+ Yorum Gönder
Günlük Taze Haber ve Haberler Forumunda Altılıyı yakalamanın yedi ayrı püf noktası: Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    Altılıyı yakalamanın yedi ayrı püf noktası:








    Altılının Püf Noktaları

    1)ATIN FORMU:
    **Evet, at ne kadar kalite olursa olsun form durumu çok önemli…
    atın formu demek, son 5 yarışındaki totosu değildir…
    at son yarışında bi düşüş içinde gözüküyor olabilir, ancak çok sert gruplarda koştuğu için, aleyhine pistte ve mesafede koştuğu için, rakiplerine göre dezavantajlı sikletle koştuğu için düşüş içindeymiş gibi gözükebilir…
    buna dikkat edin!!!
    Kendi grubunda koşacağı ilk yarışını kazanabilir, ideal pist ve mesafesinde koştuğunda kazanabilir, uygun sikletle koştuğunda kazanabilir…
    yanıltan bir form grafiği gösterdiği için kazandığı yarışta yüksek ganyanla gelir…
    **atın formuyla ilgili yanıltan bir diğer durum ise; kaliteli bir atın uygun bir grupta koşmasıdır…
    Burada diğer bir durum devreye girer; atın galopları… eğer atın galopları iyi değilse, ne kadar kaliteli olursa olsun tek atılmamalı… örnek; MERKÜR’ün son yarışı…
    Yeterli hazırlıkta görünmeyen bu safkanı bir çok insan tek atarak büyük bir hata yapmıştı…
    2)GALOP:
    **bazı insanlar vardır ki, hiç galoba bakmaz, dikkate almaz…
    Bazı insanlar da vardır ki, sadece galoba göre altılısını kurar…
    İkisi de yanlıştır!!!
    Altılıya henüz yanı başlayan insanlar, bi atın galobuna bakar, en iyi galobun o olduğunu anlar, sonra o at yarışı kazandığı zamanda her ayakta en iyi galobu yapan at gelecek zanneder…
    Oysa durum çok farklıdır…
    İnsanlar, bültenler gibi her ata kendince puan vermeli…
    Örneğin, ilk şans verdiğim safkan MIA SU, ikinci şans verdiğim safkan EBRUHANIM, üçüncü şans verdiğim ise FOR SALE gibi…
    Bu puanları kendinizce verirken şunu düşünerek verin;
    Yarış maiden, formsuz atlar, kim geleceğini bulmak çok zor; atın galobuna bakarsınız, en iyi galobu yapan ata 50puan verirsiniz…
    Ancak yarış, açık yarış, çok kaliteli atlar koşuyor; atların galobuna bakarsınız, en iyi galobu yapan ata 20puan verirsiniz…
    Yani galop her yarışta aynı değerde değerlendirilmez…
    Açık yarışta koşan atlar kendini ispatlamış isimlerdir, galopların fazlaca önemi yoktur…
    Eğer uzun süre start almamışsa, dikkate almalısınız veya kaliteli at formunu bulmadıysa, ne zaman çıkışa geçeceği belli olmayacağı için galoplarını dikkate almalısınız…
    **göz ardı edilen bi durum da şudur; bi kaç çim yarışı koşmuş tayın ilk koşacağı kum yarışında nasıl koşabileceğini açıkça belli eder galoplar…
    Çünkü galoplar kumda yapılır, güzel galop yapmasına rağmen bi türlü başarılı olamayan bir tay varsa, bilin ki kumda koşacağı yarışta çok şanslıdır…
    Örneğin, ALAYEL’in koştuğu ilk kum yarışını kazanması…
    3)PİST ve MESAFEDEKİ DERECELERİ’nin SİKLETLERİYLE HESAPLANMASI:
    **Aslında insanların en çok kullandığı sistemdir…
    Çoğunlukla yalnızca bunu dikkate alarak altılı yapıldığı için yanlış yapılmış olunuyor…
    İki atın yaptığı dereceyi kıyaslamak o kadar kolay değildir…
    Gazeteyi elinize alıp, bu at şu dereceyi yapmış, diğeri de bunu yapmış, bu tek olur demek saçmadır…
    Yarıştaki dereceleri kıyaslayabilmeniz için yarışı izlemeniz gerekir, yarış hızlı tempoda geçilmiş olabilir, yavaş tempoda de geçilmiş olabilir…
    Çim pistin durumu, koştukları şehir farklı olabilir…
    İki dereceyi kıyaslarken, en sağlıklı tespiti yapmanız için derecelerin aynı günde olmaları gerekir…
