+ Yorum Gönder
Eğitim Arşivi ve Öğrenci odası Forumunda Başarılı bir öğrenci nasıl çalışmalıdır Konusunu Okuyorsunuz..
  1. IŞILAY
    Devamlı Üye

    Başarılı bir öğrenci nasıl çalışmalıdır








    başarılı bir öğrenci nasıl çalışmalıdır örnek
    planlı başarılı bir öğrenci nasıl çalışmalı


    1 - Hedefinizi (amacınızı ) tespit edin


    Başarı için, öğrencinin hayattan ne beklediğini amacının ne
    olduğunu bilmesi gerekir.

    Başarılı olmanın tek ve mutlak ölçüsü iyi bir üniversiteye girmek,
    herkesin gıpta ettiği bir mesleğe sahip olmak değildir.
    Elbette önemlidir ama İnsan, yetenekli olduğu çok değişik
    alanlarda, severek yapabileceği çeşitli işlerde kendini
    ortaya koyabilmişse, yaşamdan zevk alan biri ise,
    başarılı olmuş demektir. Hayatta en büyük amaç mutlu olmaktır.
    Her şey bunun uğruna yapılmaktadır. Ancak herkesin mutlu
    olmak için kullandığı araçlar farklıdır.

    Çalışmanızın yönünün belirlemek ve çalışma isteğinizi sürekli
    tutmak için yapmanız gereken en önemli şey, sizi ilerde umutlu
    edecek yolu belirlemektir. Neye ulaşmak için çalıştığınızı bilmeniz gerekir.

    2- Planlı ve Programlı Çalışın

    Amacınıza ulaşmak için hangi dersi ne kadar çalışacağınızı,
    ne zaman çalışabileceğinizi, ne kadar gayret göstermeniz gerektiğini bilmelisiniz.

    Zamanı israf etmemek, en sağlıklı şekilde değerlendirmek
    için, her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı
    çalışma planı, haftalık olandır. Haftalık çalışma planı yaparken,
    her gün, hangi saatlerde hangi etkinliği yaptığınızı düşünerek,
    her etkinlik için belli zamanlar ayırın. Dersi en verimli çalışabilmeniz i
    çin yapmanız gereken şey, dersinizi engelleyecek etkenlerin en az olduğu
    saatleri çalışmaya ayırmaktır.

    Bunu saptadıktan sonra yapacağınız şey ise, çalışmanız gereken dersleri,
    belirlediğiniz saatlere dengeli olarak dağıtmaktır.







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    A. Planlı Çalışmanın Yararları

    a. Her işe daha rahat zaman ayırmanızı ve yapmak istediğiniz şeyleri
    daha huzurlu yapmanızı sağlar.

    Hangi dersi çalışacağınıza karar vermemekten dolayı zaman kaybetmenizi,
    bir dersi bırakıp diğerine geçmenizi önler.
    Her derse yeterince zaman ayırmanın verdiği bir güven sağlar.
    Günü gününe çalışma nedeniyle,sınav öncesi çalışma süresini kısaltır,
    sınav paniğini önler ve çalışma verimini yükseltir.
    Öğrenilecek konunun kısa bir zamana sıkıştırılması yerine, uzun zamana
    yayılarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar.
    Anne-babanız ile aranızda ders çalışma konusunda çıkabilecek anlaşmazlıkları önler.
    Bilinçli bir plan yapmanız, derse kendinizi daha kolay vermenizi sağlar.
    B- Plan Yaparken Nelere Dikkat Etmeniz Gerekir?

    a. Derslerin planını dengeli olarak yapın, belli derslere ağırlık vererek,
    çalışılması gereken diğer dersleri ihmal etmeniz, amacınıza ulaşmanızı güçleştirir.

