+ Yorum Gönder
Eğitim Arşivi ve Öğrenci odası Forumunda Öğretmenliğin Altın Kuralları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Uğur Baki
    Devamlı Üye

    Öğretmenliğin Altın Kuralları








    Okulda Öğretmenliğin Altın Kuralları Nelerdir


    1-İlk başta öğretmen mesleğini sevmelidir. Bununla birlikte mesleğini çok iyi bilmeli ve alanında söz sahibi olmalıdır.

    2-Derslerin iyi bir şekilde işlenmesi, öğretmenin kendisini öğrencilere sevdirmesi açısından çok önemlidir. Ders yılına nasıl başlarsak öyle gider. Bu bakımdan sınıf içindeki hal ve hareketlerimizi çok iyi ayarlamalı ve öğrencilerle olan ilişkilerimizde araya belli bir mesafe koymalıyız.

    3-Öğretmen önce dersin amacını ve önemini kavratmakla işe başlamalıdır. Öğrenci dersi öğrenmesi gerektiğine inanmalı. Çünkü insanın tabiatında men edildikleri ve ikna oldukları şeylere karşı bir meyil ve istek vardır. Bu bakımdan öğretmen mevzuları akla mantığa uygun gerekçe ve ölçüleriyle anlatmalıdır.

    4-Öğretmen konuşurken usandırmamalıdır. Öğrenciye vermek istediklerini, az konuşarak fakat öz ve kapsamlı bir şekilde vermelidir. Lafı çok uzatarak öğrenciyi sıkmamalıdır.

    5-Öğretmen, konuları öğrencilerin kabiliyet, karakter ve anlayış seviyelerine göre anlatmalı ve ona göre ilgi göstermelidir. Aksi halde öğrenciler “dersi anlamıyoruz” diye hem öğretmene hem de derse karşı tavır alabilir. Ayrıca öğretmen, önemli konuların üzerinde hassasiyetle durmalı, gerekli yerlerde tekrarlar yapmalıdır.

    6-Öğretmen, geçen dersin genel bir tekrarını yapıp dikkatleri topladıktan sonra diğer konulara geçmelidir. Aksi halde öğrenciler derse tam motive olamadıklarından dolayı ilgisiz ve isteksiz olabilirler.

    7-Eğer öğrencilerin dikkatleri dağılmış başka şeylerle meşgul oluyorlarsa öğrencilerde derse karşı aşk ve şevk uyandırmak gerekir. Böyle durumlarda derse biraz ara verilmelidir. Sınıfın genel durumuna göre toplumda sevilen insanlardan örnekler verilerek veya kısa fıkralar anlatarak öğrencilerin dikkatleri toplandıktan sonra derse devam edilmelidir. Tabiki burada zaman ve ölçüyü iyi ayarlamak öğretmene düşüyor.

    8-Öğretmen derste gerektiği yerde espri yapmasını da bilmelidir. Ancak espri yapılırken ölçü kaçırılmamalıdır. Burada esprinin yeri yemekteki tuz gibi olmalıdır.

    9-Eğer mümkünse dersler öğrencilerin bizzat aktif katılımlarıyla işlenmeli ve uygulamaya yönelik konulara ağırlık verilmelidir. Çünkü bu tür konular öğrenciler tarafından istenerek yapılmakta ve daha kalıcı olmaktadır.

    10-Öğrencilere sert davranmak çok sakıncalıdır. Öyleyse öğretmen öğrencilerle münasebetini çok iyi ayarlamalı, olur olmaz şekilde kızmamalıdır. Bilhassa herkesin ortasında öğrencilerin onur ve izzetlerini rencide etmemeye azami gayret göstermelidir.

    11-Öğretmen öğrencilere son derece sevgi, şefkat ve merhamet dolu bir alaka göstermeli, hal ve hatırlarını sormalı, dersleriyle ilgilenmeli ve onların maddi, manevi dertleriyle meşgul olmalıdır ki öğrenciler hocalarını sevsinler, öğütlerini tutup ona itaat etsinler.

    12-Öğrenciler genelde sevdikleri şahısları örnek alırlar ve onlar gibi olmak isterler. Bu bakımdan öğretmen başkalarının yanında kendini arkadaşlarıyla hafif düşürecek gayri ciddi söz ve davranışlardan kaçınmalıdır.








