+ Yorum Gönder
Tarih Arşivi ve Savunma Birimleri Forumunda FNSS AKINCI ZMLA Zırhlı Mühimmat ve Lojistik Aracı Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Gizli @ yara
    Özel Üye

    FNSS AKINCI ZMLA Zırhlı Mühimmat ve Lojistik Aracı








    FNSS AKINCI ZMLA Zırhlı Mühimmat ve Lojistik Aracı

    Zırhlı Mühimmat ve Lojistik Aracı Hakkında Bilgi


    Genel Özellikler:

    Yüksek Güvenilirlik
    Her Türlü Çevre ve Arazi Koşulunda Üstün Hareket Yeteneği
    Kullanım, Bakım ve Onarım Kolaylığı
    21. Yüzyıl Gereksinimlerine Uyarlama Olanağı
    NATO Standardı


    Göreve Özgü Özellikler:

    Ağır Yüklerin Kaldırılması, Yüklenmesi ve Güvenli Bir Şekilde Taşınmasını Sağlamak
    - Mihimmat, Yakıt, İçme Suyu vb.
    - AMT Güç Paketleri, ZMA Kuleleri


    Hızlı Konuşlandırma:

    C130, C141, C17 ve C5'lerle Taşınabilme
    Kara Yollarında Taşıma İçin Özel İzin Gerektirmez


    Destek Kolaylığı:

    AKINCI’da, Mevcut ZMA Araç Ailesi ve M113 Filosu ile Ortak Aksam ve Parçalar Kullanılmaktadır
    ZMA ve M113 Araç Ailesinde Olduğu Gibi Yüksek Güvenilirlik Düzeyi ve Düşük Tedarik Maliyetine Sahiptir


    Performans:

    Azami Yol Hızı
    - İleri.. 65 km/sa
    - Geri. 11 km/sa
    Sudan Geçme Derinliği.. 1.10 m
    Azami Menzil.. 490 km
    Azami Meyil Tırmanma % 60
    Azami Yan Meyil. % 30
    Dik Engel Aşma 0.74 m
    Hendek Aşma.. 1.83 m
    İvme 22 saniye (0-48 km/sa)
    Teknik Bilgiler Motor.. Detroit Diesel 6V53T 350 B.G.
    Transmisyon Allison X200-4 Çapraz Tahrikl, 4 İleri, 1 Geri Vitesli
    Süspansiyon. Burulabilen Mil
    Elektrik Sistemi 24 V
    Palet Genişliği.. 381 mm (T-150 Dövme)
    Paletin Yere Basma Uzunluğu. 3.75 m


    Genel Bilgiler:

    Mürettebat Kapasitesi Komutan ve Sürücü Dahil 2 (+1 Opsiyonel)
    Muharebe Yüklü Ağırlık.. 18,500 kg
    Uzunluk 6.380 m
    Genişlik. 2.946 m
    Yükseklik
    - Kabin. 2.01 m
    - Toplam 3.15 m
    Karın Altı Yüksekliği 0.43 m
    Gövde.. Alüminyum
    Yakıt Kapasitesi. 445 Lite
    NBC Sistemi. Standart (Yüz Maskeli Sistem)
    Klima Standart
    Zırh Koruması Mürettebat Bölmesi 14.5 mm AP Mühimmata Karşı
    Silah Sistemi Ana Silah 12.7 mm Makineli Tüfek
    Sis Havanları 8 Adet Sis Havanı


    Kaldırma Vinci:

    İmalatçı HIAB
    Model.. 172R
    Kaldırma Kapasitesi 1,600 kg
    Halat Uzunluğu.. 13 m
    Erişim Mesafesi.. 3.26 m
    Hareket Sistemi. Hidrolik
    Uzaktan Kumanda Mesafesi.. 15 m


    Çekme Vinci:

    İmalatçı ROTZLER
    Model HZ 090,100kN
    Halat Uzunluğu. 65 m
    Çekme Kuvveti 100 kN
    Hareket Sistemi.. (10,197 kg kuvvet) Hidrolik


    Kargo Kapasitesi:

    Yük Kapasitesi. 6,000 kg
    Kargo Hacmi 6.2 m³
    155 mm’lik Mühimmat Kapasitesi 6 Palet
    Güç Paketi Kapasitesi. 1 adet AMT Güç Paketi








  2. Mine
    Devamlı Üye





    Lojistik
    Lojistik, ürün, hizmet ve insan gibi kaynakların, ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için bir araç olarak tanımlanabilir. Herhangi bir pazarlama veya üretim organizasyonunun lojistik destek olmadan başarılması çok zordur. Lojistik, nakliye, envanter, depolama, malzeme idaresi ve ambalajlama bilgilerinin birleştirilmesini kapsar. Lojistik işletme sorumluluğu, hammaddenin coğrafik konumlanması, prosesin işletilmesi ve ihtiyaçların mümkün olan en düşük maliyetle karşılanarak işin bitirilmesidir.

