+ Yorum Gönder
Öğrenci odası ve Soru (lar) ile Cevap (lar) Forumunda Yüz kızarması nasıl önlenir Konusunu Okuyorsunuz..
  1. Ziyaretçi

    Yüz kızarması nasıl önlenir








    yüz kızarması nasıl önlenir







  2. Leyla
    Devamlı Üye





    Nedene yönelik önlemler
    Eğer yüz kızarması başka bir duruma veya hastalığa bağlı ise (örneğin Rosacea, menopoz, hamilelik, karsinoid sendrom vb) öncelikle bu durumun tanısı konulup tedavi edilmelidir.

    Yüz kızarması bazı hastalıkların (diabet, kolesterol yüksekliği, akne vb) tedavisinde kullanılan ilaçlara bağlı ise ilgili hekime danışılır.

    Gençlerde (20 yaş altı) anksiyete, sinirlilik veya hormonal aktiviteye bağlı yüz kızarması zamanla ortadan kaybolabilir.

    Yüz kızarıklığı eğer sıcak ve baharatlı yiyeceklerle veya alkol alma ile tetikleniyorsa bunlardan kaçınmak belirtileri kontrol edebilir.

    Yüz kızarmasını önleyici tedbirler
    Yüz kızarması yukarıda sayılan nedenlere bağlı değilse ve sempatik sistemin aşırı çalışmasına bağlıysa; günlük basit olaylarla ortaya çıkıyor ve kişinin işini ve sosyal hayatını etkiliyorsa ilk yapılacak şey kişinin kendine güven kazanmak için önlemler almasıdır.

    Kişilerde bir kere yüzü kızardığında hep aynı şeylerin tekrarlanacağı korkusu olabilir. Böyle düşünmek zaman içinde kendimize güvenimizi kaybettirebilir. Bu durumu tersine çevirmek mümkündür. Kendimize güvenimiz arttıkça yüzümüzün kızaracağı endişesi azalır. Psikiyatristlerin önerdiği bazı önlemleri aşağıda okuyabilirsiniz.

    Kendinize karşı olumlu olun …

    Yüz kızarmasını gizlemek değil, gidermek gerekir. Bunun çözümü de yine kendinizdedir ve önemli olan kendinize ve başkalarına olan bakış açısının değişmesidir.

    Öncelikle kendi güçlü ve zayıf yönlerinizi tanımaya çalışın. Sadece zayıf yönlerden oluşmadığınızı bilin. Güçlü yönlerinizi ve başarılarınızı ön plana çıkarın. Başarılı olduğunuz konularda kendinizi ödüllendirin.

    Çaba ile her şeyin daha olumlu olabileceğini bilin. Kendinize (kısa ve uzun vadeli) hedefler koyun. Hedefe ulaşmak için attığınız her adımda kendinizi ödüllendirin.

    Kızarma korkusuna yönelik otomatik ve çarpıtılmış düşüncelerinizi keşfetmeye çalışın. Yanlış düşüncelerden uzaklaşma teknikleri kullanın. Gevşeme egzersizlerini öğrenin. Olumlu içsel konuşma konuları geliştirin.

    Başkalarının tepkilerine karşı olumlu olun …

    Yüz kızarması başkalarının dikkatini çeken tek özelliğiniz değildir. Dikkatin her zaman üzerinizde olduğunu ve insanların aklından sizinle ilgili neler geçtiğini düşünmeyin. Çünkü başkalarının ne düşündüğünü bilme şansınız yoktur.

    Başkalarının düşünce ve davranışlarını her zaman olumsuz yönde değerlendirmeyin. Sizin hakkınızda olumsuz düşünenler olsa bile bunun için kendinizi suçlamayın. Bu tür duygusal yaralanmalar sizi endişelendirmesin. Darbe alsanız bile hayatın devamı güzel olabilir. Övgü ve iltifatları kabul edin. Aşırı genellemelerden kaçının. Kesinlikle şöyle olmalı veya ya hep – ya hiç tarzı düşüncelerden kaçının.

    Yüz kızarması sadece bedensel bir olay değildir. Önemli olan yüz kızarmasını nasıl algıladığınız düşüncesidir. Kendi duygularınıza ve başkalarının sizin hakkınızdaki düşüncelerinize yönelik odaklanmanız azalırsa yüz kızarmasına bağlı endişeniz azalır. Bu düşüncelerin ne kadar gerçekçi ve ne kadar yararlı olduğunu iyi düşünün.




+ Yorum Gönder