+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Psikoloji Kişisel Gelişim Forumunda Depresyonu Kendim Nasıl Yenerim Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Leyla
    Devamlı Üye

    Depresyonu Kendim Nasıl Yenerim









    Depresyonu Kendim Nasıl Yeneceğim Hakkında Bilgi


    Depresyonu Kendim Nasıl Yenerim1.jpg.

    Depresyonu kontro,
    l altına almak için terapi ve ilaç tedavisi iyi bir yoldur. Özellikle depresyonun kaynağına inip sorunları analiz etmek ve uzun vadede çözüm üretmek için terapi en faydalı yöntemdir. Ancak, özellikle ülkemizde pek çok kişi depresyonunun farkında değil.
    Farkında olanlar da terapiste gitmekten çekiniyor. Özellikle özel yaşamıyla ilgili çevresine sürekli hesap vermek zorunda hissedenler "deli" damgası yemekten çekiniyor.



    Ülkemizde ruh sağlığı ve tedavisiyle ilgili önyargıların, insanların tedavi hakkını elinden alan, yersiz ve olumsuz fikirlerin artık sonlanması gerekiyor. Grip olunca doktora gitmek ve ilaç almak ne kadar normalse, depresyon yaşayanların da bir psikoloğa gitmesi, hatta bir psikiyatriste giderek ilaç tedavisi alması o kadar normal.



    Şimdi içinizden geçenler şunlar olabilir mi? Depresyondayım ve kendim bir şey yapamaz mıyım? Evet, terapi alsanız da almasınız da kendinize yardım edebilirsiniz ve bu zaten her zaman tavsiye edilen bir şeydir.



    Peki kendime nasıl yardım edebilirim?



    Yaşam biçiminde değişiklikler yapmak depresyon tedavisinde çok önemlidir. Depresyonun şiddeti hafif olduğunda, kişiler kendileri bir şeyler yapabilir. Ancak ağır depresyonlarda terapi ve ilaç tedavisi gerekir. Ancak tedaviye ek olarak yine yaşam biçimi değişikliği de çok önemlidir.



    Depresyonla mücadele, bir kaç hafta ya da ay değil, hastalık sonlanıncaya dek sürmesi gereken bir süreçtir.



    Depresyon hayatınızı sarsar; mücadele için ilk adım bir rutin elde etmektir. Kendi rutininizi yani sürekli ilgilendiğiniz bir şeylerin olması, hayatınızı kontrol etmenizi sağlar.



    Egzersiz çok önemlidir.Maraton koşacak değilsiniz; evet, belli başlı sporları yapmak örneğin kalp sağlığı açısından çok önemlidir. Ancak depresyonda temiz havaya çıkıp yürüyüş yapmanız da yeterlidir.



    Diyet.Yapacağınız diyet, aslında sağlıklı beslenmektir. Öğünleri atlamamalısınız. Az ama sık yemelisiniz. Depresyondayken ya aşırı yeme isteği duyarsınız ya da hiç yemek istemezsiniz. Bunların ikisi de yanlıştır. Sağlıklı ve dengeli beslenmelisiniz. Sebze ve meyve yemeli, omega3, B6 ve B12 vitaminleri içerikli beslenmelisiniz.



    Uyku.Düzenli uyumalısınız. Sabahlara kadar uyanık kalmak hatta bu nedenle işe geç kalmak ya da günlük ev rutinlerinizi aksatmak her şeyi daha da güçleştirir. Dahası, gereğinden fazla uyumak da doğru değildir. Uykunuz düzenli olmalıdır. Bu konuda kendinizi kontrol etmelisiniz. Unutmayın, depresyon, mücadele gerektirir; siz isteksiz olacaksınız ama kontrollü davranarak, doğru olanı yapmak için mücadele edeceksiniz.



    Hedefler.Bazı hedefler ,
    koymalısınız. Otuz sayfalık bir hedef listesi hazırlarsanız, bunu başaramazsınız. Küçük hedefler bulmalısınız; örneğin dengeli ve saatleri belli olan beslenme düzenini başarmak dahi kendi başına bir hedeftir. Eski giysileri ayıklamak, mutfak dolabını düzenlemek, işten eve getirdiğiniz dosyaları düzenlemek, gereksizleri atmak bununla hem başarabileceğiniz hem de sizi daha iyi hissettirecek hedeflerdir.



    Refleks.Bu refleks, zihninizin refleksidir. Otomatik olarak ne düşündüğünüzü keşfederseniz, o düşünce gelmeden önce onu kontrol altına alabilirsiniz. Bu şekilde kalıplaşmış olumsuz düşüncelerinizden kurtulabilirsiniz. Bu da modunuzun düşmesini engeller.



    Sizi sıkan işlere ara verin. Sorumluluklarınızdan kaçmayın ama bazı yapmak istemediğiniz işleri yaparken biriyle paylaşmayı deneyebilirsiniz. En azından belli bir süre için size yardım edecek birileri vardır. Sevdiklerinizle bir araya gelin; ailenizle ve arkadaşlarınızla sosyal etkinlikte bulunmalısınız; bunu istemeseniz dahi yapın.



    Ancak arkadaşlarımla çıkacağım derken, canınızı sıkan insanlarla görüşmeyin. Kimin sizi rahatsız ettiğini bilirsiniz, onları uzak tutun.



    Yeni bir şeyler bulun.Dans dersi alabilirsiniz. Bazı paket eğitimler var örneğin; mutfakta harikalar yaratabileceğiniz yemek eğitimlerine gidebilirsiniz. Erkek ya da kadın olun yemek yapmanın keyfini keşfetmek sizi iyi hissettirecektir. Sonbaharda kültür gezilerine, şehir turlarına katılmak da harika bir seçenek. Yüzmeye gidebilirsiniz.



    Ben çoluk çocuk sahibi, tüm gün evde iş güç yapan bir kadınım diyorsanız ve kursa gidecek paranız yoksa neden belediyelerin, halk eğitim merkezlerinin kurslarına gitmiyorsunuz. Hem bu kurslar mesleki eğitime de yönelik oluyor.



    Eğer ben psikoloğa gitmem, ilaç da kullanmam diye,
    ısrar ediyorsanız, o zaman kendiniz bir şeyler yapmayı deneyin. Ancak bunların hiç birini yapacak gücünüz dahi yoksa, nefes dahi almakta güçlük çekiyorsanız, hatta nefes almayı istemiyorsanız en kısa zamanda bir psikoloğa gidin. Bugün kendiniz için bir iyilik yapın.








  2. Emine
    Devamlı Üye





    Öncelikle şunu belirteyim eğer depresyon durumunuz çok ilerledi ise kesinlikle terapilere ihtiyacınız vardır. Zaten depresyondaki hali çok ilerlemiş bir insan çözüm arayacak hâlede değildir. Gelelim ağır durumda olmayanlara bu şahıslar önceleri yardım almadan eski hâllerine dönebilirler. Kendilerine bir uğraş bulsunlar ve kararlı olmayı öğrensinler. Can sıkıntısı yaratan kişileri yaşantılarından çıkarsınlar ve öyle ortamlarda bulunmasınlar.




+ Yorum Gönder