+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Psikoloji Kişisel Gelişim Forumunda Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Leyla
    Devamlı Üye

    Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları









    Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları hakkında bilgi


    Başarılı Bir Yönetici Olmanın Sırları1.jpg.


    1-Güne gülerek başlayın.


    2-Etrafınızdaki bütün insanlara hoşgörüyle yaklaşın.


    3-Kaşlarınızı çatmayın.


    4-Hiçbir olayın ya da durumun sizi gerebileceğini düşünmeyin.


    5-Her çalışana -ya göz temasıyla, ya da sözle- 'merhaba' demeyi ihmal etmeyin.


    6-Problemlere çözüm odaklı yaklaşın.


    7-Çalışanlarınızı anlamaya çalışın.


    8-Çalışanlarınızın yerine kendinizi koyun ve o gözle alacağınız kararları yeniden gözden geçirin.


    9-Çalışanlarınızın dünyasındaki gezintinizle kendi dünyanızdaki gezintinin bir orta noktasını bulun.


    10-Çalışanlarınızı fazla üretime, işe, heyecana ve işi sahiplenmeye sevk edecek tedbirler oluşturun. Bunun ilk yolu, sizi benimsemelerinden geçiyor, unutmayın.


    11-Her zaman enerjik olacak davranışlar sergileyin.


    12Yemek düzeninize dikkat edin. Ne az yemek yeyin, ne de çok! Dengeli beslenme ve yemeyi tercih ettiğiniz yiyecekler sizin o günkü ruh haliniz üzerinde derin tesirler oluşturabilir.


    13-Kılık kıyafetinize özen gösterin. Rahat edeceğiniz ve sizi temsil edeceğine inandığınız, kendinize yakıştırdığınız kıyafetleri tercih edin. Bulunduğunuz yerde kıyafetinizden dolayı rahatsızlık duyacaksanız o kıyafetin içinden çıkın.


    14- 'Bu dağları ben yarattım!' dercesine yürümeyin. Bu yürüyüş, çalışanlarınız üzerinde 'tiksinti ve nefret' uyandıracaktır. 'Kendini beğenmiş' damgasını yemenizin ne önemi var, demeyin! Bu damga işyerine aidiyeti öldüren bir etkiye sahiptir.


    15-Konuşurken karşınızdaki insanların hiçbir şeyi bilmediğini düşündürecek ses tonlaması, vurgusu ve şiddetinden kaçının! Bu durum bütün bilgi, beceri ve deneyimlerinize rağmen sizden istifade edememelerine sebep olur ki, bunu da normal şartlar altında istemezsiniz herhalde!


    16-Hayata 'ben merkezli' yaklaşmayın! 'Biz merkezli' yaklaşımınız grubunuzu genişletecektir. Tabii kabullenilmek gibi bir kaygınız yoksa bu maddeyi de boş verebilirsiniz.


    17-İş uyumunuzu bozacak her türlü davranıştan uzak durun. Çalıştığınız insanların bazılarından hoşlanmayabilirsiniz. Hoşlanmadığınız için o insanı yermek, kırmak, üzmek, aşağılamak ve dışlamak gibi davranışlardan uzak durmalısınız. Bu, işyerindeki genel uyumu etkileyebilir. Dengeler sarsılabilir. Sizin beğendiğiniz insanların da size olan tavır ve davranışlarının değiştiğini görebilirsiniz. Bu da 'işyeri uyumunu sarsar!'

    18-Çalışanlarınızı idare etmelisiniz. Zaman zaman bazı hatalar görmezlikten gelinebilir ve eğitim yoluyla düzeltilebilir. Eğer düzeltilebilecek bir hataysa bu hataları 'dünyanın sonuymuş!' gibi görmek yanlışına düşmeyin. Çünkü bu yanlış, iyi bir çalışanınızı kaybetmenize sebep olabilir!


    19-Ne konuştuğunuzun farkında olun. Sözleriniz dikkatle takip ediliyor ve özenle kaydediliyor. Sözlerinizin bir gün karşınıza çıkacağını göreceksiniz ve o günde 'elinizdeki güç'le 'ben bunları söylemedim' deseniz ve o kişiye haddini bildirseniz de 'kendi iç dünyanızda sorunlar yaşayacaksınız!'


    20-Nasıl davrandığınızın farkında olun. Davranışlarınız çalışanlarınız tarafından dikkatle izleniyor. Karşınızdaki çalışanlarınız her ne kadar size 'tamam efendim, anlaşıldı!' deseler de kendi iç dünyalarında sizle ilgili yargıların derinleşmesini engelleyemeyeceğinizi unutmayın.








  2. Sultan
    Devamlı Üye





    Başarılı bir yönetici olmak
    1.iş verenseniz işçileri hep güler bir yüzle karşılayıp konuşmalarınızla onları etkileyip güne güzel bir şekilde başlasınlar.
    2. işçinin durumunu nasıl olduğunu araştırıp işçiye yardım etmesi
    3. aile durumuna bakıp çocuklarına hediyeler götürmesi
    4. işçilere paralarını zamanında verip yöneticiden memnun kalır.




  3. Eleman
    Devamlı Üye
    Başarılı bir yöneticiler çalışanları ile iyi bir iletişim kurabilen,eşit davranan alınacak kararlarda çalışanlarına danışan,fikirlerini önemseyen, maddi olarak yeterlilik sağlaya,n,kimsenin hakkını yemeyen kişilerdir.




+ Yorum Gönder


başarılı yöneticinin sırları nelerdir