+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Sandro Botticelli Biyografisi, Sandro Botticelli Hayatı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Sandro Botticelli Biyografisi, Sandro Botticelli Hayatı








    Sandro Botticelli Biyografisi



    Sandro Botticelli Hayatı


    Sandro Botticelli (1445-1510)
    Botticelli, Leonardo da Vinci’den yalnızca yedi yaş büyüktü ama yine de, Leonardo’nun bir XVI. yy sanatçısı olarak kabul edilmesine karşı, her zaman bir XV. yy. ressamı olarak görülmüştür. Bunun nedeni, Botticelli’nin gelenekçi bir ressam olması ve Leonardo’nun aşıp geçtiği bu yüksek zanaatkârlık yöntemlerine her zaman sadık kalmasıdır. Bununla birlikte Botticelli’nin sanatında da bir evrim vardır ve üç ayrı dönem kendini gösterir. Bu dönemler sırasıyla; güçlü ve heykelimsi bir gençlik üslubu. Daha akışkan ve ince bir gerçekçiliğe dayanan bir olgunluk üslubu ve nihayet uzun ve ince formlarla ve coşku dolu hareketlerle dikkati çeken ve belli bir ağırbaşlılığın damgasını taşıyan bir geç üsluptur.

    Gerçekte Botticelli, hümanist sanatın iki özlemini gerçekleştirmek istemiştir: bunlar Antikçağ sanatının örnek başarılarını yeniden yaratmak ve buluş zenginlikleriyle olduğu gibi telkin gücüyle de büyük şiirle rekabet edebilmektedir.

    sandro-botticelli-biyografisi-sandro-botticelli-hayat-.jpg

    Medicilerin Ressamı
    Alessandro (Sandro) di Mariano Filipepi, 1 Floransalı zanaatkârlar (babası sepiciydi) çevresinde doğdu. Medicilerin şehri o sırada hem siyasi ve ekonomik, hem de kültürel bir gelişme ve serpilme dönemine girmişti. 1420-1440 yılları arasında resim sanatında gerçekleşen devrimden sonra, sanat faaliyetleri alanında birçok yetenekli kişi ortaya çıktı; dekorasyonlarının yapımı, Fr Angelico (San Marco Manastırı), Paolo Uccello (Santa Maria Novella Kilisesi) veya Andrea del Castagno (Sant’Apollonia) gibi sanatçılara verilen birçok mimari eserin inşasına girişildi.

    Genç Sandro, tedirgin mizacından ötürü disiplinsiz ama parlak bir öğrenci olarak tanındığı okuluna devam ediyordu. Davranışları sonucunda, babası tarafından okuldan alınıp bir kuyumcunu yanına verildi. Büyük erkek kardeşi Giovanni (lakabı, küçük fıo anlamına gelen “il Botticello”ydu) onunla ilgileniyordu ve sonunda lakabını ona verdi. El sanatları ile yüksek sanatlar arasındaki a nmın kesin olmadığı bir dönemde, kuyumcular ile ressamlar arasındaki yakınlık, Botticelli’nin 1461-1462 arasında Fra Filippo Lippi’nin atölyesinde resim yapmaya başlamasını ve belki de burada 1467’ye kadar kalışını açıklar. Napoli’de Capodimonte Ulusal Müzesi’nde bulunan Çocuk İsa’lı Meryem ve İki Melek gibi birçok gençlik eserinde Lippi’nin etkisi görülür, ama çizgi anlayışındaki incelik ve figürleri birbirine bağlayan duruşlar da dikkati çeker.

    (…)
    Filippo Lippi’nin biraz yapmacığa kaçan dekoratif zerafeti, Antonio Pollaiolo’nun net ve plastik profilleri ve Verrocchio’nun ince ve titiz çalışmaları, o yıllarda Botticelli’nin resim dilindeki kişisel yanını belirleyen öğelerdir. Botticelli daha sonra yeni bir şiirsel özgürlüğü dile getirmeye yönelecektir. Nitekim Müneccin Kralların Tapınması’nın çeşitli versiyonlarında bu açıkça görülür Bu versiyonların ilkinde (1472’ye doğru), Lippi’nin öğretisine ve uluslararası gotik üsluba hâlâ yakındır; ikinci versiyonda (1473’ doğru), hareket birliğine daha fazla önem veren merkezileşmiş bir kompozisyon gerçekleştirir.

    Uffici Galerisi’nde bulunan Müneccim Kralların Tapınması’nda (l475’e doğru) ise (bu eser Botticelli’nin birinci üslup döneminin doruk noktasıdır) tamamen kişisel güçlü ve esnek bir imgelem gücüyle yumuşatılmış bir resim dili kullanır. Diğer yandan bu tabloda yer alan ve birçok çağdaşın canlandıran portreler -bunlar arasında kendisi de vardır-, Medicilere ve yakınlarına gösterdiği saygının tanıklıklarıdır.








  2. Acil

    Sandro Botticelli Biyografisi, Sandro Botticelli Hayatı isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder