+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Şifalı Bitkiler Forumunda Hafızayı güçlendirme - beynimizi nasıl güçlendiririz - hafıza güçlendiren besinler Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Hozukcan
    Devamlı Üye

    Hafızayı güçlendirme - beynimizi nasıl güçlendiririz - hafıza güçlendiren besinler








    Hafızayı güçlendirme

    Arkadaşlar bana hemen hafızayı güçlendirme ile ilgili bir kaç bilgi verebilir misiniz?

    Çoğu kişi diyet yapıp kilo verme derdinde olduğu için yiyeceklerine dikkat ederken nelerin hafızaya iyi geldiğini bilmez.oysa yemeği az yeyip çok yemek de hafızaya etki ediyor.örneğin balık da hafıza için çok önemli bir yiyecektir.

    Güngeçtikçe besinlerin vücuttaki yeni etkileri ve yararları daha doğru ve bilimsel bir şekilde ortaya konuyor. Bilim beyin fonksiyonlarını geliştiren ve öğrenmeyi kolaylaştıran besinleri gündeme getiriyor. Unutulmaması gereken temel noktalardan birisi :Vücudum için en çok yararı olan ve sindirim sistemi için en az enerji gerektiren yiyecek meyvedir.
    Beyin sadece glikoz ve oksijenle çalışır. Meyvelerde bulunan meyve şekeri kolayca glikoza dönüşür.
    Meyveler aç karnına yenmelidir; çünkü meyve midede değil ince bağırsakta sindirilir.Mide dolu ise meyve midede kalır ve mayalanır.
    Piyasada satılan meyve suları tercih edilmemelidir; Çünkü doğallığını kaybedip asidik karaktere dönüşmüştür. Taze sıkılmış meyve sularını tercih edin.
    Sabahları geç kahvaltı ediyor ya da kahvaltıyı ihmal ediyorsanız o zaman mevsimlik meyve meyve suyu ve bir bardak ılık su almayı alışkanlık hale getirin.
    Sabah bir tatlı kaşığı bal veya bir avuç siyah üzüm zihin aktivitenizi canlandırır.
    Ceviz fındık fıstık zihnin uzun süre çalışmasına yardımcı olur. Yorgunluğu giderir.
    Fesleğen limon balık ve karabiberin zihin açma özelliği vardır.
    Zencefil içerdiği maddelerle beynin yeni fikirler üretmensini sağlar. Kan sulandığı için daha serbest akar.
    Kimyon insanin aklına yeni fikirler getirir. İçerdiği uçucu yağlar bütün sinir sistemini uyarır; ancak faal düşünce şartıyla. Aniden bir fikre bir buluşa ihtiyacı olan insan suya karıştırarak kimyon içebilir.
    Havuç hatırlama yeteneğimizi arttır ; Çünkü beyin metabolizmasını canlandıran enzimler içerir. Yağlı havuç salatası tercih edilmelidir.
    Ananas ezberlemek için çok yararlıdır.
    Avokado kısa süreli hafıza için tüketilebilir.
    Çilek stresin etkisini azaltır. Mutluluk hormonun salgılanmasını sağlar.
    Limon algılama yeteneğini arttırır.
    Lahana troid bezlerinin aktivitesini azaltır ve bu da sinirlenmeye iyi gelir.
    Soğan aşırı yıpranmaya fiziki yorgunluğa karşı kanı sulandırır. Böylece beyin oksijeni daha kolay alır








  2. Fatma
    Administrator





    Hafızanın zayıflaması yaşlılıkla hiç bir ilgisi yok. Çok genç yaşta da unutkan olunabiliniyor. Beslenme hafıza için önemlidr. Ayrıca beyin egzersizlerinde faydaları vardır. Örneğin; Çevrenizde olayları sorgulayarak hafızanızı güçlendirin.




  3. Ziyaretçi
    Saygılar,
    yazdıklarınızı ve yorumlarınızı severek okudum uygulama alanımda bilgilerinizden faydalanacağım.
    herşey için teşekkür.




  4. Ziyaretçi
    Bende çok ama çok unutkanlık var ne yapabilirim bu konuda bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum

  5. Fatma
    Administrator
    Bende çok ama çok unutkanlık var ne yapabilirim bu konuda bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum
    Günlük bulmaca çözün. Bol bol b12 vitamini alın. B12 Vitamini: B12 vitamini veya “kobalamin” eksikliğinin belirtileri arasında hafıza zayıflığı ve hafıza kaybı bulunmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmalar B12 vitamini eksikliğinin uzun süreli devam etmesi halinde nöropsikiyatrik bozukluklara neden olabileceğini belirtiyor. B12 eksikliği iki ana nedenle görülebilir; birincisi B12 vitamini bakımından zengin gıdaları tüketmemek, ikincisi ise “pernisiyöz anemi” gibi vücudun B12 vitaminini emmesini engelleyen hastalıklardır. Bu vitaminin eksikliği yaşlılarda ve hayvansal gıda tüketmeyenlerde daha çok görülmektedir. Erken teşhis ve vitamin takviyeleri ile kısa sürede düzeltilebilen bir durum olan B12 vitamini eksikliği yaşamamak için et, kümes hayvanları ve balığı beslenmenize ekleyebilirsiniz. Kuru tahıl ürünleri de genellikle B12 vitamini içermektedir.
    Yaban Mersini: C vitamini bakımından zengin olan ve antioksidan içeren yaban mersini, yaşla birlikte zayıflayan hafıza için kullanılabilir. Yaban mersini içinde bulunan antosiyaninler ve flavonoidler beynin hafızadan sorumlu bölgesi “hipokampus” üzerinde direk etki yaratır. Birleşik Krallık’ta Reading Üniversitesi’nde hayvanlar üzerinde yapılan ve “Telegraph” gazetesinde yayınlanan araştırma sonuçlarına göre flavonoidler sinir hücrelerinin fonksiyonlarını arttırıyor ve daha keskin bir hafızaya yardımcı oluyor. Yine aynı araştırmada hafızayı güçlendirmek ve beyin fonksiyonlarını geliştirmek için yaban mersini tüketimi özellikle tavsiye ediliyor. Alzheimer hastalığının yol açtığı hafıza kaybına iyi gelip gelmediği konusunda yapılan çalışmaların sayısı yetersiz olsa da uzmanlar düzenli olarak yaban mersini tüketmenin hastalığın hafızayla ilgili belirtilerini hafifletebileceğini söylüyor.

+ Yorum Gönder


zihnimizi nasıl güçlendiririz,  beynimizi nasıl güçlendiririz,  beynimizi güçlendiren besinler