+ Yorum Gönder
1. Sayfa 1234 ... SonuncuSonuncu
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Başarıya giden yolda zeka mı Çalışmak mı önemlidir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Başarıya giden yolda zeka mı Çalışmak mı önemlidir








    LÜTFNE ÖNEMseyin ltfn münazara konusu proje ödevi lütfen







  2. Mine
    Devamlı Üye





    ''Başarıda zeka mı ön planda yoksa çalışmak mı ??''

    Ben Biraz Bilgi Buldum ve Paylaşmak İstedim

    Zeka kısaca insanın öğrenme ve uyum gücü olarak tanımlanabilir Edison’a başarısını neye borçlu olduğunu sorduklarında bunun % 5’inin zeka, % 25’inin ise çalışmak olduğunu söylüyor Okul hayatında hep birinci olan birçok kişinin hayata atıldığında başarısız, istikrarsız olduğunu sık sık görürüz Okul başarısında klasik zeka yeterliyken, hayat başarısında duygusal zeka olarak tanımlanan duygusal ve sosyal becerileri öğrenme yeteneği ön plana çıkar




    Zayıf bir hafızanın 7 sorumlusu
    1 Kötü hafızanın birinci sorumlusu, dikkatsizliktir Düşüncesini yoğunlaştırabilen kişi, konuya konsantre olabilir Dikkat edilmeden dinlenen bilgiler kuma yazılmış gibidir, hemen silinir
    2 Özgüven azlığı da kötü hafızanın sebeplerindendir İnsan beyninde biyolojik bir saat vardır Eğer o saate bilerek ve irade ederek saat 07:00’de kalkacağınızı söylerseniz, öyle programlamış olursunuz Sabah 07:00’de kolayca kalkarsınız Kolumuzdaki saate güvendiğimiz kadar hafızamıza da güvenirsek bizi yanıltmaz
    3 Bir başka kötü hafıza nedeni de önem vermemektir Unutulan bilgiler genellikle o kişi tarafından önemsenmeyen bilgiler olacaktır “Unuttum” demek mazeret değildir, o konuya önem vermediğiniz anlamına gelir
    4 Kötü hafızanın bir sorumlusu da, akılda tutma tekniğini bilmektir Mesela, araba, kuş, mavi ve lale kelimelerini akılda tutmak istiyorsanız, bunları doğrudan ezberlerseniz aklınızda kalmayabilir “Mavi arabanın üzerindeki kuşun ağzında lale var” şeklinde ezberlerseniz unutmak zorlaşır
    5 Bir diğer sebep de duygusal boyutun ihmal edilmesidir Bir tiyatro sanatçısı rolünü öğrenirken heyecanları tekrar eder, böylece rolünü tam olarak uygular Kelimeler ve heyecan beraber öğrenilirse kolay unutulmaz Ayrıca merak dürtüsü de duygusal gücü arttırır
    6 Kesinlikle unutmamanız gereken bilgileri not edin 1400 yıl önce Hz Peygamber unutmamak için “Sağ elinizden yardım isteyin” demişti Aldığınız notları zaman zaman tekrar ederseniz bilgiler kalıcı hafızanıza işlenir
    7 Kötü hafızanın önemli bir sebebi de bilgilerin kullanılmamasıdır Zihinsel uyarıcıların çok olduğu, bilgilerin tekrar edildiği bir beyinde unutkanlık olmaz İnsan beyni “kullan ya da kaybet” kuralı ile çalışır




  3. Mine
    Devamlı Üye
    EINSTEIN ÇOK ZEKİYDİ.OKUL ONA AYAK UYDURAMIYORDU DERSLER ONUN CANINI SIKIYORDU.ÇÜNKÜ HER ŞEY ONA ÇOK BASİT GELİYORDU.Einstein'ın beyni McMaster üniversitenin beyin bankasındaki beyinlerle kıyaslandı. Araştırma sonuçlarında Einstein'm beyninde beynin çalışmasını sağlayan oligopdendroglia'nın daha çok bulunduğu tesbit edildi. Einstein'ın beyninde bulunan normalden farklı özellikler onun neden üstün bir fizik bilgini olduğunu açıklıyor. Einstein'in beyninin alt parietal bölgesi normal bir beyinden %l 5 oranında daha geniş. Bu genişliğin sebebi parietal bölgedeki bir yarığın beynin normalden farklı şekilde oluşmasını sağlaması. Bu sayede beyin hücreleri ve nöronlar birbirleriyle daha iyi bağlantı kurabiliyor ve daha kolay beraber çalışabiliyor. Bulguların Einstein'in neden bir matematik dehası olduğunu açıkladığını düşünüyorlar; zira Einstein'ın beyni genel olarak diğer beyinlere benziyorsa da, beynin matematiksel düşünce ve boyutlu, hareketli düşünebilme yeteneğinin kontrol edildiği merkez Einstein'da normal beyinlere göre çok DAHA BÜYÜKTÜR




