+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Psikoloji Kişisel Gelişim Forumunda Korkuları Azaltmanın Yolları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Leyla
    Devamlı Üye

    Korkuları Azaltmanın Yolları









    Korkuları Azaltmanın Yolları Nelerdir


    Korkuları Azaltmanın Yolları1.jpg.

    Başkalarının yaptığınız işleri yetersiz,
    görüp işinizi elinizden almasından mı korkuyorsunuz? Veya sosyal ortamlara uyum sağlayamıyor musunuz? Topluluk önünde konuşmaktan, yükseklikten ve yakın ilişkiler kurmaktan çekiniyor musunuz? Korku ve anksiyete yaşantınızda ciddi sorunlara sebep olabilir ve sizi hayatın güzel yanlarını yaşamaktan alıkoyabilir
    .





    Duygularımız bir amaca hizmet ederler; insanlarla iletişim kurmamızı sağlar ve davranışlarımızı şekillendirirler. Her duygu beraberinde bir davranış getirir. Korku ve anksiyete de bizi kaçmaya veya o durumu engellemeye iten duygulardır.


    Maalesef bazen, ortada korkacak veya anksiyete yaratacak gerçek bir durum yokken de bu duyguları yaşarız. Ama duygular çok güçlüdür, ve genelde bu duyguların gerçek durumlara karşı hissedilmediğini bilsek bile durumu engellemeye çalışırız. Engellediğimiz zaman da, durumun aslında tehlikeli bir durum olmadığını öğrenemez ve o durumdan korkmaya, yaşandığında anksiyete duymaya devam ederiz. Nasıl hissetmemiz gerektiğini öğrenmenin tek yolu, duruma karşı hissettiğimiz duygunun tam tersini yapmak ve durumun aslında tehlikeli olmadığını öğrenmektir. Yani anksiyete duyduğumuz durumla yüzyüze gelmeliyiz.


    Örneğin yeni bir sosyal ortama girdiğinizde yaşayabileceğiniz anksiyeteden bahsedelim. Çoğu insan yeni bir sosyal ortama girerken heyecanlanabilir, insanlar tarafından negatif algılanacağın,ı
    düşünüp endişelenebilir. Ama aslında, ortamdaki herkes yalnızca kendisiyle ilgilidir. Heyecanlanan birini fark ettikleri zaman da, genellikle ona karşı yargılayıcı değil, daha kibar davranırlar. Bu durumda korkunun aslında gereği yoktur.


    Bazen bir olay karşısında nasıl hissettiğimizi değiştirebilmek için, hissettiğimizin tam tersinde davranmamız gerekir. Anksiyete duygusunda da, korktuğumuz durumdan kaçmaktansa, onunla yüzleşmemiz ve o durumu yaşamamız işe yarar.


    Hissettiğinizin tersine davranmak size sadece şu zamanlarda yardımcı olur:


    • Korkunun mantıklı bir sebebi yoksa. Eğer durum yaşantınızı, sağlığınızı tehlikeye atabiliyorsa, korku gerekli bir duygudur.
    • Tamamen tersine hareket ediyorsanız. Yani sadece davranışlarınızı değil, düşüncenizi de tam tersi yöne çevirebiliyorsanız işe yarar.


    Tersine Hareket Etmek:


    • Duygunuzu keşfedin.
    • Bu duygunun beraberinde getirdiği davranışı ,
    keşfedin.
    • Kendinize “bu duygudan kurtulmak istiyor muyum?” diye sorun.
    • Tam tersi davranışın ne olması gerektiğine karar verin.
    • Tamamen tersine hareket edin (hem davranış, hem düşünce).


    Bunları deneyin ve daha az korku duyup duymadığınızı görün. Korkunuzun gerçekten tehlikeli bir durum olup olmadığından emin olun ve duruma hem davranışlarınızı hem de düşüncenizi tersine çevirerek yaklaşmaya çalışın.








  2. Gamze
    Devamlı Üye





    Korkuları azaltmanın en iyi yolu korkunun üzerine gitmektir.İnsanlar genellikle korktukları bir şey oldu mu hiç o korkunun üzerine gitmezler ve hep korkarlar aslında belki de hiç korkmuyorlardır.Sadece bir bilinçaltına yerleştiği için yaşarlar korkuyu.Dediğim gibi korkunun üzerine gitmek en iyisidir.




  3. Eleman
    Devamlı Üye
    Korkuları azaltmanın en etkili yolu korktuğunuz konuların üzerine gitmnizdir. insan korktuğu şeylerden ne kadar kaçarsa o kadar korkularının esiri olur. O nedenle bir şeyi yapamayacağınaza inanıyorsanız yinede deneyin ve yapabildiğinizi görün. Korkular üzerlerine gidildikçe azalır.




+ Yorum Gönder


korkuyu azaltmanın yolları,  korkuyu engellemek,  korku azaltmak,  korkuyu engellemek icin ne yapmak laz,  korkuyu önlemek için ne yapmalıyız,  korkuyu azaltmak