    Lojistik kelimesinin Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre anlamı, geri hizmet olarak verilmiştir. Genel olarak, lojistik mühendisliğin makina sistemlerinden ziyade insan sistemleri ile ilgilenen bir branşı olarak görülür.

    Lojistik, doğru zamanda doğru fiyatla, doğru miktara sahip olmak olarak tanımlanabilir. Lojistik bir proses bilimidir. Tüm endüstriyel sektörlerde, verimlilik, tedarik zinciri ve proje devreye alma sürelerinin istenen düzeyde olup olmadığı denetlenir. Lojistik , askerlerin ihtiyaçlarının kendileri tarafından karşılanması sürecinden, doğmuş bir konsepttir ve bu temelden yola çıkarak çok daha ileriye gitmiştir. Eski Yunan, Roma ve Bizans uygarlıklarında ihtiyaçların dağıtımı ve finanse edilmesinden sorumlu Logistikas denen bölümler ve subaylar vardı. Oxford Üniversitesi, sözlüğünde lojistik kelimesi; ‘Askerlik biliminin personel , teçhizat, malzeme taşıma , bakım ve sağlanması ile ilgili bir dalı’ olarak tarif edilir.

    Osmanlı'da lojistik hizmetleri derbendcilik, köprücülük, gemicilik, meremmetçilik adlarıyla başladı.

    Lojistik, 1950’lerden sonra iş hayatına uyum sağlamıştır. Dünya çapında tedarik, taşıma ve malzeme ihtiyacının artması bunun başlıca sebebidir.

    İş dünyasında, lojistik tedarikçiden son kullanıcıya uzanan (tedarik zinciri) bir akış içinde; içe veya dışa ya da her ikisine odaklı olabilir. Lojistik yönetiminin ana fonksiyonları, satınalma, taşıma, depolama, envanter girişi, doğru bilgi akışının sağlanması ve bu aktivitelerin organize edilmesi ve planlanmasıdır. Lojistik yöneticileri, bir organizasyon içinde kaynakların koordinasyonu sağlayarak bu fonksiyonların her birinden gelen bilgileri birleştirir. Lojistiğin temelde iki farklı formu vardır. Biri depolama ve taşıma ağı boyunca malzeme akışının sürekliliğini sağlar. Diğeri projelerin sonuçlanması için kaynaklar zincirini koordine eder.

    "Lojistik, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere her türlü ürün, servis hizmeti ve bilgi akışının başlangıç noktasından (kaynağından) , tüketildiği son noktaya (nihai tüketici) kadar olan tedarik zinciri içindeki hareketinin etkili ve verimli bir biçimde planlanması, uygulanması, taşınması, depolanması ve kontrol altında tutulması hizmetidir."

    Askeri lojistikte, kaynakların ihtiyaç duyulan yer ve zamanda yerine nasıl ulaştırılacağı yönetilir. Askerlik biliminde, düşmanın tedarik hatlarını bozmak en önemli askeri stratejilerden biridir. Yakıt, cephane ve yiyeceği olmayan askeri güç savunmasızdır.

