+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Fernand Léger Biyografisi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Fernand Léger Biyografisi








    Fernand Léger Biyografisi



    Fernand Léger Hakkında Bilgi


    Fernard Léger (doğum ismi Joseph Fernand Henri Léger) (4 Şubat 1881 – 17 Ağustos 1955), 20. yüzyıl Paris Ekolü sanatçılarından başta gelen ressam, heykeltıraş, seramikçi ve film yapımcısıdır.


    Fernand Leger.gif


    Fernand Léger (1881-1955)
    100. doğum yılında Fernand Léger ile bir konuşma.

    (Ferit Edgü'nün alıntıladığımız, Léger ile hayali diyaloğu içeren metni, hem Léger’nin resmine hem de Edgü’nün resim dolayımındaki düşüncelerine yer vermektedir)

    Sayın Léger 1920’lerden sonra resminizde köklü bir değişim izledim bu sergide. Daha önce varolmayan insan figürleri, 1920 sonrası resimlerinizde ağırlık kazanır gibi. Yanılıyor muyum?

    Birinci Dünya Savaşı’na katıldım. Bu savaşta kullanılan zehirli gazla zehirlendim. Savaş dönüşü, cephede. duyumsadıklarımdan yararlanmayı düşündüm. Üç yıl boyunca, geometrik biçimlere yer verdim resimlerimde. “Mekanik Dönem”imi bu resimler oluşturdu. Dışavurum, her zaman duygusal bir öğeydi benim için. İnsan figürünü, yalnız bir nesne olarak duyumsuyordum. Makinelerde nasıl bir plastik değer buluyorsam, resmimdeki insan figüründe de aynı plastik niteliği vermek istiyordum.



    Resimde, psikolojiyi yıkmak isteyen bir tutum muydu bu? Cézanne’ın, bir portreyi, bir “nature morte”tan farksız bir biçimde gerçekleştirmek isteği gibi?
    ………
    Madem yanıtlamak istemiyorsunuz, öyleyse, bu sorumu başka sorulara dönüştüreceğim. Resme, resim sanatının sorunsalına yabancı birinin, dilerseniz sokaktaki adamın, bir resim önündeki ilk tepkisini dile getirmeme izin” verir misiniz: Bir resim (sizinki, Cézanne’ınki, Picasso’nunki ya da Rembrandt’ınki) neyi “ifade” ediyor?

    Eğer resim alanında, nesnenin, dış dünyanın benzerini tuvalde gerçekleştirmek olayı, kendi içinde bir değer taşısaydı, eline her fırça alanın yaptığı tablonun, dış dünya ile benzerlikleri dolayısıyla bir resim değeri taşıması gerekirdi. Böylesi, bir örnek üzerinde durup tartışmanın gereksizliğini gördüğüm için, daha önce söyledim ama bir kez daha yinelenmesinde yarar gördüğüm bir sözü anacağım: Bir yapıtın “gerçekçi” değeri, onun, dış dünyaya öykünmesine bu dünyayı kopya etmesine ya da yansıtmasına bağlı değildir. Bu gerçek, resim sanatında, bir dogma gibi kabul edilmeli ve resmin algılanmasında, anlaşılmasında bir belit (aksiyom) durumuna getirilmelidir.








  2. Acil

    Fernand Léger Biyografisi isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


fernand leger