    Örneğin; TONY MONTANA 1200çimi aynı günde 1.12yapmışken, ACTION MAX 1.10 yapmıştı… bu da ACTION MAX’ın TONY MONTANA’yı geçeceğini gösterir, ki geçti zaten…
    Çim pistin ölçümü aynı gözükse de, bazen dereceler günlere göre çok farklı çıkabiliyor…
    Ben derecelere bakarken o kadar ayrıntıya girerim ki, aynı gün yapılmış iki dereceyi kıyaslarken; birbirleriyle aralarındaki saat farkına bile bakarım…
    Nasıl mı?
    1.koşuda maiden’da koşan bi tay, 1200çimi 1.14 yaparak kazanmıştır…
    9.koşuda maiden’da koşan bi tay da, 1200çimi 1.14 yaparak kazanmıştır…
    Ancak bir gün önceden yağmur yağdığı için çim pist biraz ağırdır, ölçümler saat 12de yapılmıştır, 1.koşu saat 13.30da koşarken, 9.koşu saat 17.30da koşulmuştur…
    O günde hava günlük güneşlikse, 4saat içerisinde çim pist daha da kurumuştur ve ilerleyen her dakikada daha iyi derece çıkmaktadır…
    bu da 1.koşuda koşan tayın, daha sonra koşacağı şartlı koşuda; 9.koşuda koşan tayı geçmesi gerekir dereceye göre…
    Çok ayrıntılı bir durumdur, ancak şeytan ayrıntıda gizlidir…
    Hiç sanmadığınız bir koşu hayatınızı değiştirebilir, küçücük bir hatanızda bile çok büyük ikramiyeler kaçırabilirsiniz, bundan dolayı aklınızı her türlü ihtimale açık tutmanız gerekir bu örnekteki gibi…
    Özellikle taylarda dereceleri dikkate almanızı tavsiye ederim…
    4)YARIŞIN GİDİŞ HATTI ve ATIN KOŞU STİLİ…
    **bi yarışa baktığım zaman, eğer bu yarışı önceden hayalimde koşturamıyorsam; o zaman o yarıştan korkarım her zaman…
    Yarışı hayalinizde koşturabilmeniz içinde, bir çok atın koşu stilini bilmeniz gerekir…
    Değişik değişik koşu stilleri olan atları yazıyorum…
    ARMEN: çok süratli olan bu safkanın yanında bir başka kaçak at daha varsa başarısız olur, eğer önüne bir safkan geçebilirse; yarışa küser ve tabela dışı tamamlar…
    Ancak önde boş kaldığı zamanda, POPULER DEAMAND ve GRAND EKINOKS gibi safkanlara uzak çekebilecek kadar tehlikeli olur…
    CENTAUR: çok süratli bir isim olmasına rağmen, her hangi bir kaçak atın olması etkilemez… önünde kaçan atlardan bi müddet sonra liderliği alır, fark yapar, temposu düştüğü zaman yanına bir at gelirse tekrar arttırır ve yarışı kazanır…
    SABIRLI: süratli geçen yarışlarda grubun gerisinde teşvikle gider, son 400 dönüldüğünde sanki başka bir safkana bürünmüş gibi çok güzel sprint atarak yarışı kazanır…
    Bu örnekler çoğalabilir, ancak söylediğim atlar; o koşu stilinin öncüleri veya en başarılı olanlarıdır…
    Yarışları koşmadan hayal etmekte, bütün safkanların koşu stillerini bilmekten geçer…
    Start verildikten sonra at kaçar mı, geç mi çıkar, ortalardan mı takip eder, bunların hepsi önce atların stilleriyle alakalı, sonra da verilen taktikle ilgilidir…
    en çok fayda sağlayacak kısımları ise şudur;
    **favori at eğer kaçak at ise ve yarışta da bir çok kaçak at varsa; favorinin temposu bozulacağı için yarışı kazanamaz…
    Örneğin; devamlı aynı rakiplerini geride bırakan INSPECTOR, bir diğer kaçak at olan TAMPICO’nun da gruba dahil olmasından dolayı önde istediği tempoyu bulamayıp, daha önce bi kaç defa geçtiği rakibi SALVATORE’ye geçilmişti…
    **yarışın favorisi sprinter bir at olmasına rağmen, yarışta kaçak atların olmaması, sprinter olan favorinin şansını bi anda düşürür…
    Çünkü sprint atan at, genellikle grubun gerisinden takip eder… yarış ağır tempoda gittiği zamanda arka tarafta beklerse; önden giden atın temposu düşmeyeceği için attığı sprint fazla işe yaramaz…
    Örneğin; KINGS DAUGHTER’ın kazandığı yarış, yarışın rolanti gitmesinden faydalanarak, rakiplerinin ataklarına karşılık vermişti, SOLFEJ SON’un bütün atakları bu atı geçmek için yeterli olmamıştı…
