+ Yorum Gönder
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Günde Kaç Bardak Su İçmeli? Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Günde Kaç Bardak Su İçmeli?








    Günde Kaç Bardak Su İçmeli?







  2. Harbi @ kız
    Bayan Üye





    Günde Kaç Bardak Su İçmeli?


    Terleme,boşaltım yoluyla ya da basitçe nefes alıp verirken su kaybettiğinizde, bu su kaybını önlemek için sıvı almanız gerekir. Ama günde sekiz bardak su içmeniz gerektiği yönündeki tavsiyeler yanlıştır.

    1945′te Bristish Medical Journal yetişkinlerin günde 2,5 litre su tüketmesini önerdi, ama “bu miktarın çoğunun hazır yiyeceklerde bulunduğunu” da ekledi. Geçen 60 yıl içinde, bu önemli son cümle rafa kaldırılmış görünüyor. Teoride normal bir beslenme yeterince su içerir, bir şey içmenize gerek kalmaz.

    Normal yiyecek içecek tüketimi dışında bardaklarca su içmek sadece fazla idrara çıkmakla sonuçlanır.

    Su içmenin vücudu yenilediği, pürüzsüz bir cilde sahip olmayı sağladığı söylenir, fakat bu yöndeki bulgular yetersizdir. Kısa dönemde, böbreklerimizdeki tuz fazlasının sökülmesine yardımcı olabilir, tabii aşırı cips (veya alkol) tüketmememiz şartıyla. Kronik su kaybı cildi kurutup gerginleştirir, ama su tüketimi kırışıklıkları gidermeye ya da sivilce sorununa çare olmaz.

    Su kaybını önleyici tedavi sadece su tüketimini içermez. Şeker ve tuza ihtiyacınız olduğunda karpuz yemeyi deneyin. Şeker, kalsiyum, magnezyum, potasyum ve sodyum yönünden zengindir. Papaya, hindistancevizi, salatalık ve kereviz de faydalıdır.

    Tuz ve şeker tüketimi gereklidir, çünkü suyun vücudumuzda dolaşımını hızlandırır. Her zaman karpuz bulamıyorsanız, eczanelerde su kaybını önleyici tozlar bulabilirsiniz. Bunlar glükoz ve tuz içerir, ama içinde çözülmeleri için yine su gerekir, ki karpuz yine en uygun besindir: Yüzde 92 oranında su içerir.

    Öte yandan fazla su tüketimi ölümcül olabilir. “Su zehirlenmesi” ya da hiponatremi (Yunanca altında anlamına gelen hypo, Latince’de sodyum demek olan natrium ve Yunanca kan anlamındaki haima kelimelerinden oluşur), vücudun temel ihtiyacı olan tuzların aşırı sulanmasıyla meydana gelir. Su fazlası kandan diğer hücrelere atılınca hücreler genişleyip parçalanır. Bu da mide bulanması, baş ağrısı, dezoriyantasyon ve en sonunda ölüme sebep olur.
    [/SWF2]




  3. SuskuN PrenS
    Devamlı Üye
    Günde Kaç Bardak Su İçmeliyiz


    Sağlıklı yetişkin bir erkekte vücut ağırlığının %60’ını, kadında %50’ sini su oluşturur. Bu oranlar yenidoğan bir bebekte %70- 75 iken yaşla birlikte azalır. İnsan beyninin % 95’i ve akcigerlerin %90’ını su oluşturur. Vücuttaki bütün sistemler, organlar ve hücreler yeterli su olmadan fonksiyonlarını sürdüremezler.
    Hücre içinde gerçekleşen bütün
    ayati metabolik olaylar ancak hücre içinde su yeterli ise gerçekleşebilmektedir. Vücut sıvısının %2 gibi küçük bir oranda azalması bile hafif yorgunluk, yakın hafizada hafif bozulma, dikkati toplamada ve yapılan işe odaklanmakta güçlüklere neden olur.
    Vücut sıvısının azalmasına basitçe “dehidratasyon” denir. Gün boyu devam eden hafif yorguluğun en sık nedenlerinden biri de hafif dehidaratasyondur.
    Su tüketiminin sağlığımız için çok önemli olduğu yıllardır anlatılır. Peki, günlük su tüketimi ne kadar olmalıdır? Bu konuda uzmanların farklı görüşleri olsa da çoğunlukla ortalama günlük su tüketiminin 2-2.5 litre olmasi tavsiye edilir. Bunu 8x8 yani gunde 8 defa 8 onz (250 ml veya bir su bardağı) su içilmesi şeklinde de duymuş ve okumuş olabilirsiniz. Bu miktarlar ortalama miktarlardır. İdeal olan ise su ihtiyacının kişinin durumuna ve mevcut hastalıklarına, hava sıcakliğına ve aktivite düzeyine göre ayarlanmasidir.





+ Yorum Gönder