+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Kuranda geçen bebek isimleri ve anlamları Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Cevap: kuranda geçen bebek isimleri ve anlamları

    bu isim anlamları çok güzel vildan anlamının daha açık anlamını öğrenmek istiyorum
    Cevap: kuranda geçen bebek isimleri ve anlamları frmacil sayfa 2iki Cevap: kuranda geçen bebek isimleri ve anlamları

  2. Asel
    Bayan Üye
    Kur’an-ı Kerim’de geçen VİLDAN kelimesi hangi manada kullanılmıştır?



    “Cennetliklerin etrafında, ebedî kılınmış vildân (çocuklar) dolaşıp hizmet ederler” (Vâkıa, 17) ve

    “Etraflarında, ebedî kılınmış vildân (çocuklar) hizmet için dolaşır durur Onları gördüğünde, etrafa saçılmış inciler sanırsın” (İnsân, 19)

    Âyetlerinde geçen vildân kelimesi, çocuk doğurma ve çocuk sahibi olma manalarına delalet eden v-l-d kökünden gelmektedir Kur’ân-ı Kerim’de bu kökten gelen pek çok fiil ve isim kullanılmıştır (velede, yelidu, elidu, vulide, yuled; veled, evlad, valid, valide, valideyn, velid, mevlud, vildan)

    Bunlardan biri olan vildân, velîd’in çoğulu olup (Maverdî, V, 450; Râzî, XXIX, 131) mevlud (doğurulmuş) manasındadır

    Fakat, mevlud olmalarından sarf-ı nazarla (ana-babalarına nisbeti düşünülmeksizin) küçük çocuklar için kullanılır olmuştur (Râzî, XXIX, 131) Velid’in ise, doğumu yaklaşmış çocuk için kullanıldığı söylense de (Bursevî, X, 273) bebek manasına geldiği daha açıktır

    Çünkü âyette Hz Musa’nın bebeklik dönemi için kullanılmıştır (Şuarâ, 18) Bu kelime hem kız hem de erkek çocukları için kullanılır Lügatlerde velid’e, sonraki dönemlerde bu kelimeye izafe edilmiş ikinci ve üçüncü mana olarak köle ve genç hizmetçi manaları da verilmiştir (bkz Kuraşî, Kamus-i Kur’ân (veled maddesi), el-Mu’cemu’l-Vasit (veled maddesi)

    Vildân kelimesi, ele alacağımız iki âyet dışında, üçü Nisâ (75, 98, 127 âyetler), biri Müzzemmil (17 âyet) sûrelerinde olmak üzere 4 âyette daha geçmektedir Müfred şekli olan velid ise bir âyette (Şuarâ, 18) geçmektedir

    Nisâ sûresindeki üç âyetten ilk ikisinde vildân kelimesi mustaz’aflar (Mekke’de zor durumda bulunan hicret edememiş müslümanlar/ mustaz’afine mine’r-ricali ve’n-nisai ve’l-vildân) içinde, üçüncüsünde de yine yetim kadınların yanında çaresiz çocuklar manasında (el-müstaz’afine mine’l-vildân) üçüncü grup olarak zikredilir (Mehmet Çakır, Kur’ân-ı Kerim ve Türkçesi isimli meâlinde Nisa, 127 ayete “Kur’ân’da çaresiz erkek çocuklar için de fetvalar var…” şeklinde mana vermiş, ayetteki vildan’a erkek çocuklar manası vermiştir Bu eserin tenkidini yapan Akdemir’in de belirttiği gibi, (bkz Hikmet Akdemir, “Kur’ân-ı Kerim ve Türkçesi” adlı Çeviriye Dair Bazı Değerlendirmeler” Marife, yıl: 5, sayı:2, s 91) ayetteki vildan kelimesi tağlib yoluyla kız çocuklarını da içine almaktadır Dolayısıyla vildanı mutlak manada çocuklar olarak çevirmek daha doğrudur)

    Müzzemmil sûresinde ise kıyametin dehşeti anlatılırken zikredilir: “İnkâr ettiğiniz takdirde, çocukları (vildân) ihtiyarlatan bir günden nasıl korunacaksınız!?” (Müzzemmil, 17)

    Vâkıa, 17 ve İnsân, 19 âyetlerdeki vildân kelimesine verilen manalara göz attığımızda ise şunları görüyoruz: Çocuklar, cennet çocukları, evladlar, gencecik uşaklar, gençler, civanlar, delikanlılar, hizmetçiler, genç hizmetçiler, genç nedimler, gençlikler

    Görüldüğü gibi bu âyet hakkında da benzer meâller söz konusudur Bu meâller içinde bizce en isabetli olanları çocuklar veya cennet çocukları ifadeleridir Çünkü vildân kelimesinin çocuklar manasına delaleti açıktır

    Özetle, Vildân’ın manasının çocuklar olduğu hususunda ihtilaf söz konusu değildir