    5)YARIŞIN ŞARTLARI:
    **çok fazla bilgisine sahip olmadığım bir konu olmasına rağmen, inancım sonsuz bir kısım…
    Bazı atların neden yarışa gitmediklerini, kazanması gerekirken neden kazanmadıklarını açıklayan en mantıklı durum budur…
    Yarışın öyle şartları oluyor ki, o at o yarışı kazanırsa; bundan sonra koşacağı bir çok yarışa katılamıyor…
    Bu da at sahibinin işine gelmediği için, atını tabelaya koşturuyor, bizim kuponlarımız yatıyor…
    Ardından koştuğu yarışta da, geçen yarışı aklımıza geldiği için kuponumuza eklemiyoruz duygusal olarak, ancak bu at yarışı kazanıyor… hem tek attığımız için yatıyoruz, hem de yazmadığımız için yatıyoruz…
    Bunu tespit edebilmek için de yarışın şartlarını bilmek gerekiyor, bu ayrıca uzmanlık gerektiren bir konu olduğu için, mümkün olduğu kadar yardım almaya çalışıyorum…
    6)JOKEY
    **her ne kadar atın üstüne oyunlarımızı kursak ta, sonuçta bunları kullanan bir jokey vardır… bu da altılı ganyanımızı çok büyük oranda etkiliyor…
    Özellikle formda olan jokeylere, formda olduğu şehirlerde şans verin…
    İlginç bir istatistik bilgisi vermek istiyorum; Ç.OK BURSA’da jokeylerin yüzde 80ninden daha fazla yarış kazanmasına rağmen, İSTANBUL’da 90defa bindiği atlardan yalnızca 1 tanesini birinci yapabilmiş…
    Beni uzun zamandır çok şaşırtan bir durum, tam olarak mantıklı bi sebebini bulamadım…
    Bursada getirdiği sürpriz atların hattı hesabı yokken, istanbulda da getiremediği favorilerin hattı hesabı yok…
    Neyse, jokey formları çok önemli…
    Y.AKAĞAÇ: formda olduğu zaman açık yarışlarda sürpriz yapmak dahil bi çok yarış kazanır, ancak formsuz olduğu zaman gelebilecek atı bile getiremez…
    S.BOYRAZ: bir çok insanın anti sempatisini almasına rağmen bazen çok güzel yarışlar sergileyebiliyor… 15 ağustos 2007 tarihinde HİCRAN’ı geçebilmek için ÇAĞAN’la verdiği mücadele aklımdan çıkmıyor, hayran kalmıştım… ancak aynı sürüşünü ayda bir iki defa yapması düşündürücü…
    S.KAYA: karataşla girdiği hırstan dolayı son zamanlarda çok başarısız olarak, bir çok yarış severi mağdur etti… ancak jokeylik bakımından kalitesi tartışılmaz, koşu stilini değiştirip, artık safkana daha yakın sürerek kendisini rüzgardan kurtarmaya başladı…
    Daha önce kendi atları olan YAVUZCA’yı, büyük bir yarışta TAMERİNOĞLU’yla geçerek çok büyük sempati toplamıştı, şimdi de Enternasyonel koşuda birinci olan sabırlı’nın jokeyi karataş’ı ilk tebrik eden kişi olarak, yarış severlerin tekrar sempatisini topladı…
    Daha çok öndeki atlara avans vermeyi sevmeyen bi stili olan bu jokey, birinci olmadığı sürece atı kolay kolay tabelaya sokmaya çalışmaz… bahis oynayanlarda bundan dolayı mağdur olurlar, dikkat edin…
    E.YAVUZ: ata fazla kırbaç vurmayan, genellikle tutarak getirmekten yana olan bir jokey… teşvikle gitmeyi seven atlara kesinlikle binemez…
    KARATAŞ: söylenecek söz yok… bu işin piri…
    Jokeyleri iyi tanımak, sürüş stilleriyle, bindikleri atın stilini bilmek sizlere faydalı olacaktır…







  2. Nesrin
    Devamlı Üye





    İşte size altılıyı yakalayabilmeniz için altın değerinde yedi ayrı püf noktası ;
    1- atın formu
    2-jokey
    3- yarışın şartları
    4- yarışın gidiş şartları
    5-pist ve mesafedeki dereceleri sikletleri ile hesaplanması
    6- galop




+ Yorum Gönder


at yarışı püf noktaları,  handikap at yarışı,  altılı yakalamanın püf noktaları,  at yarışının püf noktaları,  altılı bulmanın püf noktaları,  altılının püf noktaları