+ Yorum Gönder
İnternet Sorunları ve Microsoft & Google Forumunda Excel'de Veri Analizi Excel'de Verilerin Filtrelenmesi Excel'de Filtreleme Konusunu Okuyorsunuz..
  1. RüzgarGülü
    Devamlı Üye

    Excel'de Veri Analizi Excel'de Verilerin Filtrelenmesi Excel'de Filtreleme








    Excel'de Filtreleme

    VERİ ANALİZİ
    Amaçlar:
    -Verileri filtrelemek.
    -Sıralama ve alt toplamlar almak.
    I. VERİ ANALİZİ
    Veri analizi, Excel'in normal hesaplama yeteneklerinin dışında özellikle stok kayıtları, personel kayıtları gibi kayıt olarak düzenlenmiş veriler üzerinde yapılan özel düzenleme işlemlerini kapsar. Bunların başında verilerin filtrelenmesi (süzme), ara toplamların (subtotal) alınması ve verilerin sıralanması gelir.
    A. VERİLERİN SIRALANMASI
    Dikkat ederseniz, düzenli çıktılar belli bir alana göre sıralıdır. Adına göre, soyasında göre vb. sıralama (sort) işlemi bir çalışma tablosunda yer alan bilgilerin belli bir sütuna göre sıralanmasıdır. Örneğin Excel içinde saklanan personel bilgileri, ürün bilgileri gibi belli sütunlardan oluşmuş düzenli tabloların belli sütunlarına göre sıralanması o tabloların daha kullanış olmasını sağlar.
    Sıralama işlemi bizim bütçe tablolarımıza çok gerekmeyeceğinden öğrenci listesi üzerinde sıralama işlemini açıklayalım:

    Tablo: Öğrenciler tablosu

    ADI SOYADI BÖLÜMÜ I VİZE
    Ahmet Yılmaz İşletme 39
    Mehmet Demir İşletme 40
    Ayşe Kazanç Ekonomi 90
    Nuri Yılmaz İşletme 77
    Zeki Yazar İşletme 60
    Bekir Kangal Ekonomi 49
    Suat Konya Ekonomi 66

    Tablo: Ada göre sıralı

    ADI SOYADI BÖLÜMÜ I VİZE
    Ahmet Yılmaz İşletme 39
    Ayşe Kazanç Ekonomi 90
    Bekir Kangal Ekonomi 49
    Mehmet Demir İşletme 40
    Nuri Yılmaz İşletme 77
    Suat Konya Ekonomi 66
    Zeki Yazar İşletme 60

    Microsoft Excel, verinin biçimine değil, taşıdığı değere göre düzenlemek için belirli bir sıralama düzeni kullanır. Ascending (Küçükten büyüğe) bir sıralamada, Excel alfabetik sıralamayı kullanır.

    Sıralama işlemi:

    1. Sıralanacak alan üzerindeki bir hücreye tıklayın. (ya da sıralanacak verileri seçin)
    2. Data (Veri) menüsünden Sort (Sıralama) komutunu seçin.
    3. Sort by kutusundan hangi sütuna göre sıralanacağını seçin.
    4. OK düğmesine tıklayarak sıralamayı yapın.

    ÖNEMLİ: Sort (sıralama) iletişim kutusunda yer alan Header row (Başlık Satır var) ve No header row (Başlık Satırı Yok) seçeneği tablonun sütün başlıklarının olup olmaması ile ilgilidir. Eğer tabloda sütun başlığı varsa Excel otomatik olarak Header row seçeneğini seçer ve sıralamada bu sütun başlıklarını kullanır. Eğer sütun başlıklarının sıralamada kullanmak istemiyorsanız o zaman No header row seçeneği seçilir. Bu durumda Sort by (Sıralama ölçütü) alanında sütunlar Column1, Column2 olarak görülür.
    NOT: Bu dokümanlar Faruk Çubukçu tarafından hazırlanmıştır. Burada adı geçen ticari ünvanlar ve markalar bilgi amaçlı kullanılmışlardır ve kendi imtiyazlarına sahiptirler. Bu dokümanlar ticari amaçlı olarak kullanılmaz. Daha fazla bilgi için tıklayın.
    Şekil 15-1: Sıralama İşlemi



