+ Yorum Gönder
Sağlık Merkezi ve Şifalı Bitkiler Forumunda Dişleri Güçlendiren Besinler Hangileridir? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Hozukcan
    Devamlı Üye

    Dişleri Güçlendiren Besinler Hangileridir?








    Dişler hakkında bilgi?

    Lütfen arkadaşlar bana hemen dişler hakkında bir kaç tane bilgi verir misiniz?
    Günlük hayatta fazlaca tüketilen besinlerin dişler için birer güçlendirici olduğunu biliyor musunuz? Özellikle dişler için faydalı olan besinleri ve bu besinlerin dişlere yararlarını yazımızın devamında bulacaksınız…

    Dişler hakkında bilgi.png

    Peynir

    Peynir dişleriniz için birden çok yarar sağlar. İlk olarak ağzınızın PH dengesini ayarlamaya yardımcı olur. Aynı zamanda çürüklere karşı koruyup, yeni çürükler olmasını engellediğini belirten Diş Hekimi Mehmet Zahid Kazandı şekerli gıda alındıktan sonra yenilecek bir parça peynirin, şekerin dişleri çürütme etkisini giderme açısından son derece önemli olduğu ilave ediyor.

    Yeşil çay

    Yeşil çayda bulunan katesin maddesi ağızdaki bakterilerin yok olmasına yardımcı olurken aynı zamanda kansere karşıda etkili oluyor Dolayısıyla ağız kanserlerine karşıda etkili bir maddedir. Bu madde aynı zamanda kötü ağız kokusuna neden olan bakterileri de ağızdan uzaklaştırmaya yardımcı olur.

    Yoğurt

    Kalsiyum açısından zengin olan yoğurdun dişlere olan faydaları saymakla bitmez. Kalsiyum periodontal rahatsızlığı olan kişilerdeki diş kökleri iltihaplı cep sayısını azaltır. Kalsiyum, periodontal rahatsızlık dolayısıyla oluşmuş sallantılı ve gevşek dişleri iyileştirmede yardımcı olur. Kalsiyum, diş kayıplarını önlemeye yardım eder. Eğer sizde diş sağlığınızı düşünüyorsanız, kalsiyum deposu olan yiyecekleri tercih edin.

    Kivi

    Vitamin C eksikliği dişetlerinizi hassaslaştırabilir, bakterilere karşı daha dirençsizleştirebilir. Bu durumda da periodontal rahatsızlığa yakalanabilirsiniz. Bu durumla karşılamamak için yeterince C vitamini almalısınız ve bunun içinde kiviyi seçebilirsiniz çünkü kivi diğer meyvelere göre daha fazla vitamin C içerir

    Maydanoz

    Ağız kokusuna neden olan yiyecekleri tükettikten sonra biraz maydanoz çiğnemek hoş bir ağız kokusuna sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Bu sayede ise kötü ağız kokusu maydanoz sayesinde hoş bir kokuya dönüşür.

    Elma

    Elmanın kabukla yenilmesinin bir yandan dişlerin kuvvetlenmesini sağlarken bir yandan da içerisindeki maddelerle dişleri temizlediğini aktaran Kazandı, “Elma, havuç gibi meyveleri ısırarak yenilmesini tavsiye ederim” diye ekledi

    Balık

    Balığın içeriğindeki fosfor, kemik ve diş dokusunun teme maddelerinden bir tanesidir. Bunlarda dişleri sertleştiren fosfor bulunmaktadır. Dolayısıyla daha sağlıklı dişler için haftada bir kez balık tüketilmelidir.

    Kuru yemişler

    Kuru yemişler ve çekirdekler dişi kaplayarak bakterilere karşı koruyucu bir tabaka oluşturan doğal yağlar içerirler. Bu yağlar diş minesinin güçlenmesine yardımcı olarak çürümelere karşı daha dayanıklı olmasını sağlar ve çekirdekleri de kalsiyum içerir.

    Çilek

    Çilek dişlere ve dişetlerine iyi gelir. Aynı zamanda diş taşlarından doğal yöntemle kurtulmanın formülünü taşımaktadır. İçinde bulunan çeşitli asitler diş diplerinde biriken taşları eritir. Diş taşlarının oluşumunu engeller.

