+ Yorum Gönder
Eğitim Arşivi ve Öğrenci odası Forumunda İlköğretim'de Rehberliğin Amacı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Uğur Baki
    Devamlı Üye

    İlköğretim'de Rehberliğin Amacı








    İlk öğretim rehberi bence eğitim alanında ki en önemli olan aşamalardan bir tanesidir çünkü ilk öğretim de olan bir öğrenci yeni alışkanlıklar kazanır ve bu da rehberliğin elin de olan bir şey dir.




    1. Öğrencilerin sadece bilişsel kapasitelerinin geliştirilmesi onun eğitildiği anlamına gelmez. Çağdaş eğitim yaklaşımlarının tümünde çocuğun tüm yönleriyle geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Rehberlik hizmetleri verilmeden sadece “öğretim” faaliyetleri ile de bunu gerçekleştirmek imkansızdır. Kaldı ki; çocuğun bilişsel kapasitelerinin geliştirilmesi de, onun her yönüyle tanınmasını, yani rehberlik hizmetlerini gerektirmektedir. Bu olgular ilköğretim basamağı için de tümüyle geçerlidir.

    2. Rehberlik hizmetleri yoluyla kazandırılacak niteliklerin önemli bir bölümü için kritik dönemler ilköğretim çağı içerisindedir. Daha sonra bu yönde ortaya konacak çabaların sonuca ulaşması ya çok güç ya da imkansız olmaktadır.

    3. İlköğretimden sonra iş hayatına atılacak ya da çeşitli üst öğretim kurumlarına yönelmesi gereken bireyleri, bu konuda verecekleri kararların sağlıklı olması için, kendilerine katkı sağlayacak rehberlik hizmetlerinden mahrum bırakmak, çağdaş eğitim ve demokrasi ilkelerine uygun olmayacaktır.

    4. İlköğretim düzeyinde rehberlik hizmetlerinin verilmesi, daha üst öğretim basamaklarında sunulacak olan rehberlik hizmetlerinin verimliliğini artıracaktır.
    Rehberlik hizmetlerinin ilköğretim düzeyinde de verilmesini gerektiren bir diğer olgu cla bu konuda yapılan araştırmaların, rehberlik hizmetlerinin, ilköğretim öğrencileri, bu öğrencilerin velileri ve öğretmenleri tarafından da birer ihtiyaç olarak algılandıklarını göstermesidir (Erkan, 1997).







  2. Acil

    İlköğretim'de Rehberliğin Amacı isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder