+ Yorum Gönder
Her Telden Eğitim Konuları ve Soru Cevap Yeni Forumunda Uçaklardaki sürtünme çeşitleri ve tanımları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Uçaklardaki sürtünme çeşitleri ve tanımları








    uçaklardaki sürtünme çeşitleri ve tanımları (profil drag,endükllenmiş drag gibi)







  2. AciLForum
    Moderators





    Uçaklarda sürtünme kuvvetini azaltmak için kullanılan en önemli yöntem uçağın aerodinamik tasarımı. Her uçağın farklı bir görevi olduğunu hatırlayalım. Bu da kısaca, uçakların farklı hızlarda uçtuğu anlamına geliyor. Uçakların yapacakları göreve göre tasarlanmaları da onların havada karşılaşacağı dirence en iyi karşı koyabilme yolu. Bunun en iyi denendiği yerler de rüzgar tünelleri. Rüzgar tünelleri yardımıyla bir uçak, üretime geçmeden denenir ve havada karşılaşabileceği sorunlar kontrol edilir. Bu da farklı tasarımlar yaratılmasına yardım eder. Düşük hızlarda seyreden uçaklar için parazit direnç yaratan kimi parçalar çok da önemli değildir. Sözgelimi iniş takımları bu tür uçaklarda sürekli dışarıda duracak biçimde tasarlanabilir. Oysa yüksek hızlara ulaşan uçaklar için tasarım, sürtünmenin en aza indirileceği biçimde olmalıdır. Jet motoruyla çalışan uçaklarda iniş takımları sürtünmeyi azaltmak için gövdenin içine çekilir. Kimi askeri uçakların kanatları hareketlidir. F-14 Tomcat gibi uçaklar düşük hızlarda kanatları açık seyrederken, yüksek hızlara çıkarken kanatlarını geriye katlarlar. Tek parçalı, sabit kanatlara sahip uçaklardaysa kanat tasarımı olabildiğince küçük tutulur. Delta biçimli tasarlanan bu kanatlar, uçağın hava akışından en az etkileneceği biçimdedir.




+ Yorum Gönder