+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda Alerji Ilaçlarının Yan Etkileri Var Mı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Alerji Ilaçlarının Yan Etkileri Var Mı








    Alerji ilaçlarının yan etkileri var mı kısaca







  2. HaKHaN
    Özel Üye





    Alerji Ilaçlarının Yan Etkileri Var Mıdır

    Alerji ilaçlarının yan etkileri vardır. Bu ilaçların mutlaka doktor kontrolünde kullanılması gerekir. En sık görülen yan etkiler daha çok buruna sıkılan spreylerde olur. Bunlar iki gruba ayrılır. Birincisi ise Grip veya nezle olunduğunda kullanılan spreyler burnun hemen açar. Alerji hastalarıda bu durumdan memnun kalıp bu ilaçları sürekli kullanıp bağımlı oluyorlar. Fakat bu spreyler 1 haftadan fazla kullanılmamalıdır. 1 haftadan fazla kullanımda burun mukozasını tahrip eder ve düzeltilemez noktaya getirir. İkinci grupta ise buruna sıkılan alerji spreyleri yer alır bunlar kortizon içerir. Bunlarıda doktor kontrolünde kullanmak gerekir çünkü bu ilaçlar bilinçsizce kullanıldığında burun içinde kabuklanmaya, delinmeye, kanamaya, tahrişe neden olabilirler. Bu ilaçlar ayrıca kemik erimesi, adet düzensizliğide yapabilir. Bu nedenle bilinsizce kullanılmamalıdır ve mutlaka doktor takibinde kullanılmalıdır.




+ Yorum Gönder