+ Yorum Gönder
Gizliyara Güncel Konu Arşivi ve Okul dersleri Forumunda Paraşüt Nasıl Açılır? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Paraşüt Nasıl Açılır?








    Paraşüt Nasıl Açılır paraşüt neden var yapımla nedeni nedir bu konu hakkında bilgi







  2. Harbi @ kız
    Bayan Üye





    Paraşüt Nasıl Açılır?
    Günümüzde paraşüt iple açılmıyor.

    Eski günlerde bir paraşütü açmanın en geleneksel yolu,paraşüt ipi denilen paslanmaz çelikten kablonun ucundaki sapı çekmekti.Oysa 1980′lerden beri paraşüt kolan takımındaki cebe sıkıştırılan pilot paraşütleri,paraşüt iplerinin yerini aldı.Pilot paraşütü,ana paraşütten daha küçüktür -çapı bir metre- ve genellikle atlayan kişinin onu bulunduğu cepten çıkarıp havaya doğru fırlatması ile açılır.Pilot paraşütünün şişerkenki ani çekiş hareketi,ana paraşütün tahliye pimini boşaltır ve paraşüt de açılır.Sıkışma ihtimali daha az olan bu yöntem paraşüt ipinden çok daha güvenlidir.
    para-t-nas-l-a-l-r.jpg
    Artık modern paraşütler eskisi gibi denizanası şeklinde değil.Bu yeni dikdörtgen paraşütler iki katlı,paralel borulu bölmelerden meydana geliyorlar,tıpkı havayatağı gibi.Arka ve yan bölmeleri kapalı,sadece ön tarafları açık.Tüpler havayla doldukça kanopi tıpkı yamaç paraşütü gibi takozumsu bir görüntü alır.Ve tıpkı yamaç paraşütlerinde olduğu gibi,paraşütlere de yön verilebilir.Kontrol kabloları atlayan kişinin düşüş oranını yavaşlatmasına ya da hızlandırılmasına izin verir.

    Birinci paraşütte sorun olursa açılacak ikinci bir paraşüt ya da ‘yedek’ paraşüt vardır.Atlayış bilinç kaybına yol açsa bile bir OÇM yani Otomatik Çalıştırma Mekanizması mevcuttur.Bu mekanizma sayesinde yedek paraşüt 230 metre civarında otomatik olarak açılır.Paraşüt atlayışlarında ölüm oranı 100 binde birdir,ki bu ölümlerin çoğu hatalı ekipman kaynaklı değildir.Daha çok pervasız manevralar ya da çok hızlı inişler;hava şartlarındaki değişiklikler;veya ‘kanopi çalışmaları’,yani iki paraşütün birbirine dolanması yüzünden meydana gelirler.

    Modern paraşütçüler saatte 40 km hızla iner.Serbest düşüş sırasında bir cismin son hızı (hava direncinin onun daha hızlı düşmesini engellediği nokta) saatte yaklaşık 200 km’dir.Normal atmosfer basıncında ve kontrolsüz bir duruşla bu hıza ulaşmak 573 metre,yani 14 saniye sürer.

    Daha yüksek noktalarda,havanın yoğunluğunun düştüğü yerlerde daha hızlı düşmek mümkündür.1960 yılında Birleşik Devletler Hava Kuvvetleri pilotu Joseph Kittenger, 31 bin 333 metredeki bir balondan yaptığı atlayış sırasında saatte 988 km’ye ulaştı, bu neredeyse ses hızına yakındı.Başı önde düşmeye devam ettiği halde süratle spin atmaya başlayan Kittenger bilincini kaybetti.Kendine ancak yerden 1,6 km yukarıda,paraşütü otomatik olarak açıldığında gelebildi.Kittenger şimdi,hava dalışçısı Felix Baumgartner’ın,kendisine ait 51 yıllık rekoru kırmaya hazırlanmasına yardım ediyor.36.500 metredeki bir balondan atlamayı planlayan Baumgartner,saatte 1.100 km’lik bir hıza ulaşmayı planlıyor.Bunu başarır ise hava aracı dışında ses duvarını aşan ilk insan olacak.Hiç kimse süpersonik hıza ulaşmanın insan vücudu üzerindeki fiziksel etkisinin ne olacağını bilmiyor.

    Paraşüt fikrinin ilk defa Leonardo da Vinci tarafından ileri sürüldüğü söylense de bu fikir onun 1485 tarihli çiziminden öncesine dayanır.10 yıl öncesinden isimsiz bir el yazması hayli komik İtalyan kıyafeti giymiş,yüzüne kayıtsız bir ifade yerleştirmiş bir adamı,konu biçiminde bir kanopiyi tutarken gösterir.

    İnsan ister istemez böyle bir şeyin hiç denenmemiş olmasını diliyor:Çünkü o kadar küçük bir paraşüt düşüşü yavaşlatmaya yetmemiştir.




+ Yorum Gönder