+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Sağlık - Genel Konular Forumunda Alzheimer hastası ne yemeli Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Alzheimer hastası ne yemeli








    alzheimer hastası ne yemeli kısaca







  2. FERAY
    Devamlı Üye





    Alzheimer Hastaları Beslenme Önerileri

    1- Süt ve süt ürünleri:

    Süt ve sütten yapılan peynir, çökelek, yoğurt, süttozu bu grupta yer alır. Protein, kalsiyum, fosfor, B grubu vitaminlerinin kaynağı olan sütün tüketimi her yaş grubuna göre farklılık gösterir. Yaşlılıkta 2–3 porsiyon (400–600 gram) kadar süt alınmalıdır. Sinir ve kasların düzenli çalışması için de önemli olan süt ve türevlerinin tüketilmesi önemlidir.
    2- Et, yumurta, kuru baklagiller, yağlı tohumlar:
    Kırmızı et, tavuk, balık, hindi gibi et ürünleri, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi besinler, ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar bu grubu oluşturur. Özellikle bu gruptaki yiyecekler birbirinin yerine geçebilir, birbirini tamamlayan gıdalardır. Protein ile birlikte demir, çinko, magnezyum gibi mineraller, B grubu vitaminleri, A vitamini, E vitamini bu grupta alınmaktadır.
    Günlük yağ tüketiminin yaş ilerledikçe azalması gerekir. Et ve et ürünlerinde doymuş yağ oranı yüksek olduğu için yağsız et ürünleri tercih edilmelidir. Balıklarda ise doymuş yağ oranı düşük, Omega–3 yüksek miktardadır. Buğulama veya fırında pişirerek haftada 3–4 kez balık tüketilebilir. Sindirim ve sinir sistemi için çok önemli olan bu gruptaki yiyeceklerden 2–3 porsiyon yaklaşık 150 gram günlük alınabilir. Haftada 2–3 kez yumurta, iki kez kuru baklagil, beyaz et ağırlıklı olarak, her gün üç porsiyona kadar et verilmesi mümkündür.
    3- Sebze – meyve grubu:
    Taze sebze ve meyvelerle diğer gruplardan alınamayan C vitamini alınır. Doku onarımı, kan yapımı, göz sağlığı, hastalıklara direnç gösterme gibi birçok konuda önem arz eden sebze ve meyvelerin günlük olarak en az 400 gram (iki kez meyve, üç kez sebze) ve üzeri tüketilmesi vitamin, mineral ihtiyacı için önemlidir. Sebze ve meyvelerde su oranı fazladır. Vücuttan zararlı maddelerin uzaklaştırılmasında etkindirler. Sebzelerin besin değerlerinin kaybolmaması için doğrandıktan sonra bekletilmeden pişirilmesi ve pişme sularının dökülmemesi gerekir. Çiğneme zorluğu var ise buharda pişirme tercih edilmelidir.
    4- Tahıllar ve tahıl ürünleri:
    Buğday, pirinç, mısır , çavdar ve yulaf gibi tahıl taneleri ve bunlardan yapılan un, şehriye, kuskus, makarna, ekmek, pilav, bulgur, yarma gibi yiyecekleri içerir. Bu grup en temel enerji kaynağıdır. Tam taneli tahıllar, kepekli olanlar ve bulgur, B grubu vitaminlerinden zengindir. Sindirim ve sinir sistemi çalışmasında rol oynayan tahıl ürünleri her gün, her öğün alınmalıdır. Günlük 5–6 porsiyon (150–200 gram) tüketilebilir. Özellikle çorba her öğünde, alışkanlığı varsa sabah kahvaltısında da verilebilir. Bulgur besleyicidir, yumuşak bir şekilde sebzeli, yeşil mercimekli olarak sunulabilir.

    Diğer besin grupları
    Yağlar ve şekerler de ayrı bir gruptur. Tereyağı, margarin, zeytinyağı, bitkisel sıvı yağlar, balık yağı, şeker ve şekerli besinler bu grubu oluşturur.
    Yaş ilerledikçe tüketilen yağ miktarı azaltılmalıdır. Günlük 20 gram kadar yağ yeterli olacaktır. Demansla beraber şişmanlık, diyabet, kalp-damar hastalıklarında yağ miktarına ve çeşidine dikkat edilmelidir. Diyetin kolesterolden ve doymuş yağdan fakir olması gerekir. Şeker de yaşlı beslenmesinde fazla yer almaz. Kan şekerinin dengede olması beyinde hasarın yavaşlamasını sağlamaktadır. Ayrıca kan basıncının (tansiyon) dengesi de beyne giden kan damarlarını korur ve hastanın yeterli oksijen almasını sağlar. Bu nedenle günlük tuz tüketimi önemlidir.





+ Yorum Gönder