  4. Mine
    Devamlı Üye
    Zekâ’nın tipi önemli

    Bilim adamlarına göre, çocuğun hayattaki başarısını belirleyen, IQ’su, yani ne kadar zeki olduğu değil, hangi zekâ tipinde olduğu.. Ya da Edison’un dediği gibi: Başarının yüzde 5’i zekâya, yüzde 95’i çalışmaya bağlıÇoğunuzun zekâsı yazar ve politikacılarda olduğu gibi dilsel mi? Yoksa mimar ve denizcilerin sahip olduğu görsel - mekânsal zekâya mı sahip?

    Bilim adamları, felsefeci ve araştırmacıların sahip olduğu mantıksal - matematiksel benlik zekâsı, sporcuların, sanatçıların, dansçıların sahip olduğu bedensel-kinestetik zekâ, öğretmen, satıcı, politikacılardaki kişiler arası zekâ, müzisyenlerdeki müzikal zekâ

    Bunlar günümüzde üzerinde durulan zekâ tiplerinden birkaçı.

    Zihnin öğrenme, öğrenilenden yararlanabilme, yeni durumlara uyabilme ve yeni çözüm yolları bulabilme yeteneği olarak nitelenen zekâ, günümüz bilim adamlarınca artık ‘tek’ bir tip ve tanımla açıklanmıyor.



    Dizimizde neler var?

    IQ (Intelligence Quotient - Zekâ katsayısı) seviyesi ne olursa olsun başarılı olunabileceğini söyleyen bilim adamlarına göre, hangi alanda başarılı olacağınızı, zekâ tipiniz belirliyor.

    Çocuklar aynı konuyu, farklı eğilimdeki zekâsıyla farklı yollardan kavrayabiliyor. Yani çocuğun zeki olup olmadığı değil hangi zekâ tipine sahip olduğu önemli. Bu dizimizde son yıllarda önem kazanan, bilim adamlarının başarının kapılarını açtığını söylediği duygusal zekâdan, sosyal zekâya, işitsel ve doğa zekâsına kadar pekçok zekâ tipinin tanımını, çocuklarınıza uygulayabileceğiniz testlerle birlikte, zekâ ve öğrenmeyi etkileyen rahatsızlıkları, çocuğunuzun başarısızlık nedenlerini, uzmanların görüşleriyle birlikte bulacaksınız.



    Uzmanından zekâ tanımı

    Dizimizin ilk gününde, Memory Center İstanbul Hafıza ve Öğrenme Merkezi Yöneticisi Psikiyatr Prof. Dr. Nevzat Tarhan’la A’dan Z’ye zekâ kavramı üzerine konuştuk. İşte uzmanından öneriler:
    Zekâ nedir?
    Kişinin anlama, kavrama, öğrenme kapasitesidir, zihinsel performansı gösterir. IQ dediğimiz potansiyel zekâ doğuştan kromozomlarımızda vardır. Bir de kişinin okumayla, eğitimle geliştirdiği pratik zekâ var.
    Zekâ geliştirilebilir mi?
    Potansiyel zekâ gelişmez, ama pratik zekâ geliştirilebilir. Kişi çocukluğunu zihinsel ve duygusal olarak iyi geçirir, iyi eğitim alırsa potansiyel zekâsını sonuna kadar kullanabilir. Zekâ gerileyebilir de..
    Nasıl geriler?
    Mesela depresyonlarda, kişinin anlama, kavrama yeteneklerinin bozulduğu durumlarda zekâ düşer. İnsanlar 'Beynim durdu’ derler. Gerçekten de öyle olur. Hastalık geçtikten sonra zihin, geliştirme programlarıyla eski performansına getirilir.
    Çocukluktaki IQ erişkinlikte değişir mi?
    Hayır. Aynı değerde saptanır. Ancak çocukta depresyon varsa o dönemde IQ’su düşük, ileri yaşta yüksek çıkmışsa ruh hali düzeldiği içindir.
    Zekâ hangi yaşlarda gelişir?
    İlk 4 yıl çok önemli. Üçüncü aydan itibaren bebekler öğrenmeye ve öğrendiklerini hafızada tutmaya başlar. İyi bir zihin gelişimi için çocuk, korku içinde, sevgi eksikliğiyle büyümemeli. Mutlu bir aile, iyi beslenme, düzenli hayat zihni geliştirir.


