+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda Hafızayı güçlendirmek için yapılması gerekenler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Leyla
    Devamlı Üye

    Hafızayı güçlendirmek için yapılması gerekenler








    Hafızayı güçlendirmek için yapılması gerekenler


    Hafızayı daha güçlü bir hale getirmek mümkün. Peki ama hafızayı güçlendirmek için neler yapılabilir? Hafızayı kuvvetlendirmek için çok
    , paralar harcayıp en iyi kurslara gitmenize gerek yok. Evinizde gündelik hayatınızı yaşarken alacağınız bir kaç önlem ile hafızanızı güçlendirebilirsiniz.


    Hafızayı güçlendirmek için yapılması gerekenler1.jpg.
    Doktor Nebahat Bilici uyarıyor: İyi beslenme, uyku düzeni, kontrollü stres, egzersiz ve alkol ile sigaradan uzak durmak hafızayı güçlendirir.

    Hafızanızın ne kadar güçlü olacağı, doğduğunuz andan itibaren genetik kodlarınızda yazılı olsa da bu kodun üzerinde bazı değişiklikler yapmak sizin elinizde. Acıbadem Kadıköy Hastanesi Nöroloji Uzmanı Dr. Nebahat Bilici; hafızayı güçlendirmenin yollarını anlattı:

    1- BESLENİN

    Hafızayı güçlendirmek için her besin ,
    grubundan dengeli olarak tüketmek gerekiyor. Selenyum, Omega 3, folik asit, B6, B12, C ve E vitamini gibi antioksidanlar beyindeki zararlı maddeleri temizleyerek, hafızaya destek oluyor.

    2- EGZERSİZ YAPIN

    Haftada 4 gün, 30-45 dakika yapılacak yürüyüş beyinde kan akışını hızlandırarak zihinsel fonksiyonları güçlendiriyor. Bunun yanı sıra
    , yeni bilgiler edinmek, bir müzik aleti çalmak ve okumak gibi faaliyetler de zihinsel egzersiz yapmak anlamına geliyor. Çünkü yeni şeyler öğrenmek, beyinde sayıları sabit olan nöronlar arasındaki ağları artırarak hafızayı güçlendiriyor.

    3- STRESİ YENİN

    Hafif
    , bir stres, kişinin dikkatini artırıyor, öğrenmesini güçlendiriyor ve hızlandırıyor. Oysa kontrol edilemeyen yoğun, kronik stres dikkatte azalmaya, konsantrasyon bozukluğuna ve unutkanlığa yol açıyor.

    4- YEŞİLAYCI OLUN

    Doğrudan damar sistemine zarar veren sigara tüketimi, beyin damarları üzerinde de olumsuz etkiye sahip olduğu için hafızayı zayıflatıyor. Alkolde ise tıpkı streste olduğu gibi düşük miktarı, kan akşını hızlandırarak fayda sağlarken, fazlası kan yağlarını artırıyor.

    5- İYİ UYUYUN

    İyi bir zihinsel ,
    performans için günde en az altı saat uyumak gerekiyor. Uzun süreli uykusuzluk çekenlerde kortizon seviyesi yükseliyor. Bu durum hafızayı kontrol,
    eden sistemleri olumsuz etkiliyor.








  2. Zarafet
    Üye





    Hafıza, yaşamımızda önemli kararları almamızda bize önemli avantajlar sağlar. Hafıza olmasaydı, kendi hayatımız için önemli kararlar alamazdık. Yaşla birlikte hormonal seviyelerde bir bozulma oluyor.Hayattımız boyunca Yeterli miktarda B12 vitamini almamız hafızamıza iyi gelecektir. Ayrıca Omega 3, folik asit, B6, C ve Egibi vitaminler hafızaya destek oluyor




+ Yorum Gönder