+ Yorum Gönder
Edebi Türler ve Makaleler Forumunda Piaget Ile Ilgili Makale Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Piaget Ile Ilgili Makale








    piaget ile ilgili makale kısa







  2. Harbikız
    Devamlı Üye





    Piaget hakkında yazı

    İsviçreli Psikolog Jean Piaget çocuğun düşünce sürecinin nasıl geliştiğine ilişkin çalışmalarıyla dünyaca tanınır. Bu konuda dört evre saptamıştır:
    1. Kalıcılığın Olmayışı Çocuğunuz yaklaşık altı aylık oluncaya kadar, eğer görebileceği bir yerde değilse, bir nesnenin var olduğunu düşünemez. Eğer oyuncağı gözünün önünden kaldırırsanız onun için mevcudiyetini yitirir.
    2. Nesnenin Devamlılığı Çocuğunuz altıncı ayı doldurduğunda göremese ya da dokunamasa bile nesnenin mevcudiyetinin devam ettiği gerçeğini düşünür. Eğer ona bir oyuncak gösterir ve sonra arkanıza saklarsanız, onu bulmak için arkanıza bakacaktır.
    3. Kütle ya da Hacmin Muhafaza Edilmesi Yedi ve oniki yaşları arasında çocuğunuz kütle ya da hacim kavramını tam olarak anlayacaktır. Hangi şekle konurlarsa konulsunlar niceliklerinin aynı kalacağının farkına varırlar. Bu ana kadar, örneğin, içinde aynı miktarda suyun olduğu iki ayrı şekilde bardak gördüğünde, daha büyük olan bardağın içinde daha fazla su olduğunu düşünmekteydi. Sonunda, farklı şekillerin aynı miktarlarda su ihtiva edebileceğini keşfetmiş olur.
    Bu keşif zihinsel gelişimin dönüm noktasıdır. Eğer Pi-aget'nin basit gösterimlerini düşünürseniz, bunu çok çeşitli yönlerde uygulayabilirsiniz. Çocuğunuzun Piaget'nin üçüncü
    evresine adım atana kadar bozuk parayı daha büyük bir bütüne tercih edecektir. O zamana kadar, 4+4= 8 ile 6+2=8, 5+3=8, 2+2+2+2=8, 4x2=8 ya da 8xl=8'in aynı olduğunu anlaması mümkün olmayacaktır.
    4- Yetişkin Kavramsallaştırması Yaklaşık 12 yaşında, çocuğunuz yetişkinlerin anladığı anlamda zaman, boşluk, sayı ve nedensellik kavramlarını edinmiş olur. Artık, adalet, yönetim ya da kitapların konulan gibi başlıca soyut kavramlarla meşgul olabilir.
    Piaget'ye göre hiçbir çocuk bu evrelerden bir diğerine çabuk geçmesi için zorlanamaz. Hepsi, kendine göre bir akışı takip eder. Başlıbaşma bir değişim gerçekleştirebilmeye hazır olmak önceki evrenin tam olarak yaşanmış olmasıyla mümkündür. Diğer evreye geçebilmesi için bunları öğrenmek zorundadır.
    Öğretmenin rolü, çocuğunuzun keşifler yapması için onu teşvik etmesidir. Onu devamlı olarak birbiriyle çelişen bulgularla karşı karşıya bırakarak düşünmeye yöneltir. Bu nedenle, çocuğunuzun taşın suya batışını gözlediği sırada ona aynı büyüklükte bir tahta parçası vererek batırmasını isteyecektir. Siz bunu bir oyun olarak adlandırabilirsiniz. Öğretmen fen deneyi adını verecektir. Piaget aynı şey için zihinsel gelişim adını kullanacaktır.




+ Yorum Gönder