    B. VERİLERİN FİLTRELENMESİ
    Bir listeyi filtreleyerek (süzerek), sadece belirttiğiniz kriterlere uygun satırları görüntüleyebilirsiniz. Örneğin listede yalnızca İşletme bölümü öğrencileri görmek gibi.
    Özellikle uzun listelerle uğraşırken ya da belli özelliklere göre verileri ayırmak isterseniz Excel'in filteleme özelliklerinden yararlanabilirsiniz.
    Bir tablo üzerinde filtreleme yapmak için şu işlemler seçilir:
    1. Tablo ya da tablo içindeki bir hücre seçilir.
    2. Data (Veri) menüsünden Filter (Süz) işaret edilir. Ardından AutoFilter seçeneği seçilir.
    3. Bu düzenlemenin ardından otomatik filtre kutuları sütunların başlıklarına yerleştirilir.
    Ardından istenilen değerler seçilerek filtreleme yapılır.
    Filtre kutularında o sütunun değerleri, All ve Top 10 seçenekleri yer alır. All seçeneği özellikle yapılan bir filtrelemenin arından tüm listeye tekrar dönülmesini sağlar. Top 10 seçeneği ise ilk on kaydın seçilmesini sağlar.
    Listeden Otomatik Filtre Oklarını Kaldırmak için:
    Data (veri) menüsünden Filter (süz) komutunu işaretleyin, sonra tekrar AutoFilter (Otomatik Süz) seçeneğini tıklayın.
    Bir sütunda yapılan filtreyi kaldırmak ve verilerin tamamını tekrar görmek için; sütunun okunu kullanarak seçenekleri açılır ve All seçeneği seçilir.

    Bunun dışında filtrelenen bir listede saklanan tüm satırları yeniden görüntülemek için;
    Data (veri) menüsünden Filter (Süz) komutunu işaretleyin, sonra Show All (Tümünü Göster) komutunu tıklayın.
    İPUCU: Verilerin filtrelenmesi (süzülmesi) özellikle satış bilgileri gibi belli bir düzende hazırlanmış veriler üzerinde yapılacak işlemlerdir. Örneğin illerinde içinde bulunduğu bir satış bilgilerine bakarken, illere göre filtreleme yapmak istemez misiniz? Örneğin İzmir ilinin satışları, İstanbul satışlar ya da Adana satışları gibi.
    UYGULAMA
    1. Sıralama:
    Tablo: Öğrenciler tablosu
    ADI SOYADI BÖLÜMÜ I VİZE
    Ahmet Yılmaz İşletme 39
    Mehmet Demir İşletme 40
    Ayşe Kazanç Ekonomi 90
    Nuri Yılmaz İşletme 77
    Zeki Yazar İşletme 60
    Bekir Kangal Ekonomi 49
    Suat Konya Ekonomi 66
    Yukarıdaki veri üzerinde şu sıralamaları yapın:
    Ada göre artan
    Ada göre azalan
    Nota göre artan
    Nota göre azalan
    Önce bölümüne ve sonra adına göre artan.
    2. Filtreleme:
    Bölümlere göre filtreleme işlemleri yapın.
    GÖZDEN GEÇİRME
    1. Sıralamanın yararları nelerdir?
    2. Filtrelemenin yararları nelerdir?







  2. Acil

    Excel'de Veri Analizi Excel'de Verilerin Filtrelenmesi Excel'de Filtreleme isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


veri analizi nasıl yapılır,  excel de analiz yapma,  excelde veri analizi nasıl yapılır,  excelde analiz yapma,  veri analizi nedir,  excelde filtreleme nasıl yapılır