+ Yorum Gönder
Müzik ve Tv ve Sanatçılarımız Forumunda Masaccio Kimdir, Biyografisi Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Asel
    Bayan Üye

    Masaccio Kimdir, Biyografisi








    Masaccio Biyografisi



    Masaccio Hakkında Bilgi


    Masaccio (Tomasso Cassai ya da Tomasso di Ser Giovenni di Mone) (d. 21 Aralık 1401, San Giovanni Valdamo, İtalya - ö. Sonbahar 1428, Roma) İtalyan Rönesansının ilk büyük ressamıydı. Hümanizm içeren çizimleri, daha önce hiç görünmemiş plastikliği ilk defa kullandı.

    Massacio; ismi Tommaso'ya mizahi bir yaklaşımdı. Manası "büyük", "dağınık" Tom manasına geliyordu. Sebebi de büyük ihtimal organize olmayan ve kişisel hijyeninin olmaması yüzündendi. Başka bir sebebi de, iş arkadaşı Tommaso ile aynı isim taşıdığı içindi; o da Masolino (küçücük Tom) ismini kullandı.

    Çizime bilimsel bir bakış açısı sunan Masaccio; gotik tarzdan uzaklaşmış ve realizm konusuna yönelmiştir.




    masaccio.jpg



    Asıl adı Tommaso di Givanni di Simone Guidi olan Masaccio üzerine günümüze aktarılmış nesnel bilgi, yok denecek kadar az. 1401’ de Toscana bölgesinin San Giovanni Valdorna kasabasında dünyaya geldiği, babasının bir noter olduğu, resim eğitimini Floransa’da Masolino’nun yanında gördüğü ve 26 yaşlarındayken Roma’ya gitmek üzere yola çıktıktan sonra bir daha izine rastlanmadığı biliniyor. Hepsi bu Buna karşılık, herkesin bildiği ve birleştiği bir nokta var: Masaccio, çağının doğasını, insanlarını ve tarihini en güçlü duygu ve düşüncelerle kanatlandırarak günümüze değin uzanan bir yolculuğa göndermiş. Başlangıcı ve sonu olmayan bir yolculuğa.

    Masaccio’nun resim alanında köklü değişimleri fırçasıyla tarihe yazdığı dönemin hemen öncesinde, Rönesans’ın başka bir ölümsüz adı, Giotto, ona tüm yaratıcılığını ortaya koyabileceği, oldukça verimli alanlar bırakmıştı. Bunları en iyi bir biçimde işlemesini bildi Masaccio. Ortaçağ resim sanatına kesin kurallar getirmiş, arkasında gerçekliğin en tutkulu bir biçimde saklandığı, altın gibi pırıl pırıl, ama kurşun gibi ağır bir kilitle Önünü kapatmıştı bu sanatın. Giotto, bitmez tükenmez dehasıyla, bu kilidi parçalamayı başarmıştı. Ama çok geçmedi, bu kilidin varlığında kendi gerçekliklerinin en sağlam desteğini gören “yaratıklar”, yeniden sahip çıktılar ona.

    Giotto, Hıristiyanlık tarihindeki bazı olayları ve özellikle Kutsal Franciscus’un Öykülerini kendi betimleme biçimiyle yeniden gün ışığına çıkarmıştı. Fırçasının keskin ve sesini herkese duyuran gücüyle resim sanatım felçlilikten kurtarmış; yeniden ayakları üzerinde durabilir, yürüyebilir duruma getirmişti.

    Tarihin en genç ressamı olarak bilinen Masaccio ise sekiz, yıllık kısacık sanat yaşamında mucizeler yarattı. Resim sanatını, Giotto’dan sonra tekrar daldığı derin uykusundan sarsarak uyandırdı; boğulmakta olan birine ivedilikle verilmesi gereken “nefes” gibi “Mucize” sözcüğünü bugün her turist rehberi kullanır. Aslında bu tanımlama, kendisinden önce ya da sonra herkesin kolaylıkla ulaşamadığı dehasına özgün ve güçlü nitelikleriyle Masaccio’da gerçek yerini bulmuştur. Unutmamak gerekir ki Masaccio, resim sanatının boşlukta, amaçsızca uçuşan ruhuna beden kazandırmaya, görünüm getirmeye ve onu insana özgü, dolu ve inanılır bir mekan içinde varolmanın bilinciyle donatmaya çalışmıştır.

    Rastlantıların insan yaşamındaki yerine büyük önem verenler, Brunellesehi ve Donatello’nun Masaccio’ya etkilerini abartabilirler. Brunelleschi ve Donatello mimarlık ve heykeltıraşlık sanatının akışını değiştirecek nitelikte yaratıcılık örnekleri ortaya koydukları günlerde, Masaccio da Floransa’da bulunuyor ve bu birlikteliğin sağladığı küçümsenemeyecek kazancı alabildiğine değerlendirmeyi başarıyordu. Brunelleschi’nin Toscana halkına gölgesini sunmak istercesine” yükselen kubbesi, Donatello’nun insanlarının en üst düzeyde tutkulara erişebilen duruşları, genç Masaccio’nun duygu ve düşüncelerine çakılmıştı.

    Yeni bir anlatım dili
    Tüm bu etkilenmelere karşın, Masaccio’nun önceden varolan biçimleri devraldığı ve yalnız bunları katlayarak yeni bir biçim oluşturduğunu öne sürmek yanlıştır. Tersine, Masaccio stilini, resim sanatına kendi katkısıyla dıştan getirdiği yüklemlerle oluşturdu. Bu yüklem ise, resim sanatında ilk kez onunla birlikte ortaya çıkmış olan sanatçı - toplum tartışmasıydı. Öyle bir tartışma ki, ne bir yanda kibirli istemlerinde direnen bir yaratıcı, ne de öte yanda dilediğini dilediği yönde yorumlayan bir izleyici var Bu, her iki tarafa da Özgür yargı ilkeleri getiren bir varolma savaşı sonucunda oluşan uyumdur. Masaccio’nun bilinç altının gizemli köklerinde ille de bazı ustaların izlerini aramak gerekirse, bunlar ancak Brunelleschi ve Donatello olabilir, yanlarında resim sanatının ilkel bilgilerini edindiği ustalar değil.








  2. Acil

    Masaccio Kimdir, Biyografisi isimli yazıya yorum yazın.





  3. Sponsor Bağlantılar
+ Yorum Gönder