+ Yorum Gönder
Tuning ve Modifiye ve Motorlu Araçlar Forumu Forumunda Yeni Renault Symbol - Test Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    Yeni Renault Symbol - Test








    Yeni Renault Symbol Hakkında Bilgi

    Yeni Renault Symbol.jpg


    Küçük sedan otomobiller sınıfının satış şampiyonu hiç kuşkusuz 1999 yılında üretilmeye başlanan Renault Clio Symbol oldu. 2001 yılında platformunu paylaştığı kardeşi gibi görsel dokunuşlarla gençleştirilen otomobil, liderliğini korudu. Takvimler 2007 yılını gösterdiğinde ise Symbol adındaki Clio ekinden kurtularak kendi başına yeni bir model olarak anılmaya başlandı.
    Satışa sunulduğu andan itibaren en çok satılan modeller sıralamasında ilk üçte yer alan Symbol aradan geçen yıllara rağmen bu yıl bile en çok satılan modeller listesinde hala üst sıralarda yer alıyor.
    Bugüne kadar 70 ülkede pazarlanan ve toplamda 600 bin adetten fazla satılan Symbol yeni modelinde öncüsünden aldığı bayrağı bir adım daha ileri götürmeye hazırlanıyor.
    Tasarımına bakıldığında öncüsünden oldukça farklı çizgilerin kullanıldığı yeni modelde ön kısımda Dacia Logan ile ortak çizgilerin kullanıldığı görülüyor. Büyük yapık farlarla başlayan tasarımın geniş havalandırmalı ön tampon ve yeni tasarımlı ızgarayla sağladığı uyum Symbol'ü şık bir otomobil haline getirmiş. Arka kısımda ise güncel Megane Sedan'dan etkilenildiği anlaşılan bagaj kapağı ve stop tasarımı bakışların Symbol’ün üzerine çevrilmesini sağlıyor. Ayrıca yeni modelle birlikte kullanılmaya başlanan krom çıta aracın albenisini artırıyor. Öncüsünden farklı olarak kelebek camlarının da kullanıldığı yeni Symbol, bu sayede profilden de hem daha şık görünüyor hem de daha ferah bir kabine sahip olmuş.
    Geniş açılan kapılarla iç mekana giriş yaptığımızda ise değişikliklerin daha çok detaylarda yapıldığı hissediliyor. Kullanılan pek çok kumanda ve düğmede öncü modelden izler görülürken vites kolu, saat gibi sınırlı alanlarda yeni tasarıma yer verilmiş. Konfor ağırlıklı hazırlanan ve yan destekleri biraz zayıf olan koltuklara oturulduğunda ise başarılı görüş açıları ve geniş cam yüzeyler sayesinde görüş alanı oldukça iyi.
    Sade tasarımlı direksiyon simidi ve arkasında yer alan kolay okunur göstergelerse Renault tarzını yansıyor. Sürüş sırasında kolayca takip edilen göstergelerde de Megane modelinden izler görmek mümkün.
    2473 mm'lik aks mesafesine sahip olan Symbol arka koltuklarında da beklentileri karşılıyor. Gerek baş gerekse diz mesafesi konusunda bir sıkıntının yaşanmadığı araçta tıpkı ön koltuklarda olduğu gibi konfora önem verilmiş. Geniş açılan ve yükleme eşiği nedeniyle kullanımı biraz zor olan 506 litrelik büyük bagaj, hacmiyle herkesini beğenisini kazanırken katlanabilen arka koltuklarıyla bu hacmi daha da genişletilebiliyor.
    Kendisini kanıtlamış 1.5 litrelik dCi motoruyla testimize konuk olan Symbol'ün bu güç ünitesi Clio ' III’ten Megane, Modus'ten Kangoo'ya kadar farklı modellerde kullanılyor. 3750 d/d'de ürettiği 85 HP güçle birlikte 1750 d/d'de kullanıcısına sunduğu 200 Nm tork değeriyle sportif kullanımdan çok ekonomi amacı düşünülerek hazırlanan motor, kendisiyle uyum içinde çalışan 5 ileri manuel şanzımanla gücünü yere aktarıyor. Her ne kadar motor ekonomi amaçlı hazırlansa da gerektiğinde 130 km/s hıza kadar atak bile sayılabilen Symbol hız ibresi daha yukarılara tırmandıkça isteksizleşiyor. Fakat genel olarak bakıldığında özellikle şehiriçi kullanımlar hedefleniyorsa Symbol ihtiyaç duyulan gücü sunma konusunda sürücüsüne bir eksiklik hissettirmiyor.
    Yol tutuş konusunda da limitleri zorlanmadıkça izinden sapmayan Symbol limiterin biraz üzerine çıkıldığındaysa arkasını bırakmaya niyetli bir hal alıyor. Herhangi bir yardımcı sistemin kullanılmamasından ötürü ise bu gibi durumlarda aracı izine sokmak için direksiyona seri şekilde müdahale etmek gerekiyor. Önde hidrolik amortisörlü ve helezon yaylı McPherson tipi ön takım ve viraj demiri yer alırken, H biçimli arka akssa düşey konumlu amortisörlere ve değişken esnekliğe sahip helezon yaylara sahip. Eski nesille aynı olan yürüyen aksam yapılan ayar değişiklikleri sayesinde öncüsünden de başarılı.