    Günde kaç saat çalışılması gerektiği, öğrenciden öğrenciye değişmektedir.
    Günlük çalışma süresi, öğrencinin öğrenme kapasitesine, temel bilgisine,
    derslerdeki eksiğine göre değişir. Bugüne kadar hiç çalışma alışkanlığı
    edinmemiş bir öğrenci, başlangıçta daha az bir çalışma ile başlayıp,
    gittikçe arttırabilir. Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4-5 saat
    verilebilir. Bu ihtiyaca göre azalır ya da artabilir.
    Ara vermeden yapılan uzun süreli çalışma da, sık aralarla, uzun dinlenmeli
    olarak yapılan kısa çalışma da verimsiz olur. En uygunu, 40-50 dakikalık
    çalışma sonunda 5-10 dakika bir ara vererek derse devam etmektir. Farklı
    özellikteki derslere geçerken verilen ara biraz daha uzun olabilir.
    Planınızda derslere vereceğiniz çalışma sürelerini, öğreneceğiniz dersin özelliğine
    ve sizin o dersteki başarı durumunuza göre ayarlamanız gerekir.
    Aynı tür çalışma gerektiren derslerin ard arda gelmesi yerine, değişik çalışma
    gerektiren derslerin ard yarda gelmesine çalışın. Örneğin problem çözme
    gerektiren bir dersin arkasına okuma, anlatma, yazma gerektiren derslerin
    gelmesi uygun olabilir.
    Zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Araştırmalar, en
    verimli çalışma saatlerinin sabahın erken saatleri, öğleden sonra 14-16 arası
    olduğunu ayrıca, yatmadan önce yapılan tekrarların yararlı olduğunu ortaya
    koymakla birlikte, verimli çalışma saatleri öğrenciden öğrenciye değişmektedir.
    Tekrar için ayırdığınız saatler, genellikle dersin sınıfta öğrenildiği zamana
    yakın saatler olmalıdır. Çünkü dersin sınıfta işlendiği gün tekrar edilmesi
    unutma olasılığını azaltır, öğrenmeyi pekiştirir. Ayrıca derse gitmeden önce
    hazırlık yapılması da öğrenmeyi kolaylaştırır, dersi daha iyi izlemeye yardımcı olur.
    Çalışma planınızda, derslerinizi mümkün olduğunca günün aynı saatlerine
    yerleştirmeniz yararlı olur. Böylece her gün o saatlerde derse kendinizi
    daha kolay verebilirsiniz.
    Planınızda ilk çalışacağınız saate sevdiğiniz bir dersi koymanız, yine planınızı
    daha kolay uygulamanıza, kendinizi derse daha kolay vermenize yardımcı olacaktır.
    Yemeklerden hemen sonra çalışmaya başlamayıp, yemekten yaklaşık yarım
    saat kadar sonra derse oturmanız daha yararlı olacaktır.
    Planınızda, televizyon, müzik, arkadaşlık, kitap okuma gibi etkinliklerle ders
    çalışma saatlerini birbirinden ayırarak, bu etkinliklere de belli süreler vermeniz,
    çalışma saatlerinde aklınızın diğer etkinliklere takılmasını önleyecektir.
    Şunu da önemle belirtmek gerekir ki, yeterince uykuya, dinlenmeye, rahatlatıcı,
    keyif verici etkinliklere zaman ayırmadan çalışmaya gereğinden fazla zaman ayırmak,
    bir süre sonra bıkkınlığa neden olabilir. Bu nedenle asıl dikkat edilmesi gereken şey,
    çalışmaya çok fazla yer verip, bunun bir bölümünü verimsiz geçirmek yerine, çalışma
    sürelerini en verimli şekilde kullanma yollarını bilmektir. Bu durum da, çalışma için
    daha az süre yeterli olur.

    Ders çalışmaya başlayabilme davranışı “karar vermeyi” gerektirir. Çalışmaya başlamak
    için karar verebilmemiz ise ders çalışmaya yönelik olarak bildiklerimiz ile
    inandıklarımız arasındaki uyuma bağlıdır.

    Programlı bir çalışmanın temelinde yatan en önemli unsur “zaman denetimi”dir.
    Bizler zamanımızı planlayarak geleceğimizi bugüne taşırız. Aslında her öğrenci
    için zaman aynıdır. Her öğrenci için bir gün 24 saat, bir hafta 7 gündür. Önemli
    olan bu zamanı saptadığımız hedefler ve öncelikler doğrultusunda kullanmamızdır.

    Hedeflerimizi belirleyebilmemiz için şöyle bir liste yapabiliriz.





+ Yorum Gönder