    Zekâ + tecrübe = akıl

    Zekâ mı, çalışmak mı?
    Zekâyı fazla büyütmemek lazım. Edison’un güzel bir lafı var. ‘Başarınızı neye borçlusunuz?’ diye sorarlar. O da 'Yüzde 95 çalışmak yüzde 5 zekâ’ der. Zekâ kişi için şanstır. Ama zekâsı çok yüksek olmayan biri de hedefini iyi belirler, çalışırsa, yaşıtlarının çok üzerinde bir başarı gösterir.
    Başka nelere ihtiyaç var?
    "Zekâ + tecrübe = akıl" diye bir formül vardır. Kişi zekâsını tecrübeyle birleştirirse akıllı ve başarılı olur. Zeki bir kişi tecrübesi eksikse yanlış kararlar verebilir. Zekâsına uygun başarı elde edemez.
    Aklın zekâdan farkı nedir?
    Akıllı dediğimiz kişiler planlamayı iyi yapan, geleceği iyi düşünebilen, zekâsını iyi kullanan, tecrübelerden yararlanan insanlardır. Akıllı insan olmak için zekâ önemli ama yeterli değil.


    En önemli silah: Okumak

    Neler zekâyı geliştirir?
    Bütün evren gibi beyin de matematik üzerine kurulmuş. Matematik işlemleri, beyin için en iyi zihin geliştirme alıştırmalarıdır. Matematikle uğraşan, meraklı kişilerin zihinsel gücü artar. Bulmaca çözmek de çok yararlı. Zekâ geliştirmek için verdiğimiz bir de örnek var.
    Nedir bu?
    İnsan aklının 6 sadık hizmetçisi vardır. Bunu kullanan kimse hafızası ve zekâsını iyi değerlendirir. Bunlar 'kim, ne, nerede, nasıl, niçin, ne zaman?’ sorularıdır. Örneğin kişi sadece gördüğüyle yetinmez ‘Ne zaman?’ diye sorarsa, zaman ve mekân boyutunu da düşünür ve gördüğünü akılda tutması ve hatırlaması kolay olur. Öğrenirken beş duyuyu harekete geçirmek de önemli. Çoğu kez sadece görsel ya da sadece işitsel duyuyu kullanıyoruz. Örneğin ‘Ders çalışırken yanınızda güzel bir koku bulundurun’ diyoruz. O koku, çağrışım yoluyla bilginin akılda tutulup hatırlanmasını kolaylaştırır.
    Anne babalar ne yapmalı?
    Çocuklarının zeki olmasını istiyorlarsa kitap okusunlar. Kitap okunan bir evde yetişen çocuğun zekâsı gelişir. Çocuk anne babayı örnek alarak okumaya özenir. Öyle ki çocuk yerde bir kağıt bulduğunda okumalı, okumaya, öğrenmeye aşık olmalı. Oksijeni bol ortamda büyümesi de çok önemli. Sigara dumanı beyne zarar veriyor. Beslenmeye de dikkat edilmeli.



    IQ testi şart değil

    Çocuk neler yemeli?
    Beslenme uzmanları yeşil sebze, protein ve karbonhidratı dengeli vermeyi öneriyor. Avuç avuç vitamin yerine çocuğa hergün birkaç tane çekirdek, fındık, ceviz, badem, incir, üzüm gibi kuruyemişleri istenirse balla karıştırarak vermek daha faydalı olur.
    Çocuklukta protein ağırlıklı beslenme yanlış mı?
    Yeme içmenin zekânın gelişimde rolü yüzde 10-20. Asıl önemli olan çocuğa motivasyon, okuma sevgisi vermek, başarıya yönlendirmek.
    IQ testlerinin yapılması gerekli mi?
    Hayır. Bu testlere çocuk başarı sorunu yaşadığında başvurulmalı. Aileler internetten ya da çeşitli yerlerden IQ testi adı altında test yaptırıyor. Oysa tek bir test zekâyı belirlemek için yeterli değil. Yanlış sonuç çıkabiliyor. Aile ‘Çocuğum çok zeki, ya da düşük çıktı’ diyor. Çocuk olumsuz etkileniyor. Aile de gereksiz beklenti içine girebiliyor.