    Ekonomi ağırlıklı motorla şanzıman uyumlu

    50 litrelik deposuyla birlikte fabrika verisi ortalama 4.3 litrelik tüketim değerine sahip olan Symbol testimizde de 4.9 lt/100 km'lik değere imza attı. Çok başarılı olan bu değer ile Symbol 1000 km'den fazla menzile ulaşabiliyor.
    Önceki nesli ülkemizin en çok satılan modeli olan ve yeni neslinin de aynı başarıyı göstermesine kesin gözüyle bakılan Symbol iş fren performansına geldiğinde ise yüzlerin asılmasına neden oluyor. Güvenlik sınırının üzerine çıkan fren mesafesi ile birlikte duruşlar sırasında tekerleklerin kaymaya başlaması umuyoruz bizim test aracımıza özgü bir olumsuzluktur.
    23.630 YTL'den başlayan fiyatlarla sahsa sunulan Symbol 65 HP'lik dizel motor seçeneğinde fiyat etiketini 28.420 YTL'ye yükseltiyor. Test aracımızda olduğu gibi 85 HP'lik üst versiyon seçildiğinde ise fiyat etiketi 31 bin YTL sınırını aşıyor.
    Üst donanımlarda beklentileri karşılayabilen aksesuar listesi alt seçeneklerde ise özellikle güvenlik kalemlerinde uygulanan tasarruf tedbirlerinin kurbanı oluyor. Serinin baz seçeneği olan 1.2 litrelik modelde ABS, yolcu havayastığı opsiyonel olarak sunuluyor. Bununla birlikte en üst donanımda bile ESP opsiyonel olarak satın alınamıyor..
    Sonuç:


    Ülkemizin en çok satan modeli olan CLIO Symbol'ün yenilenen versiyonunda da bu başarıyı devam ettirmekte bir sorun yaşamayacağı kesin. 23.630 YTL'den başlayan satış fiyatıyla birlikte testini yaptığımız dizel motorların sahip oldukları ekonomik karakterler ve büyük bagaj hacmi Symbol'ü çekim merkezi yapacaklar. Fiyat/fayda oranı, geniş iç mekanı, ekonomik motorları ve geniş satış sonrası ağı dikkate alındığında Symbol, Türk tüketicisinin beklentilerini rahatlıkla karşılayacak..

    Teknik veriler

    Motor (tip/silindir sayısı) Sıralı/4
    Yerleşim Önde enlemesine
    Supap/eksantrik sayısı 8/1
    Motor hacmi 1461 CC
    Maksimum güç 85 HP-3750 d/d
    Maksimum tork 200 Nm-1750 d/d
    Son hız 177 km/s
    Şanzıman 5 ileri manuel
    Aktarma Önden çekiş
    Frenler (ön/arka) Hava kanallı disk/kampana
    Lastikler 175/65 R14
    Tüketim (fab. ver.) 3.9/4.3/5.0 lt/100 km
    Depo kapasitesi 50 lt
    Dönüş çapı 10.3 m
    Boş ağırlık 980 kg
    Bagaj hacmi 506 lt

    Hızlanma

    0-50 km/s 4.5 sn
    0-100 km/s 12.2 sn
    0-130 km/s 20.9 sn
    0-400 m 18.5 sn

    Ara hızlanma

    60-100 km/s (4. viteste) 9.0 sn

    Tüketim

    Tüketim (lt/100 km) / Menzil 4.9 lt
    Tüketim (lt/100 km) / Menzil (km) 1020 km

    İç gürültü (dB(A))

    50 km/s 60 dB(A)
    100 km/s 66 dB(A)
    130 km/s 69 dB(A)
    Fren mesafesi 100-0 km/s soğuk: 42.2 m / 100-0 km/s sıcak:42.6 m

    Ölçüler

    Uzunluk 4251 cm
    Genişlik 1940 cm
    Yükseklik 1439 cm
    Aks mesafesi 2473 cm

    Baz donanım


    Artı Özellikler

    Yakıt tüketimi, başlangıç fiyatı, yüksek bagaj kapasitesi

    Eksi Özellikler

    Fren performansı, bazı donanım eksikleri, yer yer montaj hataları







  2. Acil

    Yeni Renault Symbol - Test isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


symbol,  renault symbol,  reno symbol,  reno sembol,  yeni symbol test,  symbol test