    Ğılmân kelimesi erkek çocuklar için kullanıldığı, ğılmânun lehum ifadesi malikiyet manasında alınarak, “onlara ait olan ğılmân” manasını ihtiva ettiği ve hadislerde de cennetliklerin çok sayıda hizmetçileri olacağı bildirildiği için bu çocukların cennette hizmet için yaratılmış oldukları düşünülebilir

    Vildân ise, hem erkek hem de kız çocuklarını kapsadığı ve kelime kök itibariyle doğumu çağrıştırdığı için bu çocukların cennetliklerin dünyada buluğ çağına ermeden vefat eden ve bunlara ilaveten bazı hadis-i şeriflerde dile getirilen, arzu ettikleri takdirde bir hamilelik sıkıntısı olmadan cennetlikler için yaratılan kendi çocukları olabilir… (Müfessirlerin ve İslam alimlerinin büyük çoğunluğuna göre cennette tenasül (çoğalma) yoktur Ancak bazı rivayetlere göre dünya hayatındakinden farklı bir surette çocuk sahibi olma söz konusudur Ebu Saidi’l-Hudrî’den nakledilen bir rivayete göre, Peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Cennette mü’min, çocuk arzu ettiğinde, hamli, doğumu ve yaş alması bir anda oluverir” (Tirmizî, Cenne, 23; İbn Mâce, Zühd, 39; Dârimî, Rikak, 11; İbn Hanbel, III, 9) Bazılarına göre, cennette cinsel hayat vardır ancak bunun sonucunda çocuk olmaz Mücahid, Tavus ve İbrahim en-Nehai bu kanaattedirler Nitekim Ebu Rezin el-Ukaylî Peygamberimizden şöyle rivayet etmiştir: “Cennette cennet ehlinin çocukları olmaz” İshak b İbrahim ve başkaları ise, yukardaki hadiste belirtildiği gibi, Cennette mümin, çocuk arzu ettiğinde istediği gibi, bir anda oluverir, ancak arzu etmez demişlerdir (Şa’ranî, Muhtasaru Tezkireti’l-Kurtubî, s 104) Burada, “ancak arzu etmezler” kaydının hadisin devamı değil de, Peygamberimizin ifadesini nakleden İshak b İbrahim ve başkalarına ait olduğu anlaşılıyor Aksi takdirde böyle bir ifadenin (hadisin) hiçbir manası olmaz Olmayacak bir şeyi olacakmış gibi teferruatlı bir şekilde anlatıp ardından böyle bir şeyin olmayacağını söylemenin abes bir ifade olacağı açıktır Çünkü mana öyle olsaydı, hamli, doğumu ve yaş alması kayıtlarına yer verilmez sadece “istense olurdu” gibi bir ifade kullanılırdı Ayrıca, eğer manasındaki in edatı yerine, kat’iyet ifade eden iza edatının kullanılmış olması da arzu edilenin olacağını göstermektedir Dolayısıyla bizce böyle bir değerlendirme, cennet ehlinin çocukları olmayacağına dair rivayet esas alınarak yapılmış tekellüflü bir tevildir Bu konudaki rivayetler şöyle cem edilebilir: Cennet bildiğimiz manada hamilelik vs yoluyla bir tenasül yeri değildir Dünyadaki gibi çocuk sahibi olma yoktur Ancak istendiğinde bir anda çocuk sahibi olunabilir)

    Bu durumda dünya hayatında çocukları olmasa da, bütün cennetliklerin, cennette diledikleri kadar çocuk sahibi olmaları söz konusudur

    Cennetlikler dünyadaki yaşlarına bakılmaksızın gençler sûretinde inşa olunacakları gibi, cennetlik çocuklar da, vefat yaşları ne olursa olsun çocukluğun en güzel çağında ana-babalarına ebedî bir eğlence, sürur kaynağı ve göz aydınlığı olmak üzere yeniden inşa edileceklerdir (Cennet çocuklarının farklı yaşlarda inşa edilmeleri de mümkündür Çünkü çocukluğun her bir evresinin ayrı bir güzelliği ve tatlılığı vardır Cennet çocukları için vildan ve ğılman kelimelerinin kullanılmasında bu duruma işaret edildiği de düşünülebilir Böylece vildan’ın küçük ğılman ise daha genç çocuklar için kullanılmış olması muhtemeldir)

    Dünya hayatındaki en büyük manevî zevklerden birisi hiç şüphesiz sevimli, neşeli küçük çocuklardır Bu durum, cennet hayatının en güzel yönlerinden birisinin bu çocuklar olacağına işaret etmektedir[/FONT][/CENTER]




  3. Ziyaretçi
    Bunların çoğu Kuran' da geçmiyor! Lütfen bilip bilmeden her bulduğunuzu yazmayınız!




  4. Ziyaretçi
    aminenin yanına koyacağım bir isim arıyorumm ? =(

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 12


kuranda gecen bebek isimleri,  Kuranda gecen kız isimleri,  kuranda geçen bebek isimleri ve anlamları 2012,  kuranda geçen erkek isimleri,  kuranda gecen kiz isimleri 2016,  kuranda geçen erkek bebek isimleri ve anlamları 2012