+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Kasimir Malevich Biyografisi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Kasimir Malevich Biyografisi








    Kasimir Malevich Biyografisi



    Kasimir Malevich Hakkında Bilgi

    Kazimir Severinoviç Maleviç (Rusça:Казимир Северинович Малевич, Lehçe:Kazimierz Malewicz, Ukraynaca:Казимир Северинович Малевич,Almanca: Kasimir Malewitsch, İngilizce: Kazimir Malevich), (23 Şubat, 1879 – 15 Mayıs, 1935), geometrik soyut sanatın öncülerinden ve avangart süprematist hareketinin yaratıcısı olan ressam ve sanat teorisyeni.


    Kasimir Malevich.jpg



    Kasimir Malevich (1878-1935)

    Rus ressam Maleviç, sanatta yalnız geometrik biçimleri şekillendirici öğe olarak kabul eden suprematizmi kurdu. Sanatçı soyut sanatın öncüleri arasında yer almaktadır.

    Kasimir Severinoviç Maleviç, Kiev’de bir şeker fabrikası yöneticisinin oğlu olarak dünyaya geldi. 1895’te doğduğu kentte sanat eğitimine başlamadan önce, bir tarım okulunda beş yıllık bir eğitim tamamladı. 1900’de Moskova’ya taşındı.

    1903’ten Sonra: Empresyonist Dönem Önceleri empresyonizmin etkisinde kalan resimler yapan sanatçı (örneğin Çiçekçi Kız, 1903 gibi), 1905 Şubat İhtilali’nden sonra Mavi Gül adlı sembolist harekete katıldı. Bunun ardından primitivistlerin stiline eğildi ve 1911’de Birinci Moskova Salon’unda sunduğu üç resim dizisi üzerinde çalıştı. Sarı Dizi’si melek ve azizler tablolarından, Beyaz Dizi’si renkli fon önün de beyaz figürlerden ve Kırmızı Dizi’si öncelikle Yıkananların (Suya Girenler) tasvirlerinden oluşmaktadır.

    1911’den Sonra: Kübist Dönem
    1910’lardan tarım işçileri, Maleviç’in en sevdiği süje haline geldi. Çiftçilikle uğraşan figürleri parlak renklerle ve basitleştirilmiş kontürlerle yansıtıyordu. 1911 ‘den sonra kırsal sahnelerinde giderek kübizmin etkisi görülmektedir. Sanatçı metalik yüzeyli geometrik ve blok biçimli figürler çizdi.



    Figür ile mekanı (uzay boşluğunu) koni ve boru biçimli nesnelerle kurguladığı, renkten yana yoğun resimlere imza attı. (Örneğin Der Holzfaeller (Oduncu, 1911/12) ve Die Ernte (Hasat, 1912) gibi. Tisch und Raum (Oda ve Mekan, 1913) ve Ein Englaender in Moskau (Moskova’da Bir İngiliz, 1914) gibi yapıtlarını Fransızların Kübizm Çeşitlemesine dayandırdı.

    1913’ten Sonra: Suprematizm
    1913’te Sieg über die Sonne (Güneşi Yeniş) adlı füturist opera için kostüm ve sahne dekorları tasarladı. Bilinen sanat akımlarının tümünden bilinçli olarak ayrılan Maleviç, sadece siyah bir kareden oluşan bir sahne dekoru yaptı. Bu kompozisyonunu Beyaz Fon Üstünde Siyah Kare (1913 sıraları) adlı kanvas tablosuna uyarladı. Kendi sanat stilini “saf amaçsız soyutluk deneyimini” uyarlamak için kullanmak istediği Suprematizm olarak niteledi. Yapıtlarını önceleri daha çok karelerden kompoze ettiği halde, sonradan çizgi, daire, dikdörtgen ve haçlar ekledi. Suprematizmin sanatsal gelişmesi üç etapta oluştu: 1915’e kadar yapıtlarına kare ve renkli direklerden oluşan uçan biçimler egemendi.



    Ertesi yıl birbirleriyle yatay ve dikey olarak girift olan biçimlerden gerilim dolu gruplar çizdi. Bunlar da diyagonal resim eksenlerinde uçan cisimler olarak algılanmaktaydı. Beyaz ya da Pürist Döneminde (1917/18) kompozisyonlarını monokrom (tek renkli) beyaz düzlemler üstünde beyaz biçimlere indirgedi.

    Suprematizm kavramı konusunda yazdığı makalelerle Maleviç, Wladimir Tatlin’in yanında konstrüktivizmin (salt geometrik biçimlerle resim yapma sanatı) en önemli kuramcısı oldu.

    1917: Suprematizm Resmi Kültür Politikası Olarak 1917 Ekim İhtilali’nden sonra suprematizm, tıpkı konstrüktiviznı gibi, toplumun sanatsal/bilimsel açıdan yeniden yönlendirilmesini amaçlayan, resmi kültür politikasının öğelerinden biri haline geldi. Maleviç Moskova’daki müzelerin tümüne yönetici atandı. Suprematizm (1921-27) adlı tablosunu “amaçsız soyutluğun” etik koşulu olarak görüyordu. Resim dalındaki deneylerini giderek mimarlık ve sanatsal el işleri alanlarına taşıdı ve bu arada mekânsal (uzaysal) konstrüksiyonlar üzerinde de çalıştı.



    Stalin 20’li yılların sonunda ‘toplumsal gerçekçi bir sanat stili talep edince, Maleviç de resimlerinde yeniden daha çok nesnelere yönelerek portreler, figürler ve peysajlar yapmaya başladı (örneğin Landmaedchen (Köylü Kızlar, 1928-32) gibi. Maleviç 1935’te, 57 yaşında Leningrad’da öldü.








  2. Acil

    Kasimir Malevich Biyografisi isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder


süprematizm,  empresyonizm sanatçıları,  soyut sanat,  süprematizm sanat akımı