+ Yorum Gönder
Frmacil İslamiyet ve Hac–Zekat ve Oruç Forumunda Oruçta tok tutan yiyecekler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Suskun Karizma
    Devamlı Üye

    Oruçta tok tutan yiyecekler










    Oruçluyken tok tutan yemekler nelerdir?

    Ramazan ayı geldi ve Allah nasip ederse Müslüman alemi Pazar gecesi ilk sahuruna kalkacak ve Pazartesi günü ilk oruçlarını tutacak. Günler uzun ve havalar mevsim normallerinin üzerinde. Durum böyle olunca bütün bir gün bizi zinde tutacak, açlık hissettirmeyecek besinler tüketmemiz gerekecek sahurda. Peki bizi tok tutacak ve oruç boyunca susamamızı sağlayacak besinler nelerdir?

    Esmer Pirinç Ve Kepekli Makarna Yiyin

    İftar ve sahur sofralarını, 11 ay boyunca tüketilen besinlerin yerine, hem gün boyu tok tutacak hem de sağlıklı beslenmeyi sağlayacak yiyeceklerle hazırlamak gerekiyor. Tokluğu uzun süre sürdürecek olan besin grupları; sindirimi ve emilimi uzun süren gıdalardır. “Kompleks karbonhidratlar” adı verilen sebze, meyve, kurubaklagiller, tahıllar, esmer (kepek, çavdar, tam buğday unundan yapılmış) ekmek, esmer pirinç, kepekli makarna gibi besinlerdir.

    Meyve Suyu Yerine Meyvenin Kendisini Tüketin

    Açlığın kaynağı kan şekerinin düşmesi ise meyve suyu yerine meyvenin kendisini tüketmek gibi beslenmemizde çeşitli değişiklikler yapmalıyız. Bu besinler kan şekerimizin gün boyu dengede kalmasını sağlayarak açlık hissinin oluşmasını engelleyecektir. Ayrıca, iftar ve sahurda içilen bir bardak süt, içerdiği karbonhidrat, protein, yağ, kalsiyum, fosfor, magnezyum, potasyum ve B vitaminleri nedeniyle Ramazan’da sağlıklı beslenmenin temelini oluşturuyor. Sıvı besinler mideyi çabuk terk ettiğinden kişiler çok daha çabuk açlık hissediyor. Bu yüzden çorba, ayran gibi besinler tek başlarına değil; protein içeriği yüksek ve posalı gıdalarla beraber tercih edilmelidir.

    İftarda Salata Yemek Tatlı Yeme İsteğinizi Azaltır

    Ramazanda gün boyunca aç kalınacağı için yavaş sindirilen, mide bağırsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve kana geçiş hızı düşük olan esmer tahıl ürünleri, sebzeler, kurubaklagiller, salata gibi gıdaları iftarda tercih etmek, iftar sonrası yaşanabilecek rahatsızlıkları ve aşırı tatlı isteğini engeller.

    Oruç Tutarken Günde 2 Bardak Süt İçin

    İftar yemeğine başlarken doyurucu ve sindirimi kolay çorba ile başlamak ve arada sadece salata tüketerek zaman geçirmeye çalışmak faydalıdır. İftardan 30 dakika sonra tüketilen ana öğünde etli veya etsiz, az yağlı sebze yemeği ile az miktarda pilav, makarna veya börek yenebilir. Bunun yanında yoğurt, ayran veya süt tüketimi ihmal edilmemeli; süt ürünleri tüketiminin günde 2 su bardağının altına düşmemesine özen gösterilmelidir. Yani pide yenilecek ise makarna ya da pilavı sınırlamak veya hiç yememek gerekir.

    Meyveyi İftardan 2 Saat Sonra Yiyin

    İftarda kan şekerini hızlı yükseltmeyecek besinleri önerilen zaman aralıklarında tüketmek iftar sonrasındaki oluşabilecek tatlı krizlerini ortadan kaldıracaktır. Bu şekilde fazladan alınabilecek kalori miktarı sınırlamış olacaktır. İftar yemeğinden 1.5-2 saat sonra meyve ara öğünü yapmak faydalı olacaktır. Yemeğin ardından şerbetli hamur tatlıları, kızartılan tatlılar yerine muhallebi, güllaç gibi sütlü tatlılar veya meyve tüketilmelidir. Ramazan ayının tatlısı olan güllaç oldukça keyifli ve sağlıklı bir seçim olacaktır. Meyve tatlıları, sütlaç gibi tatlılar da alternatifleri olabilir. Ama tabi miktarına dikkat ederek! Yemekten 1-2 saat sonra yarım saatlik ufak bir yürüyüş de yapılabilir.







  2. Emine
    Devamlı Üye





    Aslında bu yiyecekleri aramak gereksiz bence eğer gün boyu tok olacaksanız orucun ne anlamı kalıyor. Onunda amacı nefsimize galip gelmek, dayanmak değil midir? Canınız ne istiyorsa onu yiyin. Ama tok tutan değilde zararı olabilecek yiyecekleri arayıp onlardan uzak durmak daha mantıklı.




+ Yorum Gönder