+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Psikoloji Kişisel Gelişim Forumunda Depresyonda Nefes Egzersizleri Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Yıldızçiçeği
    Yeni Üye

    Depresyonda Nefes Egzersizleri








    Depresyonda Nefes Egzersizleri Hakkında Bilgi

    Depresyonda iken kişiyi en rahatlacak egzersizlerden biride nefae egzesizidir..

    Nefes almayı öğrenmek:
    Otonom (kendi kendine çalışan) organlarımız olduğunu biliyoruz. Kalbimizin vuruşları, kan basıncımız, beden sıcaklığımız bu sisteme örnektir. Bu organlar veya fonksiyonlar bizim doğrudan denetim ve isteğimiz dışında çalışır. Ancak, eğitim ve egzersizle bu organ ve fonksiyonları kısmen veya bütünüyle kontrol altına almak mümkündür.

    Bedeni konrol etme yolundaki ilk adım solunumu kontrol etmektir. Çünkü solunum bir yönüyle, istediğimiz zaman nefes aldığımız, istediğimiz zaman nefesimizi tuttuğumuz için, irademizle yönlendirdiğimiz bir faaliyettir. Ancak diğer taraftan solunum, beyin sapındaki bir merkez tarafından kandaki oksijen ve karbondioksit dengesine göre bütünüyle otonom (kendi kendine) olarak yürüyen bir faaliyettir.

    Otonom faaliyetleri kontrol etmeye , "solunumu kontrol etmekten" başlamak gerekir. Aynı zamanda doğru ve derin nefes almayı öğrenmek, gevşemeyi öğrenmek yolunda atılan en önemli adımdır.

    Nefes almanın kendisi bir gevşeme yolu olduğu gibi, bütün gevşeme egzersizleri içinde, egzersizin bir parçası olarak da kullanılmaktadır. Ayrıca nefes egzersizleri günlük hayatın akışı içinde uygulanması en kolay egzersizdir.

    Derin nefes almanın önemi nedir ?
    Doğru ve derin nefes almanın kendisinin doğrudan damarları genişletme ve kanın (dolayısıyla oksijenin) bedenin en uç ve en derin noktalarına kadar ulaşmasını sağlama özelliği vardır. Panik atak sırasında kan beden yüzeyinden içeri çekilir ve yüzey sıcaklığı düşer (el ve ayaklarda soğuma). Hem stres tepkisinin biyokimyasal maddeleri, hem de gevşemenin biyokimyasal maddeleri bir arada bulunamaz. Bu sebeple doğru ve derin nefes alarak sağlanan değişiklik, özellikle kaygının da dahil olduğu birçok durumda başlayacak olan (veya başlamış olan) tepki zincirini kırmakta veya kaygının şiddetini azaltmaktadır.

    İyi nefesin özellikleri:
    İyi nefes ağır, derin ve sessiz olmalıdır. Bunun içinde denge, ölçü ve uyum gerekir. İyi bir nefes yavaş olarak burundan alınır, sessiz olur ve akciğerin bütününü doldurarak diyaframı aşağı iter.

    Endüstrileşmiş ve şehirleşmiş toplumlarda yaşayan insanların büyük çoğunluğunun ciğerlerinin dörtte birini veya beşte birini kullandıkları saptanmıştır. Nefes egzersizlerinden amaç, akciğerin bütününü kullanmaktır.

    Akciğerinizin üçe bölünmüş olduğunu düşünün. Derin, tam bir nefes, diyaframın aşağı hareket etmesi ve akciğerin en alt bölümünün havayla dolmasıyla başlar. Daha sonra orta bölüm havayla dolar ve göğüs genişler. Son olarak da akciğerin üst bölümü dolar ve omuzlar hafifçe kalkabilir.