    Yedi ayrı ‘zekâ’ var

    Çoklu zekâ kuramını getiren Nöropsikolog Howard Gardner’e göre, insanın alternatif 7 ayrı zekâ türü var. Bu kurama göre zekâ sadece bilişsel (IQ) değil aynı zamanda güdüsel ve duygusal faktörlerden kaynaklanıyor. Örneğin, zeki bir öğrenci matematik dersinde başarısızsa, bu öğretmenini sevmemesi veya utangaçlıktan gibi durumlardan kaynaklanmış olabilir. Bu kurama göre, ‘zekâ türleri’ şöyle sıralanıyor:
    • DİLSEL: Okuma, yazma, dinleme ve konuşmayla ilgili. Yazar, politikacı ve bilim adamlarında bulunur.
    • MANTIKSAL - MATEMATİKSEL: Mantıksal sorunları çözmek, matematiksel işlemler yapmak için gerekli. Araştırmacılar, bilim adamları ve felsefecilerde bulunur.
    • GÖRSEL - MEKANSAL: Coğrafi konum ve yönleri akılda tutmak ve bunlar sayesinde bireysel hareketleri kontrole yarar. Mimar ve denizcilerde bulunur.
    • MÜZİKSEL: Müzik ürünleri (şarkı, türkü, senfoni vb.) besteleme veya müzik aletleri çalmaya yarar. Müzisyenlerde görülür.
    • VÜCUT - KİNESTETİK: Vücudu bir bütün olarak veya değişik bölümlerini belli amaçlar doğrultusunda etkin, hızlı ve estetik kullanma becerisini sağlar. Dansçı, sporcu ve sanatçılarda bulunur.
    • İÇE DÖNÜK (INTRAPERSONEL): Kişinin kendini anlama, düşüncelerini, duygularını yönlendirme yetisi verir. Bu zekâya sahip bireyler, anlamlı ve üretken amaçlara yönelirler. Felsefeci ve bilim adamlarında görülür.
    • KİŞİLERARASI (INTERPERSONEL): İnsan ilişkilerinde kendini ifade etme ve karşısındakiyle empatik iletişim kurma yetisini sağlar. Psikoterapistler, öğretmen, satıcı ve politikacılarda vardır.


    Çocuğun zeka tipini nasıl anlarsınız?

    Aşağıda, çocuğunuzun en önemli zekâ tipinden hangisine sahip olduğunu genel anlamda anlayabilmeniz için bir ‘mini test’ var. Bu testte, soruların her birine, çocuğunuzun durumuna uygun olarak ‘Hayır’, ‘Az’, ‘Evet’ ve ‘Çok fazla’ cevaplarından birini verin Ardından ‘puanlayın’ ve ‘değerlendirme’ kısmından çocuğunuzun zekâ tipini öğrenin:


    SAYISAL ZEKÂ

    • Herşeyi sorgular
    • Herhangi bir şeyin nasıl çalıştığını merak eder
    • Hesap yapmayı sever
    • Yap - boz ve mantık oyunlarını sever
    • Sorun çözmeye meraklıdır
    • Deney yapmaya heveslidir
    • Sayıları kolay öğrenir ve hatırlar


    SÖZEL ZEKÂ

    • Okuma yazmayı sever
    • Kelime oyunlarını sever
    • Espri yapar, hikâye anlatır
    • İsimleri kolay öğrenir ve hatırlar
    • Kelime haznesi yaşına göre zengin
    • İsteklerini iyi ifade eder
    • Çok konuşur


    Biraz uzun oldu artık okur işinize yarayacak bölümleri alırsınız. Araştırmanız geniş kapsamlı olursa inandırıcılığınız artar
    Başarılar bir şeyle buldukça eklerim

  5. Mine
    Devamlı Üye
    yukarıda yazdıklardan esas alırsak ve tarihe bakarsak tüm düşünür filozof ve ünlü bilginler çalışmadan zekalarıyla biryerlere ulaşmışlardır

    ma bir yandanda hiç zeki olmayan öğrenciler ki heryerde bunu duyuyoruz bi süre sonra harıl harıl çalışıp başarıya ulaşmışlardır

  6. Ziyaretçi
    bence çalışmak önemlidir çünkü:insanların çoğu çalışarak birşeyler elde edebiliyor.şöylebi etrafınıza bakın kime sorsanız çalışarak okul okudum der.kimisi çalışarak mesleğimi elime aldım der.öyle değilmi?insan çalışınca azmedince yol kadediyor.başarılı olmak için çalışmak lazım.

  7. Ziyaretçi
    zeka çok daha önemlidir örneğin başarıyı bir binanın en üst katı olarak düşünürsek zekallı olan asansörle çalışkan olansa merdivenle çıkar yani zekalının eşi hep daha kolaydır

  8. Ziyaretçi
    zeka neden önemlidir soru istiyorum

  9. Ziyaretçi
    bence çalışmak önemlidir

  10. Ziyaretçi
    zeka olmadan nasıl calışılabilinirki

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 1234 ... SonuncuSonuncu


başarıda çalışmanın önemi,  başarıya ulaşmak için zeka önemlidir ,  başarıda zekanın önemi,  başarıda zekanın önemi ile ilgili sözler,  başarıya ulaşmak için zekâ mı çalışmak mı önemlidir,  başarıda çalışmak mı zeka mı önemlidir