+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Işık-gölge ustası Caravaggio Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Işık-gölge ustası Caravaggio








    Işık-gölge ustası Caravaggio



    Işık-gölge ustası Caravaggio Hakkıdna Bilgi


    Işık-gölge ustası
    Maceralı yaşam çizgisinin ötesinde, Caravaggio’nun karanlık kişiliği eserlerine de sinmiştir, bunu Borghese Galerisi’nde yer alan Davut’daki Goliath’in kanlı başını gösteren otoportresi çarpıcı bir biçimde yansıtır. Aynı biçimde kâh bir oto portre, kâh beş duyudan biri olarak kabul edilen Genç Bacchus, şiir ile erotizmin deştiği bir eserdir ve Caravaggio’nun aydınlık tarzının belirgin özelliğini yansıtır; aynı hafif, yaygın sarı ışık, Mısır’dan Kaçış Sırasında Dinlenme’de de vardır. www.alasayvan.net/ Caravaggio o tarihte, bir bilgi dünyasını yumuşak ve bütünsel bir tarzda resmediyordu; tabloya sıradan bir biçimde yerleştirdiği kişiler, tuvalin bütün mekânını kaplıyordu; böylece, tam anlamıyla resimsel bir fon uğruna çizgisel perspektif bir yana atılmıştı. Caravaggio, natürmortlarını büyük bir olasılıkla Flamanların etkisi altında gerçekleştirdi; 1597’de yaptığı küçük boyutlu Meyve Sepeti de bunlardan biridir.

    i-k-g-lge-ustas-caravaggio.jpg

    Aziz Matta’ya Çağrı adlı tablosu Caravaggio’nun o “büyük tarzına” tanıklık eden Incil’den alınmış olan bu sahnenin kompozisyonu çok çeşitli yorumlara konu oldu.

    Aziz Petrus’un Çarmıha Gerilmesi’nde ressamın, daha önce Aziz Matta’ nın Şehit Edilmesi adlı çalışmada kullandığı bir kuruluş tekniği olan köşegenleri kesiştirme tekniğine yeniden başvurduğu görülür; tıpkı Aziz Matta’ya Çağrı’da olduğu gibi, burada da, İncil’in mesajını. hantal ve incelikten uzak olan insan doğasıyla tanrısal ışığın karşılaştığı trajik an üstünde yoğunlaştırmıştır. Tuvalin bütünü anıtsal figürlerle kaplıdır; ön planda ayağı toz toprak içinde, sırtı, harcadığı güçten dolayı gerilmiş bir cellat yer alır; oysa Azız Paulus’un Hıristiyan Oluşu adlı tablosuna açıkça bir at sağrısı hakimdir: burada ne doğaüstü aksesuarlar vardır, ne küçük melekler, ne de tanrısal ışığa açılan bulutlar.

    Caravaggio daha sonra, İsa’nın Mezara Konması ve Meryem’in Ölümü’ndeki gibi özentisiz ve derli toplu kompozisyonlarda kendi, ”klasik” tarzını kullandı. Birinci tabloda görülen renklerdeki şatafat, ikinci tabloda yerini, kırmızı renkte ve Meryem’in elbisesinin daha donuk kırmızısıyla uyum içinde olan gölgeliğin trajik parlaklığına bıraktı. Meryem’in çıplak ayakları, www.alasayvan.net/ şişmiş yüzü, ağır başlılıktan yoksun hali nedeniyle bu ikinci tablo, adaletin pençesinden kaçtığı için zaten Roma’dan çok uzakta bulunan Caravaggio’nun bu eseri, din adamları tarafından geri çevrildi. Azize Lucia’nın Gömülüşü ve Vaftizci Yahya’nın Başının Varolması adlı tablolarındaysa sanatçının İsa’nın Mezara Konması’ndaki özentisiz kompozisyon anlayışına yeniden döndüğü, ancak bu defa, kişileri daha dar bir mekan içinde ezdiği görüldü. Axis








  2. Acil

    Işık-gölge ustası Caravaggio isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder