+ Yorum Gönder
Özel Eğitim ve Rehberlik ve Rehberlik Forumunda Zihin Dağılmasına Yol Açan Faktörler ve Önlemler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Börtecine
    Devamlı Üye

    Zihin Dağılmasına Yol Açan Faktörler ve Önlemler








    Kafa Karışıklığına Yol Açan Faktörler ve Önlemler



    Zihnin dağılması herkesin karşılaştığı bir durumdur ve buna yol açan sebepler içten ve dıştan kaynaklanır.
    •Zihnin dağılmasına yol açan iç sebepler: hayal kurmak veya endişeye kapılmaktır.
    •Hayal kurmaya başladığını fark eden öğrenci ya hayal kurmayı kendine ödül olarak vererek bunu dinlenme aralığına ertelemeli veya hayalini kurmaya devam edip tamamlayınca derse dönmelidir. Hayal dünyasında gezinirken yapılan faaliyet ve çalışılan dersten verim alınması oldukça zordur.
    •Hayalini bir türlü bitiremiyorsa, kalkıp dolaşmalı veya hafif fizik egzersiz hareketleri ile hayal modundan çıkmaya çalışmalıdır.
    •Öğrencinin zihnini sınavla veya gelecek ile ilgili endişeler kaplarsa “bu düşünceler benim çalışmamı kolaylaştırıyor mu, bana yardımcı oluyor mu, amacıma hizmet ediyor mu?” diye sormalıdır. “Hayır” diye cevap veriyorsa, bunları bir yana bırakmalı ve çalışmaya koyulmalıdır.
    Zihnin dağılmasına yol açan dış sebepler;
    Odada asılı posterler, yatarak çalışmak, müzik dinlemek, televizyon, bilgisayar oyunları, internet, telefon konuşmaları, telefon mesajlaşmaları, bir şeyler yemek içmek ihtiyacı ve gezinmektir.
    Öğrencinizin ders çalışmasına ara vermesine sebep olan her durum ve davranış, çalışma programını uygulamasıyla çelişip çalışmasını engeller ve başarısını tehdit eder.
    Sınav Öncesi İle İlgili Öneriler•Sınavın yaklaşmakta olduğunu çocuklarınıza hatırlatmayın.
    •Sınavdan bir önceki gün, normal bir gündür. Normal günlük yaşam nasılsa öyle yaşanmalıdır.
    •Çocuğunuzun rahatlaması düşüncesiyle sık sık "Sana güveniyoruz, sen yaparsın." ya da "Kazanırsın, kazanırsın merak etme!" türünde konuşmalar yapmamaya çalışın.
    •Çocuğunuzla sınav öncesinde kendisini nasıl hissedip değerlendirdiğine yönelik konuşmalar yapın, gerekiyorsa sadece dinleyin.
    •Çocuğunuza sınavın sonucu ne olursa olsun sizinle olan diyalogunun değişmeyeceğini anlatın.
    •Çocuğunuzla gündemi belli olan, özellikle onu ve çalışmalarını konu alan konuşmalar yapabilirsiniz.
    •Çocuğunuza yönelik olarak yapacağınız şeyleri sınav sonucuna endekslemeyin.
    •Sınav öncesinde çocuğunuzu kaygılandıran, telaşlandırıcı tavır ve davranışlardan kaçının.
    •"Çalışmasını sağlarım." düşüncesiyle tehditler, suçlayıcı ve eleştirel bir gözle yaklaşıp değerlendirme yapmayın.
    •Çocuğunuzun sizden beklediği tek şey kendisini objektif bir şekilde değerlendirmeniz ve sonuç ne olursa olsun onun yanında olduğunuzu hissettirmenizdir.
    •Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayınız.
    BAŞARILI - BAŞARISIZ
    Başarılı insan daima çözümün bir parçasıdır:
    Başarısız ise daima sorunun bir parçasıdır.
    Başarılı insanın her zaman bir programı;
    Başarısızın ise her zaman bir mazereti vardır.
    Başarılı insan ‘işine yardım edeyim’ der;
    Başarısız ‘bu benim işim değil’ der.
    Başarılı insan her soruna bir çözüm bulur:
    Başarısız her çözümde bir sorun görür.
    Başarılı insan en olumsuz durumda bile çıkış noktası görür;
    Başarısız en olumlu durumda ise engeller bulur.
    Başarılı insan ‘zor olabilir ama imkansız değil’ der;
    Başarısız ‘mümkün olabilir ama çok zor’ der








  2. SuSKuN bELa
    Devamlı Üye





    Zihnin dağılmasına sebebiyet veren etkenlerin başında öğrencinin ders çalışmak istememesi gelmektedir ama hava sıcaklıkları ayriyeten çok çalışmakta zihnin dağılmasına sebebiyet verebilir.




+ Yorum Gönder