    1.) Nefes alma egzersizine başlamadan önce sağ avucunuzu göbeğinizin hemen altına, sol elinizi göğsünüzün üstüne (göğüs hizasına) koyun ve gözlerinizi kapatın.
    2.) Nefes almadan önce ciğerinizi iyice boşaltın. (nefesi verirken ciğerler zorlanmamalı ve nefes itilmeden kendiliğinden çıkmalı.)
    3.) Ciğer kapasitenizi hayali olarak ikiye bölün ve "biir" , "ikii" diye içinizden sayarak ciğerinizin bütününü doldurun. Kısa bir süre bekleyin, "bir-iki" diye diye sayarak, nefesinizi aldığınızın iki katı sürede boşaltın. Sağ eliniz göğüs kemikleinizin, hareketli bir köprü gibi, yana doğru açıldığını hissetmeli. Yine bir nefes almadan iki saniye bekleyin .

    İkinci ve üçüncü maddede yazılanları tekrarlayarak bir derin nefes daha alın ve verin. Egzersizi bir kere daha tekrarlayıncaya kadar mutlaka en az 4-5 normal nefes alın. Eğer derin nefes almaya devam ederseniz bir başdönmesi hissedebilirsiniz.







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    depresyondan kurtulma yolları

    Depresyon nedir?

    Hayat mevsimler gibidir; bazen yaz, bazen bahar, bazen de kış olabilir. Ancak kış hiç bitmezse, sıkıntı ve üzüntü hali devamlılık gösterip, günlük yaşamı bozmaya başlarsa bu bir hastalığa dönüşmüştür. Bu hastalık tıpta ‘depresyon’ olarak adlandırılır.

    Depresyon geçici bir ruh hali değildir.

    Günlük olaylara bağlı üzüntü depresyon değildir. Üzüntülü ya da kederli bir insan hayatına devam edebilir. Depresyonlu kişi ise yaşantısını engelleyen belirtilerle boğuşmak zorunda kalır.

    Tedavi edilmeyen depresyon aylar ya da yıllar boyu sürebilir.
    Depresyonun En Bilinen Belirtileri:

    1. Devamlı üzüntü hali,

    2. Hayata karşı isteksizlik,

    3. Tükenmişlik hissi,

    4. Gelecekten ümitsizlik,

    5. Sık ağlamalar,

    6. Kendini değersiz ve çaresiz hissetme,

    7. Unutkanlık ve konsantrasyon bozukluğu,

    8. Uyku bozuklukları,

    9. Kilo değişiklikleri,

    10. Parasal ve sağlık sorunlarına dair aşırı endişeler.

    Herkesin başına gelebilir

    Bazen depresyon hiçbir belirgin neden olmadan ortaya çıkabilir.Diğer bir değişle ,depresyonun ortaya çıkması için kişinin yaşamında ille de bir sebep olması gerekmez.Bunun nedeni, hastalığın çoğunlukla beyindeki biyolojik değişiklikler veya bir takım maddelerin miktarının değişmesi sonucu oluşmasıdır.

    Depresyon tedavi edilebilir

    Hekimlerce uygulanan bilinen tedavi yöntemleri :

    =>Psikoterapi

    =>Antidepresan İlaçlar

    =>Elektrokonvulsif Terapi(EKT)


    Psikoterapi, tedavide önemli bir rol oynar. Antidepresan ilaçlar beyindeki çeşitli maddelerin seviyesini artırmak suretiyle etki ederler. Bazı maddelerin beyindeki miktarlarındaki azalma depresyona yol açabilir. Bu maddelerin beyindeki düzeylerinin dengelenmesi hastalığın tedavisinde rol oynar. Antidepresan ilaçların 6 ay ile 1 yıl arası kullanılması gerekmektedir.

    EKT insanlarda gereksiz yere korku uyandıran bir tedavi yöntemidir. EKT genelde antidepresan ilaçlara yanıt vermeyen veya ilaç kullanamayacak hastalar için en iyi seçimdir.

    Depresyonun tedavisi hem doktor hem de hasta için sabır ve sebat gerektirmektedir.




+ Yorum Gönder