    Kereviz

    Kereviz dişlerimizi iki yolla korur. Kereviz ekstra çiğnememizi gerektiren bir yiyecektir bu da ekstradan tükürük salgılamamıza ki bu da çürüklere neden olan bakterileri etkisiz kılmamıza yarar sağlar. Buna ilaveten lifli ya da sert yapıda ki doğal yiyecekler dişetlerine masaj yapar ve diş aralarını temizler








  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Dişleri Güçlendiren Besinler


    Dişleri Güçlendiren 5 BesinDoğru beslenme dişleri güçlü tutuyor. Uzmanlar dişler için 5 gıdayı öneriyor.

    Uzmanlara göre, 5 kuvvetlendirici besini tüketerek dişlerinizi güçlü tutabilirsiniz.
    Süt: Kemiklere olduğu kadar dişler için de kalsiyum açısından önemli bir yer tutuyor. Diş eti hastalıklarına karşı korumaya yardımcı oluyor ve çene kemiğini güçlendiriyor. Son zamanlarda birçok hastalığı engellemede önemli rol oynadığı belirlendi.
    Somon: Somon balığı ve uskumru gibi yağlı balıklar, diş ve diş etini korumayı sağlayan ve kalsiyum açısından zengin bir besin Somon balığında bulunan D vitamini ağız sağlığı için çok önemli Özellikle çocuklarda diş gelişimine yardımcı olan besinlerin başında yer alıyor.
    Portakal: Portakal gibi turunçgiller, bağ dokusunu güçlendirerek diş etlerinizin sağlıklı kalmasına yardımcı oluyor. Ayrıca diş eti iltihabını önlüyor. Aynı zamanda içindeki florun sayesinde, dişin sert tabakasının yapısını geliştirerek, dişleri ağız içinde oluşan asitlere karşı koruyor.
    Çilek: Çilek de, portakal ve diğer narinciye meyveleri gibi C vitamini açısından zengin. Diş etlerinin gücünü ve bütünlüğünü koruyor. Mevsiminde olgun bir çileği ezerek dişleri fırçalamak, dişlerin beyazlamasını sağlıyor.
    Su: Gıda atıklarının temizlenmesine yardımcı oluyor. Tükürük seviyesini yükseltiyor. Tükürüğün en önemli özelliğinden biri diş çürümesine engel olmak Su aynı zamanda diş minesinin zarar görmesini ve diş çürüklerine engel oluyor.





  3. Zühre
    Devamlı Üye
    Diş Sağlığı İçin Yararlı Besinler Nelerdir

    Peynir, dişlerde oyuk oluşumunu engeller. İçinde bulunan kalsiyum diş plağı oluşmasını engeller. Yine kalsiyum sayesinde diş minelerinin güçlenmesini sağlar.

    Şeker yendikten sonra diş temizliği yapılmazsa bu şeker dişlerde bakteri oluşmasına neden olur. Bakteriler, zamanla dişlerin çürümesinde olumsuz bir rol oynar. Ancak ilginçtir ki araştırmalara göre kuru üzüm de şeker içermesine rağmen yendiğinde diğer şekerlerin aksine çürük yaptığı değil, çürükleri engellediği ortaya çıkmıştır.

    Yeşil çayın içinde bulunan katesin maddesi plak oluşumunu engeller, dişteki kötü huylu bakterileri öldürür. Dişeti kanamalarını azaltır. Sadece dişte değil vücutta da faydalıdır. Kalp krizi riskini azaltır ve diğer çaylara göre kilo aldırıcı etkisi daha azdır.

    Başka ilginç ama yararlı madde ise şekersiz sakızdır. Şekersiz sakız diş çürüğünü önler. Diş minesindeki bozuklukların tedavi olmasında da kullanılır. Diş lekelerini önler. Ağızda tükürük üretimini arttırır ve ağız kokusunu önler.





  4. Fatma
    Administrator
    Dişlerimize iyi bakmasak hem çürür hemde sararırlar buda hem görüntü olarak hem sağlık açısından rahatsız edicidir. Kafein asitli ve şekerli içecek vede yiyecekler dişe zarar verir bu nedenle günde en az 2 kere dişlerimizi çok sert olmayan bir diş fırçasıyla fırçamalıyız.

+ Yorum Gönder


diş minesini güçlendirmek için,  diş minesi güçlendirme,  dis minesini guclendirmek,  diş minesini güçlendirme,  diş minesini güçlendirmek,  kemiklerimizi dişlerimizi güçlendirmek için hangi besinlerden daha çok tüketmeliyiz neden