+ Yorum Gönder
Her Telden Eğitim Konuları ve Soru Cevap Arşiv Forumunda o.ö de sayı kavramı ile ilgili müzik rtkinliği Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    o.ö de sayı kavramı ile ilgili müzik rtkinliği








    çook önemli lütfen cevab







  2. AciLForum
    Moderators





    OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SIRASINDA
    SAYI KAVRAMI İLE İLGİLİ YAPILAN ETKİNLİKLER:


    HEDEFLER:
    1- Değişik sayıları tanıyabilme.
    2- Sayıları nesneler ile ifade edebilme.
    3- Sayıları hareketler yardımı ile ifade edebilme.
    4- Sayıları doğru yönde çizebilme.
    5- Sayıları sırasına göre yazabilme. Ritmik olarak 1 ‘den 10’ a kadar sayabilme.
    6-
    Yukarıdaki hedefleri kazandırabilmek amacıyla uygulanabilecek etkinlikler aşağıdadır.
    Etkinlik 1: (Sayı tekerlemeleri)Örneğin:
    1 sayısı için:Yukarı komşu aşağı komşu,
    2 sayısı için:Yukarıya çıkalım aşağıya inelim, birazcık düz gidelim ikiyi çizelim.
    3 sayısı için: Hoooop! Hooop! işte sana iki tane yarım top.
    4 sayısı için :Kaydıraktan kayalım,biraz düz gidelim hop diye zıplayalım.
    5 sayısı için:Boynu , göbeği, şapkası…
    6 sayısı için:Hoooop!altı top.
    7 sayısı için:İraz düz gidelim,aşağıya inelim ortaya gelip yana çizgi çizelim.
    8sayısıiçin:Yılanıçizelim.kuyruğunu ağazına verelim.
    9 sayısı için:Hooop! üste top
    10sayısı için:Yukarı komşu aşağı komşu simit yiyiyor.

    Etkinlik 2ayı kartları

    Bir tarafında sayı diğer tarafında sayı kadar nesne resmi olan büyük boyutlarda hazırlanan sayı kartlarını bulunur.bu kartları her etkinlikte kullanılacak şekilde eğitici oyuncak köşesine konur. Öğretmen bu kartları sayıların ritmik sayımında. Sayıların tanıtımında ve nesneler ile ifade etmede kullanır.

    Örnek:Öğrenciler okuma yazma alıştırmaları sırasında iken karışık olarak kartlardan birer tane çektirilir. Her çocuk çekmiş olduğu kartın üzerinde bulunan sayıyı söyler ve kartın arka tarafındaki nesneleri sayar.

    Ön Yüzü Arka Yüzü

    Etkinlik 3 Köpükten Elma Ağacı Oluşturma)
    Fon kartonları üzerine elma figürleri çizilir. Bu elmalar üzerine 1 den on’a kadar sayılar yazılır.çocukların her birine kesmeleri için bir elma verilir.
    Çocuklar elmaları keserek üzerindeki rakamı boyar.
    Öğretmen çocukların etkinlikleri bitince her birine sırayla hangi sayıyı boyadıklarını sorar.Çocuklar ellerinde bulunan sayının ne olduğunu söylerler.
    önceden hazırlamış olan elma kurtları çocuklara verilir. bu elma kurtlarından her çocuğun boyadığı sayı kadar elmanın öbür yüzüne yapıştırmaları istenir.
    Örneğin: 1 sayısı için bir tane kurt 4 sayısı için ; 4 tane kurt yapıştırılır. Öğretmen çocuklara rehberlik eder. Etkinlik sonunda biten elmalar önceden hazırlanmış olan kartondan ağacın üzerine raptiye yardımı ile asılır. Öğretmen elmaların asımı sırasında da her çocuktan elindeki elma üzerinde ki sayıyı söylemelerini ve elma kurtlarını teker teker saymalarını ister.
    Daha sonra ki etkinliklerde bu kurtçuklu ve sayılı elmalar basit toplama çıkarma işlemlerinde de kullanılabilir.

    Etkinlik4Zar Oyunu)
    Her bir yüzünde bir den altı ya kadar noktalar olan bir zar alınır. Zar çocukların rahatlıkla atacağı ve noktaları sayacağı özellikte olmalıdır. Çocuklar sıra ile zarı yere atarlar.Çıkan sayının hangi sayı olduğunu noktaları sayarak söylerler. Zar atışı sıra ile çocuklar arasında tekrarlanır.

