+ Yorum Gönder
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Kahvaltı Neden Günün En Önemli Öğünüdür? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Kahvaltı Neden Günün En Önemli Öğünüdür?








    özellikle pazar sabah ları ailece kahvaltı etmek neden önemlidir







  2. IŞILAY
    Devamlı Üye





    Kahvaltı Neden Günün En Önemli Öğünüdür?

    Sağlık bir sabah kahvaltısı size güne başlamak için ihtiyacınız olan enerjiyi sağlar ve hem fiziksel hem de zihinsel gelişiminize ve iyiliğinize katkıda bulunur.
    Yapılan çalışmalarda her gün düzenli olarak sağlıklı bir kahvaltı yapan bireylerin;

    Gün boyunca az yağ ve kolesterol çok vitamin ve mineral tükettikleri belirtilmiştir. Sonu net olmamakla birlikte yapılan bir çalışma, güne bir öğünle başlandığı ve gün boyunca düzenli olarak az az ve sık sık beslenildiği için daha çok sebze, meyve ve tahıllara yönelme olduğunu, yağ kaynaklarının çok fazla tercih edilmediğini iddia etmiştir.

    Bütün sabah boyunca iyi bir konsantrasyon ve artmış bir üretkenlik görülmüştür. Uzmanlar bunun nedenini beynin temel enerji kaynağı olan glikozun sabah kahvaltısıyla kan da artışına bağlamaktadır.

    Kilo kontrolünü sağladığı görülmüştür. Uzmanlar, kahvaltı yapan kişilerin bir sonraki öğüne daha az acıktıkları veya bir sonraki öğünde yoğunluğu az olan bir menü tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Sabah kahvaltılarını düzenli bir şekilde yapan bireylerin düşük yağlı ve düşük kalorili diyetleri kolaylıkla yapabildikleri görülmüştür.

    Daha güçlü ve dayanıklı olduğu görülmüştür. Sabah kahvaltısı kan şekerini yükselttiğinden dolayı vücuttaki enerji seviyesi yükselmekte ve böyle sabah kahvaltısı yapan bireyler fiziksel açıdan daha aktif olabilmektedirler.

    Daha az kolesterol aldıkları ve böylece kardiyovasküler hastalıklara yakalanma risklerinin düştüğü belirtilmiştir. Yapılan çalışmalarda sabah kahvaltısı yapan bireylerin yapmayan bireylere göre daha az yağlı beslendiği ve bundan dolayı daha az diyet kolesterolü aldıkları belirtilmiştir.

    Sabah kahvaltısı yapmak her yaştan insan için fakat özellikle gelişme dönemindeki çocuklar ve adölesanlar için oldukça önemlidir. Amerikan Diyetetik Birliği (ADA) sabah kahvaltısı yapan çocukların, konsantrasyonlarının, problem çözme yeteneklerinin ve göz ve el koordinasyonun yapmayanlardan daha iyi olduğunu belirtmiştir. Ayrıca daha dikkatli ve yaratıcı olduklarını ve okula gitmeme günlerinin yapmayanlara göre daha az olduğunu belirtmiştir.

    Sağlıklı bir kahvaltı çok çeşitli olmalı. İşte sağlıklı bir kahvaltıda olması gerekenler:

    Meyve ve Sebzeler: Kahvaltıda taze sebze ve meyveler ya da içerisinde şeker olmayan taze sıkılmış veya %100 meyve suları olmalıdır.

    Tahıllar: Kahvaltıda tam tahıllı ekmek ya da tam tahıldan yapılmış kahvaltılık gevrekler olmalıdır.

    Süt ve Ürünleri: Kahvaltıda süt, az yağlı yoğurt veya az yağlı peynir olmalıdır.

    Protein: Kahvaltıda süt ve ürünleri veya yumurta gibi en az bir protein kaynağı bulunmalıdır. Bu çocuklarda kahvaltıda hem peynir hem de yumurta olarak 2 adet olmalıdır. Yetişkinler için ise hafta 3 kez yumurta, haftada 4 kez peynir olarak değişimli olabilir.




  3. Suskun Karizma
    Devamlı Üye
    Çocukların Sabah Yemeğine İhtiyacı Vardır

    Yetişkinler her gün performanslarının iyi olabilmesi için kahvaltıya ihtiyaç duyarlar fakat çocukların buna ihtiyacı daha fazladır. Vücutları sürekli büyümekte ve beyinleri gelişmekte olduğu için her gün düzenli aldıkları yiyeceklere daha çok ihtiyaçları vardır. Kahvaltıyı atladıkları zaman büyümeleri onsekiz saat boyunca durabilir ve bu yarı açlık süresi birçok fiziksel, entellektüel ve davranışsal sorunlara yol açabilir.

    İyi Bir Yatırım

    Eğer siz ve çocuklarınız her gün biraz zaman kazanmak için ya da biraz daha fazla uyuyabilmek için kahvaltı etmiyorsanız, unutmayın ki sağlıklı ve besleyici bir sabah kahvaltısı uzun vadede büyük olasılıkla size zaman kazandıracaktır. En basitinden beyninizi ve vücudunuzu şarj ederek yaptığınız her işte daha verimli olacaksınız. İlginç şekilde araştırmalar gösteriyor ki, kahvaltı etmeyen çocuklar düzenli olarak edenlere göre okula daha sık geç kalıyorlar ya da devamsızlık yapıyorlar. İyi bir kahvaltı hazırlamak tahıl gevreğinin üzerine biraz süt dökmek kadar hızlı olabilir. Kahvaltıya yatırılan zaman, kahvaltıyı atlayarak bir kaç dakika daha fazla uyunan zamandan daha değerlidir. Eğer siz ve çocuğunuz sabah kahvaltı yapmak için zaman bulamıyorsanız, çocuğunuzu bir okul kahvaltı programına kaydettirmeyi düşünün ya da kahvaltınızı bir kese kağıdıyla önceki gece paketleyerek hazırlayın. Böylece kahvaltıyı işe ya da okula giderken yolda yapabilirsiniz.

    Ağırlıkları Dökmek İçin Kahvaltı Edin

    Bazı insanlar kilo vermek için kahvaltıyı atlarlar fakat pratikte kilo vermekten çok kilo almaya sebep olur. Kahvaltı etmemek obezite gelişimiyle doğrudan bağlantılıdır. Araştırmalar gösteriyor ki fazla kilolu ve obez çocuklar, ergenler ve yetişkinlerin daha zayıf olanlara göre sabah kahvaltısı ediyor olma olasılıkları daha düşüktür.

    Araştırmaya göre öğün atlamak, özellikle sabah kahvaltısını atlamak kilo kontrolünü daha da zorlaştırıyor. Kahvaltı etmeyenler bir sonraki öğünde normalden daha fazla yemeye meyilli oluyor ya da açlıklarını bastırmak için yüksek kalorili şeyler atıştırıyor. Birkaç araştırmaya göre daha az sayıda fakat daha büyük öğünler yiyenler sık ve küçük öğünler yiyenlere göre vücutlarında daha fazla yağ biriktirmeye meyilli oluyor. Gençlere, özellikle de genç kızlara kalori düşürmek ya da kilo vermek için kahvaltı atlamak çok mantıklı bir yol gibi görünüyor. Annelerin sağlıklı bir hayat sürmek ve obeziteyi önlemek için sabah kahvaltısının rolü hakkında çocuklarını eğitmeleri önemlidir.




+ Yorum Gönder