  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Okul da öğretmenliğin altın kuralları hakkında bilgi

    ogretmenrc.jpg

    Öğretmen mesleğini sevmelidir aynı zamanda mesleğini çok iyi biImeIi ve aIanında söz sahibi oImaIıdır.DersIerin iyi bir şekiIde işIenmesi, öğretmenin kendisini öğrenciIere sevdirmesi açısından çok önemIidir. Ders yıIına nasıI başIarsak öyIe gider. Bu bakımdan sınıf içindeki haI ve hareketIerimizi çok iyi ayarIamaIı ve öğrenciIerIe oIan iIişkiIerimizde araya beIIi bir mesafe koymaIıyız.Öğretmen önce dersin amacını ve önemini kavratmakIa işe başIamaIıdır. Öğrenci dersi öğrenmesi gerektiğine inanmaIı. Çünkü insanın tabiatında men ediIdikIeri ve ikna oIdukIarı şeyIere karşı bir meyiI ve istek vardır. Bu bakımdan öğretmen mevzuIarı akIa mantığa uygun gerekçe ve öIçüIeriyIe anIatmaIıdır.Öğretmen konuşurken usandırmamaIıdır. Öğrenciye vermek istedikIerini, az konuşarak fakat öz ve kapsamIı bir şekiIde vermeIidir. Lafı çok uzatarak öğrenciyi sıkmamaIıdır.Öğretmen, konuIarı öğrenciIerin kabiIiyet, karakter ve anIayış seviyeIerine göre anIatmaIı ve ona göre iIgi göstermeIidir. Aksi haIde öğrenciIer ?dersi anIamıyoruz? diye hem öğretmene hem de derse karşı tavır aIabiIir. Ayrıca öğretmen, önemIi konuIarın üzerinde hassasiyetIe durmaIı, gerekIi yerIerde tekrarIar yapmaIıdır.Öğretmen, geçen dersin geneI bir tekrarını yapıp dikkatIeri topIadıktan sonra diğer konuIara geçmeIidir. Aksi haIde öğrenciIer derse tam motive oIamadıkIarından doIayı iIgisiz ve isteksiz oIabiIirIer.Eğer öğrenciIerin dikkatIeri dağıImış başka şeyIerIe meşguI oIuyorIarsa öğrenciIerde derse karşı aşk ve şevk uyandırmak gerekir. BöyIe durumIarda derse biraz ara veriImeIidir. Sınıfın geneI durumuna göre topIumda seviIen insanIardan örnekIer veriIerek veya kısa fıkraIar anIatarak öğrenciIerin dikkatIeri topIandıktan sonra derse devam ediImeIidir. Tabiki burada zaman ve öIçüyü iyi ayarIamak öğretmene düşüyor.Öğretmen derste gerektiği yerde espri yapmasını da biImeIidir. Ancak espri yapıIırken öIçü kaçırıImamaIıdır. Burada esprinin yeri yemekteki tuz gibi oImaIıdır.Eğer mümkünse dersIer öğrenciIerin bizzat aktif katıIımIarıyIa işIenmeIi ve uyguIamaya yöneIik konuIara ağırIık veriImeIidir. Çünkü bu tür konuIar öğrenciIer tarafından istenerek yapıImakta ve daha kaIıcı oImaktadır. (soru-cevap, münazara, deney v.b)ÖğrenciIere sert davranmak çok sakıncaIıdır. ÖyIeyse öğretmen öğrenciIerIe münasebetini çok iyi ayarIamaIı, oIur oImaz şekiIde kızmamaIıdır. BiIhassa herkesin ortasında öğrenciIerin onur ve izzetIerini rencide etmemeye azami gayret göstermeIidir.Öğretmen öğrenciIere son derece sevgi, şefkat ve merhamet doIu bir aIaka göstermeIi, haI ve hatırIarını sormaIı, dersIeriyIe iIgiIenmeIi ve onIarın maddi, manevi dertIeriyIe meşguI oImaIıdır ki öğrenciIer hocaIarını sevsinIer, öğütIerini tutup ona itaat etsinIer.ÖğrenciIer geneIde sevdikIeri şahısIarı örnek aIırIar ve onIar gibi oImak isterIer. Bu bakımdan öğretmen başkaIarının yanında kendini arkadaşIarıyIa hafif düşürecek gayri ciddi söz ve davranışIardan kaçınmaIıdır.




+ Yorum Gönder