    Etkinlik5: (Sayıları Havada Ve Tahtada Çizelim)
    Öğretmen bir sayı söyler. Çocuklar bu sayı önce havada ellerini doğru yönde hareket ettirerek daha sonra tahtada çizer. her bir çocuktan bu sayı kadar hayvan taklidi yapmasını istenir. Bu etkinlik bütün sayılar verildikten sonra karışık sayılar için de yapılabilir.
    Örneğin:
    1 Kere tavuk gibi gıdakla.
    2 Kere kuzu gibi mele.
    3 Kere kanguru gibi zıpla
    4 Kere kurbağa gibi zıpla…

    Etkinlik 6: Öğretmen tahtaya büyük bir yılan resmi çizer bu yılanın üzerine bazı sayıları sırasına göre yazar. arada bazı sayılar boş bırakılır. Çocuklar sıra ile tahtaya kalkarak bu sayılardan her birini bulup yerine yazar. Aynı uygulama tahtaya tren çizerek her vagona sayıları yazma ve arada bazı sayıları boş bırakma şeklinde yapılır.

    Etkinlik7:Öğretmen çocukların her birine bir sayı söyler çocuklar o sayı kadar olan nesneyi sınıftan bularak getirir . Daha sonra hepsi teker teker nesneleri sayarak kaç tane olduklarını söyler.

    Etkinlik8 (Sayı Albümü) A4 kağıdı üzerine bir sayı ve bu sayı kadar nesne resmi büyük boyutlarda çizilir. 1’den 10’a kadar olan sayılar tek tek verilerek suluboya teknikleri ,yada kağıt yırtma yapıştırma ile bu sayıları ve nesneleri süslemeleri ya da boyamaları istenir. 1 ‘den 10’a kadar olan sayıları tamamladıktan sonra her çocuğa ait bir sayılar albümü oluşturularak kitapçık haline getirilir.

    Etkinlik9: (Çevremizdeki Nesneleri Sayalım)Sayı kavramı bir etkinlik içine sığdırılamayacağı için öğretmen her fırsatta çocuklardan çevredeki nesneleri saymalarını ister.
    Örneğin: Öğrenciye yönelik şu sorular yöneltilir:
    -Yapmış olduğun resimde kaç tane çiçek var?
    -Kaç tane kız arkadaşın, kaç tane erkeke arkadaşın var?
    -Dalda kaç tane kuş var?
    -Evde kaç kardeşin var?
    - Sınıfta kaç tane masa var?

    Etkinlik10:Bütün rakamlar küçük kartlara yazılarak karışık olarak bir torbaya konur.çocuklar bu torbadan kartları çekerek çıkan sayı kadar nesne ismi söyler.
    Etkinlik11: (Pasta Yapalım)Bir pasta yapımı için içine konulacak olan malzemeler çocuklardan istenir.Çocukların her biri belli sayıdaki malzemeyi evden getirirler.Okulda bu malzemeler kullanılarak pasta yapılır.
    Örneğin: Mozaik pasta yapımı ile:
    -Tuba getirmiş olduğu iki yumurtayı masaya bıraksın.
    -Ayşe getirdiği 1 paket kakooyu masaya bıraksın.
    -Ahmet getirdiği1 paket bisküviyi bıraksın.
    -Hatice getirdiği 1 paket şekeri versin.
    Şeklinde yönergeler verilerek malzemelerin ne kadar sayıda olduğu pekiştirilir.Etkinlik bitiminde pasta tarifi çocuklara sorularak sayılar pekiştirilir.
    Kaç tane yumurta koyduk?
    Kaç paket bisküvi kullandık?
    Kaç paket kakoo kullandık gibi…

    Etkinlik 12Marakas yapımı) Çocuklardan evden fasulye nohut boncuk gibi taneli malzemeler getirmesi istenir. Pet şişeler ya da değişik boyurlarda ve şekillerde ki plastik şişelerin içine bu malzemeleri sayarak atmaları istenir.
    Örneğin: tuba şişesine 5 tane nohut atsın:
    Serap şişesine 7 tane fasulye atsın . Gibi yönergeler verilerek bütün çocukların teker teker bu işlemi yaparlar. Daha sonra şişelerin ağızları kapatılıp üstleri süslenerek marakas oluşturulur.




+ Yorum Gönder


yukarı komşu aşağı komşu