+ Yorum Gönder
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Uykuya Dalmanın En İyi Yöntemi Nedir? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Uykuya Dalmanın En İyi Yöntemi Nedir?








    Uykuya Dalmanın En İyi Yöntemi Nedir?







  2. Harbi @ kız
    Bayan Üye





    Uykuya Dalmanın En İyi Yöntemi Nedir?



    Oxford Üniversitedi Deneysel Psikoloji Bölümü 2002 yılında uykusuzluk çeken 50 hastasından farklı şekilde uykuya dalmaya çalışmalarını istedi. Geleneksel şekilde koyun saymaya çalışanların uykuya dalması ortalamadan daha uzun sürdü. En çok işe yarayan yöntem ise bir sahil ya da şelale gibi dingin bir şeyi hayal etmek oldu: Bu yöntem insanları sakinleştirerek hayalgüçlerini harekete geçirir. Koyun saymak, sizi uyumaktan alıkoyan şeyden uzaklaşmanız için fazlasıyla sinir bozucu ve sıkıcıdır.

    Çalışma, “düşünceleri bastırma”nın -endişe verici düşüncelerin oluşur oluşmaz engellenmesi- aynı derecede etkisiz olduğunu ortaya koymuştur. Bunun da nedeni psikologların verdiği adla “kutup ayısı etkisi”dir. Kutup ayılarını düşünmeniz söylendiğinde kutup ayısından başka hiçbir şey düşünemezsiniz. İngilizcedeki “the” artikelinin tekrarlanması da ancak tekrarlar arasındaki zamanın düzensiz olduğu koşullarda faydalıdır, çünkü ancak böyle olduğunda beyin konsantre olmaya zorlanmaktadır. Odak noktanızı kaybettiğiniz anda endişe tekrar ortaya çıkar.

    Eski Romalılar, uykusuzluktan muzdarip olanlara ayaklarını fındık faresi ile ovmalarını salıp verirdi ya da köpeklerin kulak salgısını dişlerine sürmelerini. Benjamin Franklin, sıcak gecelerde uyanan insanlara yatak çarşaflarını tek kol ve bacaklarıyla kaldırıp 20 kez silkelemelerini tavsiye ederdi. Hatta daha da iyisi iki yatak almalarını söylerdi, böylece bir tanesi her zaman daha serin kalırdı.

    Son zamanlarda, araştırmalar İlerlemeci Kas Rahatlamasını salık veriyor: Farklı kas gruplarını sırayla acıyıncaya kadar sıkıp daha sonra bırakmak. İşin özünde, gevşemiş bir vücut gevşemiş bir zihne yol açar fikri vardır.

    Sürekli Yorgun Olma sendromu, aile hekimi ziyaretlerinin başta gelen nedenlerinden biridir. İngiltere’de her beş kişiden biri herhangi bir uyku sorunu ile, her üç kişiden biri de uykusuzluk hastalığı ile doktora başvurur. Uykusunu alamama sorunu trafik kazalarının dörtte biri ile obezitenin, şeker hastalığının, depresyonun ve kalp hastalıklarının artışı ile ilintilidir.

    Bazı uyku araştırmaları uzun çalışma süreleri arasındaki bir kaç dakikalık güç kestirmelerinin size çok iyi gelebileceğini önerir. Ya da çalışma saatlerinizi ilaçla uzatmayı deneyebilirsiniz.

    Bu ilaçlar çok güçlü uyarıcılardır ve hiçbir yan etki göstermeden insanların uyanık kalma sürelerini ikiye katlar, bunun yanında konsantrasyonu kuvvetlendirip zihni de açarlar.

    Ama bu ilaçlar, Japonya’da o kadar revaçta değildir. Inemuri olayı -o anda uykuda olma- yüksek statü belirtisidir, Japon politikacılar ve endüstri liderleri önemli toplantılarda açık açık uyuklarlar. Böyle durumlarda uyumaları ne kadar çok çalıştıklarının bir göstergesidir.





  3. SuskuN PrenS
    Devamlı Üye
    Uykuya Dalmanın En İyi Yöntemi Nedir



    Oxford Üniversitedi Deneysel Psikoloji Bölümü 2002 yılında uykusuzluk çeken 50 hastasından farklı şekilde uykuya dalmaya çalışmalarını istedi. Geleneksel şekilde koyun saymaya çalışanların uykuya dalması ortalamadan daha uzun sürdü. En çok işe yarayan yöntem ise bir sahil ya da şelale gibi dingin bir şeyi hayal etmek oldu: Bu yöntem insanları sakinleştirerek hayalgüçlerini harekete geçirir. Koyun saymak, sizi uyumaktan alıkoyan şeyden uzaklaşmanız için fazlasıyla sinir bozucu ve sıkıcıdır.
    Çalışma, “düşünceleri bastırma”nın -endişe verici düşüncelerin oluşur oluşmaz engellenmesi- aynı derecede etkisiz olduğunu ortaya koymuştur. Bunun da nedeni psikologların verdiği adla “kutup ayısı etkisi”dir. Kutup ayılarını düşünmeniz söylendiğinde kutup ayısından başka hiçbir şey düşünemezsiniz. İngilizcedeki “the” artikelinin tekrarlanması da ancak tekrarlar arasındaki zamanın düzensiz olduğu koşullarda faydalıdır, çünkü ancak böyle olduğunda beyin konsantre olmaya zorlanmaktadır. Odak noktanızı kaybettiğiniz anda endişe tekrar ortaya çıkar.
    Eski Romalılar, uykusuzluktan muzdarip olanlara ayaklarını fındık faresi ile ovmalarını salıp verirdi ya da köpeklerin kulak salgısını dişlerine sürmelerini. Benjamin Franklin, sıcak gecelerde uyanan insanlara yatak çarşaflarını tek kol ve bacaklarıyla kaldırıp 20 kez silkelemelerini tavsiye ederdi. Hatta daha da iyisi iki yatak almalarını söylerdi, böylece bir tanesi her zaman daha serin kalırdı.





+ Yorum Gönder