyine yapışkan sürülmüş bir kat karbon kumaş koyulur.

    C-8)

    · İki katlı yamalarda katlar 1,5 inch, üç ve daha fazla yama katlarında 0,75 inch
    bindirme sağlayacak şekilde olmalıdır.
    · Tamir üzerine konulacak ilk kat kumaşın her iki yüzeyine de yapıştırıcı (adhesive)
    sürülür ve ayırıcı naylon (genellikle PVA türü naylon) konulur.
    · Kumaşın bir yüzeyindeki naylon ayırıcı çıkarılıp bir kat daha yapıştırıcı sürülerek core üzerine yapıştırılır.
    · Kumaşın düzgün serilmesi ve içerisinde hava kabarcığı kalmaması için kumaşın ortasından kenarlara doğru bir rulo veya spatula yardımıyla düzeltme yapılır. Daha sonra yapıştırılan kumaşın üstündeki naylon ayırıcı çıkarılıp tekrar bir daha yapıştırıcı sürülür ve ikinci kat kumaş serilir.
    · Yapılacak her kat yama işleminde yapıştırıcı sürme ve naylon ayırıcı koyma işlemi
    yapılacaktır.

    C-9) Vakumlama işlemi için yama katlarının üzerine delikli ayırıcı film konulur ve üzerine
    battaniye (breather cloth) serilir. Onun üzerine de esnek vakumlama film tabakası konulur ve
    bu filmin kenarları yama dışarıdan hava almayacak şekilde sealant ile yapıştırılır. Vakum
    bağlantıları yapılır ve vakum basıncı yavaş yavaş artırılarak uygulanır. Vakumlama işlemi sırasında hava kaçağı olmamasına dikkat edilir. Dışarı çıkamayan hava kabarcıkları bir araçla parçanın merkezinden başlayıp kenarlara doğru baskı uygulayarak atılır. Reçine sert jel halini aldıktan sonra cure (ısıtma) işlemine tabi tutulur.



    Tunahan Küçük





+ Yorum Gönder