    Türkiye'de lojistik eğitimi

    Lojistik eğitimi Türkiye için oldukça önem arz eden bir yere gelmiştir. Tüm ürün veya hizmetlerin maliyetleri içinde yer alan lojistik maliyetlerin kontrolü, yönetilmesi ve optimum seviyelerde tutulması akademik olarak takip edilmekte ve çeşitli yaklaşımlar ile sürece katkı sağlanması hedeflenmektedir. 2005 yılında Türkiyenin ilk Lojistik meslek lisesi olan Mehmet Emin Horoz Anadolu Lojistik Meslek Lisesi kurulmuştur. Lojistik eğitiminin temelleri lise yıllarında atılmaya başlamıştır.Akademik eğitim vermek üzere İstanbul Üniversitesi bünyesinde Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu 4+1 (beş) yıllık bölüm kurulmuştur. Yeditepe Universitesi bunyesinde Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık bölümü de 4 yillik egitim vermektedir. Ayrıca Beykoz Lojistik Meslek Yuksekokulu, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Reyhanlı Meslek Yüksek Okulu Uluslararası Lojistik bölümü, İstanbul Arel Üniversitesi, İstanbul Ticaret Üniversitesi,İstanbul Aydın Üniversitesi, Beykent Üniversitesi 4+1 Ayazağa kampüsünde, Okan Üniversitesinde ve Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulunda da Lojistik bölümü bulunmaktadır. Ayrıca İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde Lojistik Yönetimi adıyla açılan ilk lisans programı bulunmaktadır. Ayrıca Dokuz Eylül Üniversitesinde lojistik mühendisliği tezsiz yüksek lisans programı açılmıştır. Ayrıca yeni açılan Beykoz Losijtik Meslek Yüksekokulu lojistik eğitimine yeni bir ivme kazandırmıştır.

    Bunlara ek olarak Kadir Has Üniversitesi de Uluslararası Lojistik Bölümü olarak bu alanda eğitim veren en önemli kurumlardan biridir. Devlet üniversitelerinde de lojistik bölümleri açılmıştır. Trakya Üniversitesi Lojistik Yönetimi ve son olarak 2009-2010 döneminde eğitime başlayan Gaziantep Üniversitesi 4 yıllık Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü bunlardan bazılarıdır.

    Türkiye'de lojistik danışmanlık hizmetleri [değiştir]
    Lojistik işletmeler için çok büyük önem arz eden bir alandır. Türkiye'de bir çok işletme lojistik süreçlerini etkin bir şekilde planlayamadığı için büyük maliyetlere katlanmak durumunda kalmaktadır. Bu noktada lojistik danışmanlığı devreye girmekte ve firmalar, planlamada ihtiyaç duydukları beyin gücünü, dışarıdan karşılama şansını elde etmektedirler. Bu kapsamda bireysel çalışan uzman kişilere başvurulabileceği gibi, lojistik üzerine uzmanlaşmış kadrolar ile hizmet veren firmalardan da faydalanılabilinmektedir. Danışmanlar, firmanın süreçlerini incelemekte ve bilimsel yöntemler kullanarak planlama yapmaktadırlar. Talep tahminlemesinin ardından üretim planlama, sonrasında depo süreçlerinin optimizasyonu ve dağıtım süreçlerinin planlanması ile etkin bir tedarik zinciri geliştirilebilmektedir.




    ( 3PL ) 3. parti lojistik [değiştir]
    Lojistikte dış kaynak kullanımı [değiştir]
    Günümüz ekonomik koşullarında şirketlerin asıl üretim ( uzmanlık ) alanlarının dışından çekilerek , maliyet azaltmayı hedeflemeleri nedeni ile bu sektör gelişimini hızlandırmıştır. Öncelikle neden 3. Parti dendiğini açıklamak gerekirse.

    1. parti ; Üretici , imalatçı , gönderici , toptancı vs. malın ve/veya hizmetin üreticisidir.
    2. parti ; Birinci partinin doğrudan müşterisi veya akışa göre tedarikçisi olan işletmedir.
    3. parti ; Dolayısıyla bu iki taraf arasındaki mal ve hizmet akışına giren şirkettir.

    Kelime anlamıyla , lojistik hizmetlerinde dış kaynak kullanımı veya 3. Parti Lojistik tanımı geleneksel olarak halihazırda şirket bünyesindeki lojistik aktivitelerinin gerçekleştirmesi işinin 3. bir şirkete devredilmesidir[1]. Bu bağlamda şirketler uluslarası nakliye , depolama , stok kontrolü , paketleme , etiketleme , sevkiyat , dağıtım vb. işlerinde bu alanda uzmanlaşmış ve gerekli tesis , ekipman veya personele sahip şirketlere devretmektedirler.

    Lojistiğin alanları [değiştir]
    1. Nakliye
    2. Stok yönetimi
    3. Depolama
    4. Paketleme
    5. Malzeme ve ekipman
    6. Sipariş işlemi
    7. Tahmin
    8. Üretim planlama
    9. Satınalma
    10. Müşteri hizmeti
    11. Yer seçimi.
    12. Hizmetler (parçalar, iadeler, atıklar).
    13. Gümrükleme Hizmetleri





+ Yorum Gönder