+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Psikoloji Kişisel Gelişim Forumunda Panik Atak için Nefes Egzersizleri Nefes Egzersizleri Panik Atak Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Harbi @ kız
    Bayan Üye

    Panik Atak için Nefes Egzersizleri Nefes Egzersizleri Panik Atak








    Panik Atak için Nefes Egzersizleri Nefes Egzersizleri Panik Atak Hakkında Bilgi
    Panik atak ansızın, herhangi bir yerde beklenmedik şekilde ortaya çıkan yoğun kaygı, bunaltı, korku, sıkıntı karışımı nöbetlerdir. Panik atağın ilk belirtilerini fark ettiğinizde nefes alıp vermemizi yavaşlatırsanız, ciddi bir ataktan uzaklaşmayı da başarmış olursunuz. Şunları uygulayabilirsiniz;

    Öncelikle rahat oturabileceğiniz ya da uzanabileceğiniz bir konuma geçin. Derin bir nefes alın (burnunuzdan) ve 10'a kadar sayarak nefesi içinizde tutun. Saydıktan sonra nefesi ağzınızdan verin. Kendinize sizi rahatlatacak komutlar verin. "Rahatla, kendini iyi hisset" gibi. Bunu tamamladıktan sonra 3 saniyede nefes alıp yine 3 saniyedenefesi verin. Böylece aldığınız nefes sayısını normale indirmiş olacaksınız. Her 1 dakika sonunda, 10 saniye boyunca nefesinizi tutup, ağzınızdan geri verin. Daha sonra 3 saniyelik döngülere devam edin. Panik atağınız geçene kadar bu egzersizi uygulayın







  2. Eleman
    Devamlı Üye





    Panik atak insanın ani ve aşırı derecede kaygı duymasına bağlı yaşadığı bir psikolojik sorundur. Kişi aniden kaygıya kapılmakta ne yapacağını bilememekte ve etrafındakilere bağırıp çağırmaktadır. böyle bir durumda kişi rahat bir ortama geçmeli ve nefes egzersizleri ile kendini rahatlatmaya çalışmalıdır.




+ Yorum Gönder